Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Pauza
Autor Wiadomość
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
  Wysłany: Sro 10 Paź, 2012 15:52
Pauza
~ Pause System ~


Krótki opis:
Dodaje pauze do gry...

Autor:
Unsigned_Zero (email nieznany)

Kompatybilność:
RPG Maker VX Ace

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
###############################################################################
#Pause Script Version 2                                                 
# Author: Unsigned_Zero
###############################################################################

# Name the picture "Pause" and put it inside the system folder.

module U0_Pause_module


  PAUSE_BUTTON = "A"
  # Freeze Time when in pause mode?
  TIME_STOP = true
  PAUSE_BUTTON2 = eval("Input::#{PAUSE_BUTTON}")
  PAUSE_OPACITY = 255 #opacity of the picture
 
  def stopping
        viewport1 = Viewport.new(0, 0, Graphics.width, Graphics.height)
        viewport1.z = 10000
        pause_sprite = Sprite.new(viewport1)
        pause_sprite.tone = Tone.new(0, 0, 0, 0)
        pause_sprite.bitmap = Cache.system ("pause")
        pause_sprite.opacity = PAUSE_OPACITY
        loop do
          Graphics.update
          Input.update

          if Input.trigger?(PAUSE_BUTTON2)
                break
          end
        end

        pause_sprite.dispose
        pause_sprite = nil
   end
end
#==============================================================================
#  Scene_Base
#==============================================================================

class Scene_Base
  include U0_Pause_module
  alias u0_pause_update update
  def update
        if Input.trigger?(PAUSE_BUTTON2)
          frame = Graphics.frame_count
          stopping
          if TIME_STOP
                Graphics.frame_count = frame
          end
        end
        u0_pause_update
   end
 end


Screeny:
Spoiler:



Dodatkowe informacje:
Żeby skrypt działał poprawnie, trzeba wgrać skrypt: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=8291 Potem pobrać obrazek z screenshotów: http://imageshack.us/a/img855/8127/pausej.png Jeżeli Imageshack zmieni nazwę to zmieńcie na pause (małymi literami) i wrzućcie do Graphics/System w naszym projekcie... Można zrobić jaką tylko chcecie grafikę pauzy, wystarczy ją wrzucić pod nazwą pause do Graphics/System musi mieć wymiary 544 na 416...

Domyślnie włączamy shiftem.
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
kamokeg 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 43
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012 12:06
Zrobiłem małą edycję tego skryptu która robi że podczas pauzy odtwarzana jest muzyka którą sobie życzysz (inna niż muzyczka mapy)
Kod:
###############################################################################
#Skrypt Pauzy edycja 2                                               
# Autor: Unsigned_Zero
# Edycja: Kamokeg
#Credits : Unsigned_Zero
###############################################################################

# Nazwij plik graficzny "Pause" i umieść go w /graphic/system/

module U0_Pause_module

  PAUSE_BUTTON = "A" #Włączanie Pauzy
  PAUSE_MUSIC = "04 Mighty"#Plik muzyczny
 
  # Zamroź grę kiedy pauza jest wlączona?
  TIME_STOP = true
  PAUSE_BUTTON2 = eval("Input::#{PAUSE_BUTTON}")
  PAUSE_OPACITY = 192 #przezroczystość obrazku
 
  def stopping
        viewport1 = Viewport.new(0, 0, Graphics.width, Graphics.height)
        viewport1.z = 10000
        pause_sprite = Sprite.new(viewport1)
        pause_sprite.tone = Tone.new(0, 0, 0, 0)
        pause_sprite.bitmap = Cache.system ("pause")
        pause_sprite.opacity = PAUSE_OPACITY
        play_pause_music
        loop do
          Graphics.update
          Input.update

          if Input.trigger?(PAUSE_BUTTON2)
                break
          end
        end

        pause_sprite.dispose
        pause_sprite = nil
    end
   def play_pause_music
    BattleManager.save_bgm_and_bgs
    RPG::BGM.stop
    RPG::BGS.stop
    RPG::BGM.new(PAUSE_MUSIC).play
   end
   def stop_pause_music
     RPG::BGM.stop
     BattleManager.replay_bgm_and_bgs
   end
end
#==============================================================================
#  Scene_Base
#==============================================================================

class Scene_Base
  include U0_Pause_module
  alias u0_pause_update update
  def update
        if Input.trigger?(PAUSE_BUTTON2)
          frame = Graphics.frame_count
          stopping
          if TIME_STOP
                Graphics.frame_count = frame
                stop_pause_music
          end
        end
        u0_pause_update
   end
 end
________________________
 
 
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012 19:36
Może być tylko że pauze włączamy shiftem a nie A... (Jak by jakiś moderator był by tak miły że zmienił ten skrypt który ja wrzucił na ten od kamokega to był bym wdzięczny)
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene