Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wykrycie skradania.
Autor Wiadomość
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
  Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 08:18
Wykrycie skradania.
Oto kod wydarzenia, który będzie wykrywał nasze skradanie w miejscach publicznych.
Aby strażnik nas nie wykrył trzeba na poszczególnych mapach lub miejscach ustawiać przełącznik (np. "nie można kraść" na OFF i wtedy nas nie przyłapie). Ten kod ustawiamy w zdarzeniu na mapie na parallel process lub w typowych na tych samych zasadach.

Spoiler:



Jeśli jesteście zdziwieni treścią po wyborze "Idź normalnie." to jest to przywrócenie oryginalnej szybkości i grafiki bohaterowi, ponieważ podczas skradania u mnie ona się zmienia.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 12:06
A mógłbyś dać demo bo nic z tego nie rozumiem...
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 12:12
może to po prostu opracuję?

najpierw warunek uruchomienia skradania (przycisk)
potem ustalamy czy bohater potrafi się skradać (w postaci zmiennej)
potem ustalamy że warunek "nie można kraść" jest włączony (to ustalamy na mapie)
jeśli jest, to strażnik powie nam abyśmy się nie skradali
możemy się zgodzić i iść normalnie
lub możemy się nie zgodzić i wywiąże się walka
KONIEC
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 13:54
No w miarę rozumiem, ale mógłbyś dać demko przedstawiające taką "scenkę"...
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 13:59
po to właśnie to dodałem abyście mogli sami ułożyć wydarzenie, odpalić grę i zobaczyć :)
nie można mieć wszystkiego na tacę wyłożonego :P
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 15:39
Oj... To daj to demo nawet z zakodowanymi danymi, ale je daj, bo nie wiem jak inni, ale ja nic z tego nie rozumiem co napisałeś... tak chaotycznie!
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 21 Mar, 2010 12:18
Powiedz czego dokładnie nie rozumiesz (nie jestem fanem demek ani chodzenia na łatwiznę), choćbym miał spędzić tu 3 lata to ci to wytłumaczę! :D Powiedz tylko, która część jest niejasna i nie mów że całość.
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Nie 21 Mar, 2010 22:00
cała(nie mówię całość :) )! Nopisz krook, pooo kkrrookkuuuu... np.:
Postaw nowe zdarzenie. Ustaw aby mówiło: "jestem kotem a ty psem". potem gracz skacze (3X i 8Y). Gracz mówi (wiadomość przezroczysta i u góry) : "a ja jestem kanarkiem, który skacze"


ITP... :)
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010 16:21
OKej krok po kroku:
1. Najpierw warunek wciśnięcia przycisku aktywującego skradanie (u mnie to X, czyli A).
2. Potem warunek, że rzeczywiście umiemy się skradać, czyli przykładowo zmienna skradanie jest równa 5 czy 10 (jak kto woli).
3. Teraz ustalamy warunek nie można kraść (będziemy go definiować na mapie), bo jeśli go nie umieścimy to strażnik zawsze będzie nas powstrzymywał przed skradaniem.
4. Jeśli przełącznik jest włączony i NIE można kraść, to strażnik nas przyłapie (wiadomość).
5. Teraz umieszczamy wybór: albo idziemy normalnie, albo się skradamy dalej.
6. Jeśli pójdziemy normalnie, to wszystko będzie ok, zmieni się animacja postaci (która zmieniłem w zdarzeniu ze skradaniem) oraz kilka innych rzeczy. Jeśli dalej będziemy się skradać strażnik podejmie z nami walkę.
7. Koniec warunku.

Comprende quantanamera? :D
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 15:38
Asantos, mi się przyda , następna umiejętnośc w grze ;-)
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 21:09
jeśli chcesz to wykorzystać to ściągnij z innego tematu typowe zdarzenie: "skradanie" rzecz jasna :D
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 18:02
przecież to jest dziwne jak inni nie mogą tego zrozumieć. Ja akurat wszystko zrozumiałem.
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie 13 Cze, 2010 15:28
Sebastian M. napisał/a:
przecież to jest dziwne jak inni nie mogą tego zrozumieć. Ja akurat wszystko zrozumiałem.


I ja także. Dlatego nie wiem o co innym chodzi.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Zeno3939 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Rzeszów.Zen
Wysłany: Sro 31 Sie, 2011 14:45
a jest możliwość zrobienia tego w skrypcie ? Bo ja używam skryptu na skradanie się gdzie mam czynność skradanie przypisaną klawiszowi Alt który nie jest normalnie przypisany grze , i dlatego też to u mnie nie zadziała . Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene