Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Expowisko
Autor Wiadomość
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
  Wysłany: Wto 08 Gru, 2009 22:28
Expowisko
Witam
W tym tutorialu pokażę jak robi się expowisko.
Spoiler:


1.Robimy nowe zdarzenie / ustawiamy Player Touch(kolor czerwony)

Ustawiamy zmienną(variable)/set/random/0-*(*ilość potworów/ kolor niebieski)

2.Ustawiamy warunek(Conditional Branch) / zmienna / equal to / wpisujemy nr. potworka / odznaczamy set handling

3.Szukamy potworka, który ma nas zaatakować i tak z każdym potworkiem

Powinno wyjść jak na 1 screenie(kolor brązowy)


To chyba wszystko mam nadzieję, że się przyda.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Sro 09 Gru, 2009 20:55
Coś na styl gier MMORPG? że mobki będą się po jakimś czasie respiły? (tzn odradzały po czasie gdy będziemy je zabijać?) Jeśli tak to może się przydać
________________________

 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009 18:51
To, co opisał samo w sobie nic nie robi... z 4 przeciwników losuje jednego, ten sam efekt osiągniesz normalnie "montując" 4 potworki na mapie w zakładkę "Troops"... Po co iść na około, jak efekt można uzyskać co najmniej 3 razy łatwiej ?
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009 19:07
Tak, ale jak robisz mapę świata jak w MFO, albo wioskę a za ogrodzeniem są potworki to robisz takie zdarzenie.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009 21:04
Ja też nie rozumiem po co taka kombinacja, przychylam się do zdania Szczurka. Może i sens by jakiś miało gdyby do tych warunków dodać np. losowanie przedmiotów albo złota, no bo po co innego tworzyć zdarzenie?
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Pią 11 Gru, 2009 13:46
czeliosss napisał/a:
Tak, ale jak robisz mapę świata jak w MFO, albo wioskę a za ogrodzeniem są potworki to robisz takie zdarzenie.


Co proszę ? Jak robię potworki za ogrodzeniem ??
Sory, ale nie rozumiem o co chodzi, jak potworki za ogrodzeniem ?
Tak, że się do nich nie dostanę ? To po grzyba je w ogóle tam upychać ?
Z bramą w płocie, tak, że mogę się do nich dostać ? W tym wypadku też można posłużyć się "Troopsami". Jeśli chodzi o porównanie do MFO, to stosuje się tzw. Areny. Gdy klikasz na lokację prawym przyciskiem myszy w menu rozwijanym pojawi Ci się New Arena, tam możesz ustawić na jakim obszarze możesz zostać zaatakowany, przez jakie potworki, a gdzie są tzw. Protected Zone. Po co sobie utrudniać życie ?
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Sob 12 Gru, 2009 10:36
Tutorialek BARDZO ładnie napisany i zilustrowany, ale myślałem nad nim godzinę i nie znalazłem do niego praktycznego zastosowania. Swego czasu wymyśliłem jednak coś podobnego, co pozwoli uzależnić pojawianie się stworków od zadań (wystarczy odpowiedni switch/przełącznik przełączyć na ON). Oto link do dema (210kb).
Demo tutków (ostateczne)
 
 
ziomalek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Chomikuj.pl/jjj979
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010 14:48
niezłe dam to do swojej gry Czeliosss
________________________

 
 
Nikoś 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 28
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010 15:21
Ja umiem aby tak: potworki sie respią gdy z zmienisz mapę.
przykładowo jesteś w wilczym lesie i pójdziesz do mokradeł potworki z wilczego lasu sie zrespią.
Robi to się tak:
ustawiasz potwora na mapie. Ustawiasz, jeśli zwycięży to:
-przełącznik zabity[id potwora] = on
a przy wyjściu z mapy
-teleport[nazwa mapy,obszar]
-przełącznik zabity[id potwora] = off
i tak do wszystkich.
Oczywiście można zmienić nazwę przełącznika.

Mam nadzieję że pomogłem.
 
 
ziomalek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Chomikuj.pl/jjj979
Wysłany: Pią 07 Maj, 2010 13:20
pomogłeś ale to trochę nie ma sensu :)
________________________

 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010 12:17
Aby potworki się odnawiały, wystarczy zrobić "usuń zdarzenie" (ponowne wejście na mapę) lub "czekaj" (czas).
________________________
Rebelianci łączcie się!
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 19:23
lub zrobić tak. :-)

Po zabiciu potworka uruchom główny przełącznik A
Druga strona jest taka:
Ustawiamy:
Gdy główny przełącznik a jest włączony.
Ustawiamy:
Równoległe zdarzenie.
I wstawiamy:
czekaj np. 999 klatek
wyłącz główny przełącznik A
 
 
premek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 13
Wysłany: Wto 01 Lut, 2011 16:34
mógłbyś dać demo? Nie łapie się w angielskim :-/
________________________
Kliknij http://grawbank.tk/876/nekome A coś zyskam :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene