Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 09 Lut, 2011 07:44
Primera Fantasia
Autor Wiadomość
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2010 20:31
Primera Fantasia
Gra ma tytuł Primera Fantasia i jest przeze mnie tworzona od ok. dwóch tygodni(nawet w tej chwili). Zwykle tworzę gry w XP, ale tą postanowiłem zrobić w Rpg Maker VX, po prostu wszystko jest w nim łatwiejsze i to dobry odpoczynek.
Mapki w VX tworzę po raz pierwszy(drugi licząc projekt który próbowałem zrobić pół roku temu i zaciąłem się właśnie na mapkach), dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli coś będzie nie tak :mrgreen:
Ekhm...

Dom Bohatera
Spoiler:


Przejście do piwnicy, łóżeczko, takie tam.

Miasto Amelandii (xD)
Spoiler:


Całej mapy objąć rady nie dałem, a szkoda, bo w całości wygląda o wiele lepiej niż na tym obrazku.

Dalsze Miasto Amelandii
Spoiler:


To co wyżej, to tylko sklepy. :P

Akademia Magii(Nawet nazwy jeszcze nie mam)
Spoiler:


Na dole przeznaczone jest miejsce na treningi praktyczne magów, zajęcia teoretyczne/mniejsze ćwiczenia odbywają się w klasach. :mrgreen:

Lochy(Areszt)
Spoiler:


Nawet nie próbujcie kraść...

Sklep z Opancerzeniem
Spoiler:


Z tyłu mieści się 'magazyn' :P nie zdziwcie się tą przestrzenią.

Kryjówka/Świątynia Władcy Demonów
Spoiler:


Najnowsza mapka, jeszcze nie-dopracowana. xD

W grzę chcę dać całkiem sporą swobodę i mam nadzieję, że nawet jeżeli fabuła będzie do niczego, to przynajmniej mapy się wam spodobają :roll:
Proszę o konstruktywne komentarze, błagam, bez żadnych wypowiedzi typu "kufniane...1/10" xD
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2010 20:34
Albo w lochach nie ma ścian, albo zapomniałeś o ludziach z przeciętną jasnością ekranui.
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2010 20:36
Sabikku - to twój cały komentarz? xD Co to ma być?!
Lochy mają ściany, po prostu jest tam ciemno >_> jeżeli cię to uszczęśliwi to mogę ci dać wersję oświetloną.

xD poprawię...
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 03 Wrz, 2010 12:29
Na 1 screenie popularny (nie)błąd gdyż niektórzy używają dachówek w domu, niektóry nie. I to populary błąd. Radze ci - popraw.
I wmontuj kominek w ścianę - niestety musisz lekko zniszczyć budynek, by wszedł komin :-P
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Pią 03 Wrz, 2010 13:51
jajco2 - a co mam zrobić zamiast dachówek, bo nie zrozumiałem? xD
Całość miała być perspektywą od góry, choć fakt że w piwnicy są te same dachówki.
Wiem, że powinna tam być podłoga, ale jeżeli będzie taka sama jak poprzednia - złączą się, a jeżeli będą inne - całość po prostu będzie źle wyglądała >_>
Nie wiem zresztą czy to taki poważny błąd, chodzi w końcu o ściany :-?

Tak czy inaczej jak masz rozwiązanie, to podziel się xD
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 03 Wrz, 2010 14:22

Te służą do robienia ścian np.: w domu
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Sob 04 Wrz, 2010 06:51
ymmm...jak na pierwsze mapki- ok. ale jak na człowieka , który wcześniej obcował makerem - nie najlepsze :-/ uwagi takie same co jajco2 , ale odemnie jedna rada - nie rób grupy sklepów w jednej częsci miasta , domy w 2 itd. ...nie zbyt to wygląda . to chyba wszystko .
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 04 Wrz, 2010 12:30
Cóż, mapy nigdy nie były moją mocną stroną, ale myślę że nie są najgorsze. :P
No i RPG Maker XP nieco różni się od VX, choć pewnie to przez ten mój problem z układaniem map xD uwierz mi, że to są jedne z najlepszych jakie zrobiłem.

A sklepy poprawię, bo faktycznie możesz mieć rację, niestety nie obejdzie się bez wyburzenia połowy miasta x/
Dzięki za rady ;)

Btw. naprawdę tak robi się ściany? Wcześniej wyglądały o niebo lepiej xD'
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Nie 05 Wrz, 2010 09:04
te u doła to wnętrza , u góry - "zewnętrza" :)
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 05 Wrz, 2010 15:31
Dobry wesoły kostek można ?

1.trochu pustego miejsca niewykorzystanego : d
2.Amelanduil ? shit ! ta nazwa .. mniejsza .. ten jest nawet niezły
ale więcej przestrzeni mogły zajmować drzewa : d wtedy było by ok
3.Akademia .. niezły motyw .. i dobrze wykonane .. ale mogłeś zrobić tak żeby ten budynek
nie był jedyny na mapie xd
4.Same 4 budynki ? lol .. kiepski pomysł i wykonanie ...
5.Lochy .. ścianę przykrywa czarny cień .. i słabo widać .. zmniejsz czerń i zwiększ widoczność
6.Sklep z opancerzeniem .. LOOOL! od kiedy skrzynie są bokami lady ? ... daj coś normalnego xd
7.Kiepskie wykonanie .. za dużo wolnego miejsca !
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 05 Wrz, 2010 15:36
Skrzynie nie mają być bokami lady, to zwykłe skrzynie w sklepie, po prostu tak ustawione. XD
...Co jest złego w umieszczeniu jednego budynku na mapie? >_>

A co do tych drzew na mapie drugiej...poważnie? Przecież to miasto, jeżeli postawię tam więcej drzew, to całość będzie wyglądało jak domy w lesie. :shock:

btw. dzięki za komentarz
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 05 Wrz, 2010 16:41
Dobra, tym razem czas na nieco konstruktywności.
Dach jako wierzch ścian w mapach wnętrz nie przeszkadza - o ile jego szerokość nie przekracza 1 kratki. Spójrz, jak to robił Karsznickus w swoim Kapturku. 1 kratka dachu i reszta pusta (czarna). Poza tym nie wygląda to realistycznie i niektórych może irytować, ale imo nie przeszkadza w grze, a wygląda schludnie.
Mapy wnętrz robisz stanowczo za duże. Przyjmij dewizę 'ciasnota jest wporzo'. Ciasne pomieszczenia wypełnione dodatkami wyglądają w porządku niezależnie od umiejętności mappingu.
Ogólnie imo popatrz jak robi wnętrza Karsznickus, bo robi w podobnym stylu, ale mniejsze i lepiej używa dachu.
Mapy zewnętrzne wyglądają źle, bo są miejscami za duże i za mało urozmaicone. Ten sam problem miałeś z rmxp. Jedyny dobrze wyglądający screen z zewnątrz to 'miasto amelandil'. W 'dalsze miasto...' brakuje właściwie tylko ścieżki, poza tym że domy za 'równiutko' poustawiane (im bardziej nierówno tym znowu lepiej wyglądają). Budynek w 'akademia magii' jest za duży, w vx się takich nie robi, bo wyglądają bardzo brzydko. Poza tym bruk za szeroki (wydaje się pusty) i to samo do tej piaskownicy nieco niżej (ogromna i pusta, unikaj tego). Czyli znowu za duża mapa ;).

PS Nie musisz dawać dużo drzew do miasta, ale trochę urozmaiceń, żeby wyglądało żywo.
 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 05 Wrz, 2010 17:30
Dobra, dzięki Sabikku xD tym razem twoja wypowiedź bardzo pomaga i nie zniechęciła mnie do pracy :* Postaram się poprawić co się da.

[ Dodano: Sob 02 Paź, 2010 19:20 ]
Dobrze, czy źle? Chcę zrobić typowe miasto, które jest otoczone przez mury(?), ale nie jestem pewien, czy tak to powinno wyglądać xD
Oczywiście to tylko kawałek miasta, wolę spytać o ewentualne błędy >_>

Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene