Na prośbę w tym temacie: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?p=79221 dodałam do tego skryptu własny moduł, umożliwiający wybór położenia na ekranie i opcję chowania HUD'a (znikanie, podczas włączenia wybranego przełącznika).
Pomyślałam, że go tu wrzucę
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# ** HUD
#------------------------------------------------------------------------------
# By Marlos Gama
# Module by Avara
#------------------------------------------------------------------------------
module Avara #<- Nie ruszać!
module Marlos_Gama_HUD #<- Nie ruszać!
#---------------------------------KONFIGURACJA---------------------------------
# Do poniższej wartości: 1 - wyświetla HUD w lewym górnym rogu; 2 - prawy górny
# róg; 3 - lewy dolny róg; 4 - prawy dolny róg
POLOZENIE = 3
# NAZWA przełącznika odpowiedzialnego za widoczność Hud'a. Gdy będzie ustawiony
# na: ON - hud będzie widoczny; OFF - hud będzie niewidoczny. W ustawieniach
# przełączników nazwa musi być bez cudzysłowia ;)
CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK = "HUD"
# Czy HUD ma być widoczny od samego początku gry: true - tak; false - nie.
CZY_WIDOCZNY_START = true
#-----------------------------KONIEC KONFIGURACJI!-----------------------------
if POLOZENIE == 1
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 2
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 3
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = 347
elsif POLOZENIE == 4
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = 347
end
end
end
class Hud < Sprite#Window_Base
def initialize
super()#(0-7,-1-23,185-5,108-10)
self.bitmap = bitmap = Bitmap.new(185-5,108-10)#self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
#self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("Blank")
#modyfikacje by Avara
self.x = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_X#+5+4#0-7
self.y = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_Y#-5-3#-1-23
#koniec modyfikacji by Avara
self.z = 999
refresh
end
class Scene_Map
alias hud_main main
def main
@Hud = Hud.new
hud_main
@Hud.dispose
end
alias hud_update update
def update
hud_update
#if $andando == true
#@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 80 == 0
#else
@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 30 == 0
#modyfikacje by Avara
if $game_switches[$data_system.switches.index(Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK)] == true
@Hud.opacity = 255
else
@Hud.opacity = 0
end
#koniec modyfikacji by Avara
#end
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
#modyfikacja by Avara
class Scene_Title < Scene_Base
alias avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob create_game_objects
def create_game_objects
avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob
$game_switches[$data_system.switches.index(Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK)] =
Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_START
end
end #koniec modyfikacji by Avara
Może się komuś jeszcze przyda
Edit 7.07.2012 13:10 :
Dla nie umiejących wpisywać nazwy przełącznika wersja, gdzie wystarczy podać numer przełącznika -.- .... Czyli dla osób gdzie występuje błąd w Game_Switches..
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# ** HUD
#------------------------------------------------------------------------------
# By Marlos Gama
# Module by Avara
#------------------------------------------------------------------------------
module Avara #<- Nie ruszać!
module Marlos_Gama_HUD #<- Nie ruszać!
#---------------------------------KONFIGURACJA---------------------------------
# Do poniższej wartości: 1 - wyświetla HUD w lewym górnym rogu; 2 - prawy górny
# róg; 3 - lewy dolny róg; 4 - prawy dolny róg
POLOZENIE = 3
# Numer przełącznika odpowiedzialnego za widoczność Hud'a. Gdy będzie ustawiony
# na: ON - hud będzie widoczny; OFF - hud będzie niewidoczny.
CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK = 10
# Czy HUD ma być widoczny od samego początku gry: true - tak; false - nie.
CZY_WIDOCZNY_START = true
#-----------------------------KONIEC KONFIGURACJI!-----------------------------
if POLOZENIE == 1
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 2
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = -8
elsif POLOZENIE == 3
POLOZENIE_X = 9
POLOZENIE_Y = 347
elsif POLOZENIE == 4
POLOZENIE_X = 393
POLOZENIE_Y = 347
end
end
end
class Hud < Sprite#Window_Base
def initialize
super()#(0-7,-1-23,185-5,108-10)
self.bitmap = bitmap = Bitmap.new(185-5,108-10)#self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
#self.windowskin = RPG::Cache.windowskin("Blank")
#modyfikacje by Avara
self.x = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_X#+5+4#0-7
self.y = Avara::Marlos_Gama_HUD::POLOZENIE_Y#-5-3#-1-23
#koniec modyfikacji by Avara
self.z = 999
refresh
end
class Scene_Map
alias hud_main main
def main
@Hud = Hud.new
hud_main
@Hud.dispose
end
alias hud_update update
def update
hud_update
#if $andando == true
#@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 80 == 0
#else
@Hud.refresh if Graphics.frame_count % 30 == 0
#modyfikacje by Avara
if $game_switches[Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK] == true
@Hud.opacity = 255
else
@Hud.opacity = 0
end
#koniec modyfikacji by Avara
#end
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
#module by Avara
class Scene_Title < Scene_Base
alias avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob create_game_objects
def create_game_objects
avara_marlos_gama_hud_cr_ga_ob
$game_switches[Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_PRZELACZNIK] =
Avara::Marlos_Gama_HUD::CZY_WIDOCZNY_START
end
end
Choć moim zdaniem zmiana nazwy przełącznika jest łatwiejsza (nie trzeba wracać do skryptu i wprowadzać zmian).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum