Re: Prosta pomoc w modyfikacji zmiennej siły za pomocą skryp
Tekjumen napisał/a:
Jak mam status to chce żeby siłe mi dzieliło przez 20 i mnożyło przez 100 i dodawało na końcu tej liczby znak %
Po pierwsze - nie mnoży się 'przez' tylko 'razy' =)
Po drugie znak % znaczy modulo, czyli resztę z dzielenia, a nie jej część całkowitą (od tego jest '/').
No tak.. bo jakby nie patrzeć to dzielisz i mnożysz funkcję (metodę), która rysuje, a nie liczbę.
Na przykładzie:
Kod:
print( (@actor.level / 20 * 100).to_s + "%")
działa poprawnie.. zatem musisz na bitmapie w odpowiednim miejscu (a współrzędne x i y masz podane) wyświetlić '(@actor.level / 20 * 100).to_s + "%"'
PS. Kod zamieszczaj w znaczniku code, a nie w screenie.
Edit: rozumiem, że te procenty przemyślałeś? Jakby nie patrzeć to to, co chyba chcesz wyświetlić nie będzie działać jak chcesz.
x / 20 daje sumę całkowitą z dzielenia, czyli do 20 poziomu będzie to 0 (0%), od 20 do 40 będzie 1 (100%), 40-60 to 2 (200%) itd.
Ehh... mi nie chodzi o poziom tylko o statystyke siły bo w standardowym BS'ie jest tak że każde 20pkt siły mnoży siłe ataku (tą którą otrzymujemy z broni) czyli mając ataku 15 a siły 100, to ta siła mnoży nam jakby ten atak razy 5 (za każde 20pkt x2) i ja nie chce żeby mi wyświetlało ile mam siły tylko odrazu razy ile ona mi mnoży ten atak w procentach. Czyli zakładając że mam 100 siły powinno się tam wyświetlić 500%, czaisz już o co mi chodzi? Ale dzięki za pomoc ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum