Zamknięty przez: Ayene Pią 27 Maj, 2011 20:36 |
Skażenie? |
Autor |
Wiadomość |
ziemo123
Preferowany:
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 25
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011 20:56
|
|
Skażenie?
|
Witam. Czy wie ktoś czy istnieje jakiś skrypt lub coś podobnego co odbierało by postaci hp na danej mapie, gdy postać nie będzie posiadała danego przedmiotu? Chodzi mi o coś w stylu skażenia i żeby postaci odbierało hp gdy postać nie będzie miała maski przeciwgazowej. |
________________________ Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011 21:06
|
|
|
Zły dział.
Tak czy inaczej - skryptu nie potrzebujesz. Jeżeli wiesz na czym polega ustawianie warunków - to wystarczy ustawić warunek dla przedmiotu. Jeżeli warunek jest spełniony(postać ma maskę gazową), to hp nie leci w dół, jeżeli warunek nie jest spełniony, to ustaw Change HP czy jakoś tak i ustaw żeby odejmowało np. 10HP, potem daj Wait... na 20, lub coś takiego i ustaw zdarzenie na równoległe/parallel(czy jakoś tak)
Jeżeli nie znasz takich rzeczy, to chyba potrzebne będzie demko xD |
|
|
|
ziemo123
Preferowany:
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 25
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011 21:39
|
|
|
Hmm... Przydałoby się jakbyś opisał to krok po kroku bo nie łapię się w tym za bardzo :/
A z tego powody, że internet wolno mi chodzi raczej nie da rady ściągnąć demka. |
________________________ Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat |
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011 21:50
|
|
|
1. Tworzysz nowe zdarzenie.
2. Umieszczasz zdarzenie gdzieś w kącie na mapie, która ma truć.
3. Otwierasz zdarzenie dwoma kliknięciami myszki.
4. Ustawiasz zdarzenie na równoległe/palalell.
5. W wielkim białaśnym polu klikasz prawym przyciskiem myszy, klikasz wstaw/insert.
6. W nowej ramce, na pierwszej stronie zauważasz ustaw warunek/conditional branch.
7. W kolejnym oknie wybierasz 4 stronę.
8. Zaznaczasz item maska przeciwgazowa(na przykład) in inventory.
Ewentualnie zbroja/armor, lub broń/weapon in inventory.
9. Klikasz OK.
10. Pierwsze pole zostawiasz puste, pod else (nie spełniony warunek) klikasz wstaw/insert.
11. Na pierwszej stronie klikasz change hp.
12. Zaznaczasz entire party, lub wybierasz bohatera który ma tracić życie na tej mapie. Np. ktoś z drużyny może być dzięki tej opcji odporny na truciznę zupełnie.
13. Zaznaczasz odejmij/zmniejsz/decrease i ustawiasz na np. 10, czyli ile HP ma tracić co chwilę.
14. Zaznaczasz pozwól na śmierć?/allow knockout in battle
15. Klikasz OK.
16. Klikasz tuż pod tym wstaw/insert.
17. Przechodzisz na drugą stronę i wybierasz czekaj/wait.
18. Ustawiasz na 20, lub więcej i klikasz OK.
19. Klikasz OK zamykając gotowe zdarzenie.
20. Cieszysz się działającą trucizną na mapie.
To tyle, chyba niczego nie pominąłem. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011 22:08
|
|
|
Jeśli chcesz skażony OBSZAR, a nie MAPĘ, to ustaw terrain tag dla danych tilesów, czyli:
...
...
A, nie, sorry, to VX, taka opcja jest tylko w XP. Tak czy siak, jeśli sposób Yoroiego nie przypadnie ci do gustu (obejmuje całą mapę), to daj znać - jest jeszcze inny sposób, na obszar w kształcie dużego kwadratu, ale wymaga troszkę więcej warunków. |
|
|
|
ziemo123
Preferowany:
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 25
|
Wysłany: Pią 27 Maj, 2011 15:36
|
|
|
Dzięki za tak DOKŁADNE wytłumaczenie :)
Wszystko działa masz pomógł! :D
Temat można zamknąć. |
________________________ Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat |
|
|
|
|