Wykrycie skradania. |
Autor |
Wiadomość |
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 08:18
|
|
Wykrycie skradania.
|
Oto kod wydarzenia, który będzie wykrywał nasze skradanie w miejscach publicznych.
Aby strażnik nas nie wykrył trzeba na poszczególnych mapach lub miejscach ustawiać przełącznik (np. "nie można kraść" na OFF i wtedy nas nie przyłapie). Ten kod ustawiamy w zdarzeniu na mapie na parallel process lub w typowych na tych samych zasadach.
Jeśli jesteście zdziwieni treścią po wyborze "Idź normalnie." to jest to przywrócenie oryginalnej szybkości i grafiki bohaterowi, ponieważ podczas skradania u mnie ona się zmienia. |
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
bionicl
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 99 Skąd: z Huty Mińskiej
|
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 12:06
|
|
|
A mógłbyś dać demo bo nic z tego nie rozumiem... |
________________________ Gość, podoba ci się moja gra? ;) |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 12:12
|
|
|
może to po prostu opracuję?
najpierw warunek uruchomienia skradania (przycisk)
potem ustalamy czy bohater potrafi się skradać (w postaci zmiennej)
potem ustalamy że warunek "nie można kraść" jest włączony (to ustalamy na mapie)
jeśli jest, to strażnik powie nam abyśmy się nie skradali
możemy się zgodzić i iść normalnie
lub możemy się nie zgodzić i wywiąże się walka
KONIEC |
|
|
|
bionicl
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 99 Skąd: z Huty Mińskiej
|
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 13:54
|
|
|
No w miarę rozumiem, ale mógłbyś dać demko przedstawiające taką "scenkę"... |
________________________ Gość, podoba ci się moja gra? ;) |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 13:59
|
|
|
po to właśnie to dodałem abyście mogli sami ułożyć wydarzenie, odpalić grę i zobaczyć :)
nie można mieć wszystkiego na tacę wyłożonego :P |
|
|
|
bionicl
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 99 Skąd: z Huty Mińskiej
|
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 15:39
|
|
|
Oj... To daj to demo nawet z zakodowanymi danymi, ale je daj, bo nie wiem jak inni, ale ja nic z tego nie rozumiem co napisałeś... tak chaotycznie! |
________________________ Gość, podoba ci się moja gra? ;) |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 21 Mar, 2010 12:18
|
|
|
Powiedz czego dokładnie nie rozumiesz (nie jestem fanem demek ani chodzenia na łatwiznę), choćbym miał spędzić tu 3 lata to ci to wytłumaczę! :D Powiedz tylko, która część jest niejasna i nie mów że całość. |
|
|
|
bionicl
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 99 Skąd: z Huty Mińskiej
|
Wysłany: Nie 21 Mar, 2010 22:00
|
|
|
cała(nie mówię całość :) )! Nopisz krook, pooo kkrrookkuuuu... np.:
Postaw nowe zdarzenie. Ustaw aby mówiło: "jestem kotem a ty psem". potem gracz skacze (3X i 8Y). Gracz mówi (wiadomość przezroczysta i u góry) : "a ja jestem kanarkiem, który skacze"
ITP... :) |
________________________ Gość, podoba ci się moja gra? ;) |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010 16:21
|
|
|
OKej krok po kroku:
1. Najpierw warunek wciśnięcia przycisku aktywującego skradanie (u mnie to X, czyli A).
2. Potem warunek, że rzeczywiście umiemy się skradać, czyli przykładowo zmienna skradanie jest równa 5 czy 10 (jak kto woli).
3. Teraz ustalamy warunek nie można kraść (będziemy go definiować na mapie), bo jeśli go nie umieścimy to strażnik zawsze będzie nas powstrzymywał przed skradaniem.
4. Jeśli przełącznik jest włączony i NIE można kraść, to strażnik nas przyłapie (wiadomość).
5. Teraz umieszczamy wybór: albo idziemy normalnie, albo się skradamy dalej.
6. Jeśli pójdziemy normalnie, to wszystko będzie ok, zmieni się animacja postaci (która zmieniłem w zdarzeniu ze skradaniem) oraz kilka innych rzeczy. Jeśli dalej będziemy się skradać strażnik podejmie z nami walkę.
7. Koniec warunku.
Comprende quantanamera? :D |
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 15:38
|
|
|
Asantos, mi się przyda , następna umiejętnośc w grze |
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
Asantos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 236 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 21:09
|
|
|
jeśli chcesz to wykorzystać to ściągnij z innego tematu typowe zdarzenie: "skradanie" rzecz jasna :D |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 18:02
|
|
|
przecież to jest dziwne jak inni nie mogą tego zrozumieć. Ja akurat wszystko zrozumiałem. |
|
|
|
Agumon
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 53 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 515 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 13 Cze, 2010 15:28
|
|
|
Sebastian M. napisał/a: | przecież to jest dziwne jak inni nie mogą tego zrozumieć. Ja akurat wszystko zrozumiałem. |
I ja także. Dlatego nie wiem o co innym chodzi. |
________________________
|
|
|
|
Zeno3939
Preferowany:
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Rzeszów.Zen
|
Wysłany: Sro 31 Sie, 2011 14:45
|
|
|
a jest możliwość zrobienia tego w skrypcie ? Bo ja używam skryptu na skradanie się gdzie mam czynność skradanie przypisaną klawiszowi Alt który nie jest normalnie przypisany grze , i dlatego też to u mnie nie zadziała . Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :) |
|
|
|
|