Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 19 Lip, 2012 10:11
Stencyl
Autor Wiadomość
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010 09:43
Stencyl
No więc tak - po długiej nieobecności wróciłem, nawet nie wiem, czy mnie ktoś tu pamięta - jak tak to fajnie, jak nie to trudno.

Postaram się opisać programik którym się obecnie bawię. Nie mogę dać niestety żadnych screenów ani filmików z programu, gdyż na razie zabrania tego licencja (program jest w fazie prywatniej, aczkolwiek bardzo stabilnej bety). Pokrótce jednak opiszę jak on działa. Stencyl, bo tak się opisywany program nazywa (właściwie to StencylWorks, ale na razie nie będę robił zamieszania z nazwami) jest bardzo łatwym w obsłudze "klikiem" do gier Flash (wcześniej eksportował do Javy).
Dzięki bloczkom projektowym (Design blocks) można w nim ułożyć praktycznie wszystko o czym pomyślisz. Bloki te są tak potężne, że praktycznie odpada konieczność używania ActionScript 3, choć istnieje taka możliwość (poprzez bloczki kodu, albo poprzez "tryb kodu" - code mode, gdzie pisze się całe zachowanie [behavior] w AS3).

Ważny jest również edytor scen Stencyla - to tam układasz wszystkie poziomy. Generalnie bazuje on na siatkach "kratek" (tiles) i odpowiednich tilesetach (wielkość kratek można dostosować do własnych potrzeb). Można jednak, jeśli się odczuwa taką potrzebę zbudować scenę na samych obiektach - aktorach (Ang. Actors).
Przy okazji - zachowania, czyli to co budujemy z bloczków projektowych można przypisać zarówno do scen, jak i aktorów. Moim zdaniem bije to rozwiązane znane z TGF/MMF na głowę, gdyż tam wszystkie zdarzenia dotyczące np. bohatera lub kuli musiałeś ustawiać w edytorze zdarzeń (można było przypisywać zdarzenia do obiektów, ale to było strasznie niewygodne w porównaniu z Stencylem) i kopiować pomiędzy poziomami. Tutaj masz tylko jeden snippet (zachowanie) i jeśli jest przypisane do aktorów kulka czerwona, kulka niebieska i kulka żółta, to nie musisz dla każdej kulki oddzielnie zmieniać, tylko raz edytujesz i masz z głowy. Ułatwia to sprawę i minimalizuje ryzyko błędów.

To jeszcze nie wszystko. Stencyl jest bowiem aplikacją do tworzenia gier na miarę XXI wieku. Nie dość, że jest wieloplatformowa (uruchamia się zarówno na Linuksie, Windowsie jak i Macu), to jeszcze ułatwia maksymalnie ściąganie nowych zasobów - zarówno grafik (tilesetów, aktorów), dźwięków, jak i czcionek a nawet zachowań. Jak to działa? Otóż w główny program - StencylWorks wbudowany jest zautomatyzowany system do ściągania czyichś jak i wysyłania własnych zasobów - StencylForge.

Całość sprawia naprawdę przyjemne wrażenie. Do bety można zapisać się na stronie http://www.stencyl.com - link Join the beta. W celu szybszego załatwienia sobie zaproszenia można pomęczyć zespół Stencyla na ich profilu na Facebooku, albo Twitterze.

Uwaga: Szukając w Internecie materiałów na temat Stencyla możecie natrafić na wideo na YouTube przedstawiające robienie "mariowatego" poziomu w tym programie. W tle gra muzyka z Super Mario World. Nie sugerujcie się tym nagraniem, gdyż przedstawia ono bardzo wczesną alfę programu. Obecnie Stencyl wygląda zupełnie inaczej - układ okien jest przede wszystkim ładniejszy, a i wygląd samych kontrolek uległ zmianie.

Zapomniałem dodać o paru technicznych aspektach. Sam silnik eksportowanych gier bazuje na doskonałym silniku dla gier Flash o nazwie Flixel, więc można się spodziewać wspaniałych gier.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010 10:50
Niestety mam bardzo wolny komp i mi się wiesza :-( . Ale program dobry
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010 14:44
Jajco, jak ci się wiesza, to zgłoś to na forum bety - http://team.stencyl.net/index.php (forum dostępne tylko dla testerów, więc jak zaproszenia nie macie, to raczej nie wejdziecie).
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010 15:09
Nie, to dlatego że komp słaby. To nie wina programu. Jak mi się otwiera gra w rm-ie w 5-60 s. to chyba nie wina programu
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2010 21:55
A to chyba że tak. Podasz konfigurację?
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 03 Wrz, 2010 11:49
Nie znam :-D mam po tacie. Ja się dowiem to podam
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Wto 19 Paź, 2010 12:44
2 pytania:
Zawsze przyjmują do bety?
Ile trzeba poczekać?
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Wto 19 Paź, 2010 13:44
1. Raczej tak, bo nie narzekają na nadmiar testerów.
2. Jak mi na pw wyślesz swój adres pod którym się zarejestrujesz i najlepiej nazwę którą w ichnim formularzu wpiszesz, to spróbuję pogadać z Jonem (główny programista) zagadać i może coś się da przyspieszyć. Chociaż nic nie obiecuję.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Wto 19 Paź, 2010 14:30
2.Ale bez pogadanek ile to zajmie?
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010 01:33
Z miesiąc może dwa. Jon by musiał najpierw zobaczyć ciebie na liście zgłaszających się (teraz tylko on może wysyłać zaproszenia - kiedyś każdy mógł dwa wysłać, no ale multikonta się pojawiły i zabrano tą opcję), a jest teraz dość zajęty ze Stencyl Exchange.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010 12:31
:O To lepiej przyjmę pomoc :mrgreen:
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Sro 20 Paź, 2010 16:02
To mi wyślij emaila pod którym się rejestrowałeś i nazwę na PW, to podeślę info Jonowi, że jest taka osoba.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010 17:28
Rave napisał/a:
Podasz konfigurację?
Znasz dobry program który ją sprawdza?
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Czw 21 Paź, 2010 17:40
Na tej stronie powinno coś być
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 07 Lis, 2010 19:38
Ech... nareszcie znam model (nie dzięki Tobie)
http://manager.money.pl/h...ebook,1326.html
I tak oto nieświadomie oddałem 500 post :-D
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene