1. Title
Jak zrobić porządny Title? Wiele osób ma z tym problemy i w efekcie zewsząd straszą nas grafiki z neta z dodanym w Paint'cie tekstem, lub mnóstwo tematów "Zrupcie mi titla z takim gościem w kaptuże i z aksem". Ja postaram się jakoś temu zaradzić :)
Cytat:
Najpierw szukamy interesującej nas grafiki, która posłuży nam za tło titla. Ja znalazłem takie coś:
Wymiary to 1280×800, więc należałoby nieco grafikę zmniejszyć. A oto jak to zrobić:
Spoiler:
A potem wchodzimy w Obraz -> Dopasuj płótno do warstw
Ale, jeden z wymiarów jest za duży, nieprawdaż? Następny krok to przycięcie do odpowiadających nam rozmiarów. A robimy to tak:
Spoiler:
Rozmiary już są ok. Ale przydałoby się tę grafikę nieco upiększyć? Oto najprostszy sposób:
Spoiler:
1. Duplikujemy warstwę (mamy więc dwie :P )
2. Górną rozmywamy rozmyciem gaussa (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa)
3. Zmieniamy tryb mieszania rozmytej warstwy na "Pokrywanie"
4. Łączymy obie warstwy w jedną
Tytuł! Nasza gra ma TYTUŁ! Trzeba dodać... TEKST!
Spoiler:
Tekst już mamy. Ale nienajpiękniejszy, przyznacie? Teraz przedstawię dwa sposoby na upiększenie go :)
Pierwszy (taki tekst jak na obrazkach z tuta)
Spoiler:
1. Duplikujemy warstwę z tekstem
2. Zaznaczamy "blokuj kanał alfa" na niższej z nich
3. Wypełniamy ją czarnym kolorem
4. Uzywamy rozmycia gaussa o wartości 5
5. Duplikujemy warstwę cztery razy
6. Gotowe!
Drugi (efekt wypukłości)
Spoiler:
1. Krok 1 i 2 z poprzedniej metody
2. Tym razem jednak miast wypełniać kolorem, wypełnimy gradientem! Kształt ustawiamy na rozlany (kąt)
3. Używamy rozmycia gaussa o wartości 3
4. Na razie nic nie widać. To dlatego, ze widok zasłania nam górna, kolorowa warstwa. Zaznaczamy ją.
5. Używamy Filtry -> Odwzorowania -> Mapowanie Wypokłości:
Z listy "mapowanie wypukłości" wybieramy warstwę wypełnioną gradientem
Suwaków w czerwonej ramce NIE TYKAĆ! resztą możecie się pobawić :)
6. Gotowe!
Nic nie stoi na przeszkodzie, by najpierw zastosować drugą, a potem, na tak powstałym tekście, pierwszą :)
Będę starał się dodawać nowe poradniki co jakiś czas :)
_____________________________________________________________________________
Linki:
GIMP Download - najlepiej pobrać GIMP w wersji 2.6.11, a do tego GAP 2.6
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Ostatnio zmieniony przez Angius Sob 25 Cze, 2011 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Dobry poradnik, przyda mi się do innych projektów. Mógłbyś zrobić poradnik "jak połączyć 2 tilesety o innych kolorach tła :P" aby cienie były normalne...(da się tak?)
2. Sklejka Tilesetów
Czasem się zdarzy, że chcemy coś swojego wrzucić prawda? Zastąpić drzewko innym, albo samemu skomponować TileE, ewentualnie skopiować coś z RTP XP. Ale nie zawsze wychodzi prosto. I potem wstawiając drzewko, z boku mamy linijkę pikseli z kamienia, a sam kamień jest ucięty. Ileż razy tak bywało! Jednak ja dziś zaprezentuję wam prosty sposób na własną sklejkę!
Cytat:
Otwieramy Tile z którego chcemy skopiowac grafiki. Okno GIMP-a powinno wyglądać tak:
Spoiler:
Teraz ustawiamy siatkę. Po co? Przyda się ona do wyrównywania poszczególnych tiles.
Spoiler:
Wchodzimy w WIDOK a następnie zaznaczamy obie opcje zaznaczone na czerwono.
Następnie w OBRAZ -> Konfiguruj siatkę -> wymiary 32x32px
Przyda się jeszcze prowadnica. Po co? By pokazać nam, gdzie jest środek tilesetu. A dlatego to się przydaje, bo prawa strona wędruje pod lewą w oknie edycji mapy w makerze.
Spoiler:
Wchodzimy w OBRAZ -> Nowa prowadnica (w procentach) i ustalamy ją na pionową, 50%
Teraz otwieramy drugi obraz, ten Tileset na który chcemy dodać nowe elementy i stosujemy siatkę i prowadnicę z identycznymi ustawieniami
Wchodzimy do obrazu otwartego na początku, zaznaczeniem prostokątnym zaznaczamy fragment do skopiowania - lecimy po siatce - ładnie przyciągnie nam zaznaczenie jak trzeba.
Spoiler:
Klikamy CTRL+C
Teraz otwieramy obraz docelowy, klikamy CTRL+V i przesuwamy wklejoną grafikę tam, gdzie chcemy. I ponownie przyda się siatka - przyciągnie nam elementy równiutko
Spoiler:
Na czerwono narzędzie zaznaczenia
Teraz naszą wklejoną warstwę trzeba zakotwiczyć.
Spoiler:
Kopiujemy tak wszystkie elementy które chcemy i taa-daam! Gotowe!
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Poradnik jest idealny i podejrzewam, że każdy taki będzie i dzięki temu wreszcie będą ludzie robić samodzielnie gry. Miałbym do ciebie osobistą prośbę, pewnie tak samo jest z XP, ale nie mam pojęcia jak skleić 2 lub więcej tilesetów o innych tłach, tak żeby cienie były poprawne. Jeśli udałoby ci się takie coś zrobić w tutorialu XP, byłbym ci bardzo, ale to bardzo wdzięczny(tylko nie wiem czy tak się da ^^). Poradniki są jak najbardziej przydatne i trzymają poziom, pozdrawiam.
Hmm... Tak na szybko
Cienie w XP są jednolitego koloru, prawda? Jeśli tak, to zaznacz je zaznaczeniem wg. koloru, albo różdżką, odpowiednio dopasuj próg. Potem wejdź w kolor -> barwienie i pobaw się suwaczkami by uzyskać taki kolor jaki chcesz
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum