Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Stoper
Autor Wiadomość
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
  Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 20:49
Stoper
Elo!

Ostatnio przeglądałem skrypty Sprite(Nie wiedziałem po co to) i tak wpadłem na klasę Sprite_Timer.
Poszperałem trochę i zmieniło mi się miejsce stopera. Jak zakumałem o co chodzi napisałem co zrobić, aby zmienić położenie stopera.
(Działa na PL i na ANG(Jest trochę inny kod) - Sprawdzałem.)
Przydatne dla tych, którzy mają tam gdzie stoper np. HUD.

Wchodzimy do Sprite_Timer w edytorze skryptów(F11).
Mamy tam coś takiego:
Cytat:
def initialize
super
self.bitmap = Bitmap.new(88, 48)
self.bitmap.font.name = $defaultfonttype # Unknown At This Time
self.bitmap.font.size = $defaultfontsize # Unknown At This Time
self.x = 640 - self.bitmap.width
self.y = 0
self.z = 500
update
end

Zmiana położenia stopera:
Spoiler:

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Aby stoper pojawiał się w lewym górnym rogu należy zmienić:
Cytat:
self.x = 640 - self.bitmap.width

Na
Cytat:
self.x = 75 - self.bitmap.width

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Aby stoper pojawiał się w lewym dolnym rogu należy zmienić:
Cytat:
self.y = 0

Na
Cytat:
self.y = 440

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Aby stoper pojawiał się na środku należy zmienić:
Cytat:
self.x = 640 - self.bitmap.width
self.y = 0

Na
Cytat:
self.x = 363 - self.bitmap.width
self.y = 180

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Aby stoper pojawiał się w ogóle nie pojawiał należy zmienić:
Cytat:
self.x = 640 - self.bitmap.width

Na
Cytat:
self.x = 6400 - self.bitmap.width

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Mam nadzieję, że się komuś przyda.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 21:21
Niezły tutek ale powiedziałbym że dla bardziej zaawansowanych
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Lord Voldemort 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011 19:33
Dla zaawansowanych? Nie za bardzo, to najłatwiejszy skrypt jaki widziałem, zresztą sam do tego doszedłem, bo chciałem żeby zniknął. Ja zmieniłem z 640 nie na 6400 tylko na 0.
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.
____________________________________________________
Jam jest Lord Voldemort!
 
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011 16:10
Ja nie używam HUD'a,stopera też nie. :-D Kiedyś użyję,jak będe robił zaawansowaną grę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene