Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zmienna waluta
Autor Wiadomość
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Nie 31 Paź, 2010 13:31
Zmienna waluta
~WALUTA ZMIENNA~


~OPIS~
Skrypt ten tworzy trzy dodatkowe waluty, które są jako zmienne.

~WERSJA~
2.0.0

~HISTORIA WERSJI~
  • Wersja 1.0.0 - Skrypt wstawiony w internet
  • Wersja 1.0.1 - Krótszy skrypt.
  • Wersja 1.0.2 - Krótszy skrypt, poprawienie błędów w Scene_Shop.
  • Wersja 1.0.3 - Ikona złotej monety w Sklepie
  • Wersja 2.0.0 - Łatwiejsza konfiguracja, ukazywanie walut w menu za pomocą zmiennej, dodanie dwóch walut jako zmienne.


~SKRYPT~
Spoiler:

Kod:
#===============================================================================
#
# Name: Variable Value
#
# Autor: Crisis Core Master Core
#
# Version: 2.0.0
#
#===============================================================================

#===============================================================================
# Moduł + instrukcja:
# Nazwa: ValueName1, ValueName2, ValueName3, ValueName4
# Opis: Nazwy walut.
#
# Nazwa: ValueIcon1, ValueIcon2, ValueIcon3, ValueIcon4
# Opis: ID ikon walut.
#
# Nazwa: ValueVari1, ValueVari2, ValueVari3
# Opis: Zmienne walut.
#
# Nazwa: ValueVari4
# Opis: Zmienna ukazywania walut w menu.
#    Gdy zmienna wynosi 0: w menu ukazuje się waluta złota.
#    Gdy zmienna wynosi 1: w menu ukazuje się waluta złota i waluta zmienna.
#    Gdy zmienna wynosi 2: w menu ukazuje się waluta złota i dwie waluty zmienne.
#    Gdy zmienna wynosi 3: w menu ukazuje się waluta złota i trzy waluty zmienne.
#===============================================================================
  module Crisis
    ValueIcon1 = 205
    ValueName1 = " Gold"
    ValueIcon2 = 179
    ValueName2 = " Karma"
    ValueIcon3 = 200
    ValueName3 = " Gems"
    ValueIcon4 = 99
    ValueName4 = " Points"
    ValueVari1 = 1
    ValueVari2 = 2
    ValueVari3 = 3
    ValueVari4 = 4
  end

#===============================================================================
# Klasa: Waluty zmienne w Menu.
#===============================================================================
  class Window_Gold_Variable_Value < Window_Base
    def initialize(x, y)
      if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 0
        super(x, y, 160, WLH + 32)
      end
     
      if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 1
        super(x, y, 160, WLH * 2 + 32)
      end
     
      if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 2
        super(x, y, 160, WLH * 3 + 32)
      end
     
      if $game_variables[Crisis::ValueVari4] >= 3
        super(x, y, 160, WLH * 4 + 32)
      end
     
      refresh
    end
    def refresh
      self.contents.clear
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 0
          draw_icon(Crisis::ValueIcon1 , 4 , 0)
          self.contents.draw_text(0, 0, 120, 24, [$game_party.gold, Crisis::ValueName1], 2)
        end

        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 1
          draw_icon(Crisis::ValueIcon1 , 4 , 0)
          draw_icon(Crisis::ValueIcon2 , 4 , 24)
          self.contents.draw_text(0, 0, 120, 24, [$game_party.gold, Crisis::ValueName1], 2)
          self.contents.draw_text(0, 24, 120, 24, [$game_variables[Crisis::ValueVari1], Crisis::ValueName2], 2)
        end
     
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 2
          draw_icon(Crisis::ValueIcon1 , 4 , 0)
          draw_icon(Crisis::ValueIcon2 , 4 , 24)
          draw_icon(Crisis::ValueIcon3 , 4 , 48)
          self.contents.draw_text(0, 0, 120, 24, [$game_party.gold, Crisis::ValueName1], 2)
          self.contents.draw_text(0, 24, 120, 24, [$game_variables[Crisis::ValueVari1], Crisis::ValueName2], 2)
          self.contents.draw_text(0, 48, 120, 24, [$game_variables[Crisis::ValueVari2], Crisis::ValueName3], 2)
        end
         
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] >= 3
          draw_icon(Crisis::ValueIcon1 , 4 , 0)
          draw_icon(Crisis::ValueIcon2 , 4 , 24)
          draw_icon(Crisis::ValueIcon3 , 4 , 48)
          draw_icon(Crisis::ValueIcon4 , 4 , 72)
          self.contents.draw_text(0, 0, 120, 24, [$game_party.gold, Crisis::ValueName1], 2)
          self.contents.draw_text(0, 24, 120, 24, [$game_variables[Crisis::ValueVari1], Crisis::ValueName2], 2)
          self.contents.draw_text(0, 48, 120, 24, [$game_variables[Crisis::ValueVari2], Crisis::ValueName3], 2)
          self.contents.draw_text(0, 72, 120, 24, [$game_variables[Crisis::ValueVari3], Crisis::ValueName4], 2)
        end
      end
    end

#===============================================================================
# Klasa: Ikona złotej monety w menu.
#===============================================================================
  class Window_Gold < Window_Base
    def initialize(x, y)
      super(x, y, 160, WLH + 32)
      refresh
    end
    def refresh
      self.contents.clear
      draw_icon(Crisis::ValueIcon1 , 4 , 0)
      self.contents.draw_text(0, 0, 120, 24, [$game_party.gold, Crisis::ValueName1], 2)
    end
  end

#===============================================================================
# Klasa: Ilość istniejących w Menu
#===============================================================================
  class Game_Party < Game_Unit
      attr_reader   :karma
      attr_reader   :gem
      attr_reader   :excalibur
    def initialize
      super
      @gold = 0
      @karma = 0
      @gem = 0
      @excalibur = 0
      @steps = 0
      @last_item_id = 0
      @last_actor_index = 0
      @last_target_index = 0
      @actors = []     
      @items = {}   
      @weapons = {}
      @armors = {}   
    end
  end
#===============================================================================
# Klasa: Zmienne w Menu
#===============================================================================
  class Scene_Menu < Scene_Base
    def start
      super
      create_menu_background
      create_command_window
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 0
          @gold_window = Window_Gold_Variable_Value.new(0, 360)
          @status_window = Window_MenuStatus.new(161, 0)
        end
       
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 1
          @gold_window = Window_Gold_Variable_Value.new(0, 336)
          @status_window = Window_MenuStatus.new(161, 0)
        end
       
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] == 2
          @gold_window = Window_Gold_Variable_Value.new(0, 312)
          @status_window = Window_MenuStatus.new(161, 0)
        end
       
        if $game_variables[Crisis::ValueVari4] >= 3
          @gold_window = Window_Gold_Variable_Value.new(0, 288)
          @status_window = Window_MenuStatus.new(161, 0)
        end
      end
    end



~Autor~
ultimateam: CRISIS CORE, rmrk: Crisis Core Master Core (czyli oczywiście ja xDDD)

Pierwszy raz mój skrypt się ukazał na stronie:
http://rmrk.net/index.php/topic,40479.0.html
 
 
Theron 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 37
Wysłany: Pon 31 Paź, 2011 19:33
może być dobre tylko... czy da się dodać po walce np tylko gemy lub zrobić tak by przedmiot kosztował tylko jedną z tych walut?
Zastosowanie:
postać walczy ze slimkiem żeby nabić sobie 10000 złota ale do kupna mikstury potrzebuje 25 karmy z kolei do roślinki magicznej potrzeba mu 25 gems.
________________________
Pomyśl, o czym myślisz i przemyśl czy warto sobie zajmować tym czas
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene