Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zaawansowany Caterpillar
Autor Wiadomość
HESEE 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 145
  Wysłany: Pon 03 Maj, 2010 14:33
Zaawansowany Caterpillar
Zaawansowany Caterpillar


Elo. Jak sama nazwa wskazuje, zajmiemy się caterpillarem, dlatego bez zbędnych wstępów: co chcemy zrobić? Dobrze jest rozrysować sobie algorytm, żeby później nie grzebać przy skrypcie metodą prób i błędów. A zatem:

1. Skrypt sprawdza, w jaką stronę zwrócony jest bohater.
Tworzymy cztery warunki - Conditional Branch, zakładka druga, Sprite Hero is facing Down, Left, Right, Up. Robimy też zdarzenie, które będzie podążać za bohaterem.

2. Zdarzenie ustawia się za bohaterem.
Jeżeli jest zwrócony w dół, zdarzenie ustawia się o pole wyżej, jeżeli w lewo, o pole w prawo itd. To będzie bardziej skomplikowanie.
Bohater może poruszać się po dowolnej ścieżce, więc nie opłaca się skrypcić wszystkich możliwości. Zamiast tego prościej będzie zdefiniować pole, do którego ma udać się event i stworzyć prosty pathfinding. We wszystkich warunkach "w jaką stronę zwrócony jest bohater" do dwóch zmiennych zapisujemy pozycję bohatera (Variable Operations, Sprite: Hero, X Coordinate, Y Coordinate), a do następnych dwóch - pozycję podążającego eventa. Teraz trzeba odpowiednio dopasować zmienne pozycji bohatera, aby zdarzenie nie próbowało wejść na niego, tylko na pole za nim.
W warunku Facing Down od zmiennej Y bohatera odejmujemy jeden (otrzymamy numer pola o jeden wyższego). W warunku Facing Up dodajemy jeden. Right - odejmujemy jeden od zmiennej X, Left - dodajemy. Mamy już współrzędne startu, teraz pora na ruch właściwy. Do warunku Facing Down wrzucamy następne cztery warunki (pod koniec!). Będą one porównywać zmienne położenia. I tak: jeżeli X zdarzenia jest mniejsze od X punktu docelowego, niech przemieści się w prawo! Jeżeli jest większe - w lewo! Dla Y podobnie: jeżeli mniejsze - w dół, większe - w górę.
Kopiujemy te cztery warunki i wklejamy też pod koniec Facing Left, Right i Up. To wszystko! Możesz przetestować grę.

3. Co z kolejnymi członkami drużyny?
Wystarczy skopiować cały skrypt i we wszystkich komendach zmienić bohatera na pierwszy event, a ten z kolei na drugi. Analogicznie dla kolejnych bohaterów czy NPCów. Skrypt jest elastyczny i można go dostosować do dowolnej pary zdarzeń, tworząc niesamowite pościgi, grę w berka, cokolwiek! Przekazujemy w twoje ręce niewiarygodne narzędzie z jedną wadą - nie omija przeszkód, dlatego zdarzenia muszą podążać krok w krok za bohaterem (ustaw im taką samą szybkość), inaczej mogą się gdzieś zaciąć. Ale to już zupełnie inna historia...

Download
________________________
http://www.poomoc.pl/
Kilka kliknięć a pomożesz innym!
Czy naprawdę to jest duża strata czasu?
W ten sposób pomożesz innym!

Pomagam bezinteresownie!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
spartanPAGE 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 103
Skąd: Hellada
Wysłany: Wto 07 Lut, 2012 22:29
fajne demo...
________________________


Programowanie jest moją pasją. Programuję w C, C++, C#, Javie i Delphi. Jeśli czegoś porzebujesz (związanego z tymi językami), śmiało możesz pisać na PW.
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Sro 08 Lut, 2012 00:01
Chłopie to jest sprzed dwóch lat... :roll:
________________________
Quantino
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene