Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Robimy grafiki!

Przydał się?
Tak!
87%
 87%  [ 21 ]
Nie...
12%
 12%  [ 3 ]
Głosowań: 24
Wszystkich Głosów: 24

Autor Wiadomość
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
  Wysłany: Czw 16 Cze, 2011 22:33
Robimy grafiki!
~~Robimy grafiki!~~

Czyli jak przegimpować naszą grę


Index:
1. Title
2. Sklejka tilesetów

1. Title
Jak zrobić porządny Title? Wiele osób ma z tym problemy i w efekcie zewsząd straszą nas grafiki z neta z dodanym w Paint'cie tekstem, lub mnóstwo tematów "Zrupcie mi titla z takim gościem w kaptuże i z aksem". Ja postaram się jakoś temu zaradzić :)
Cytat:

:arrow: Najpierw szukamy interesującej nas grafiki, która posłuży nam za tło titla. Ja znalazłem takie coś:

:arrow: Wymiary to 1280×800, więc należałoby nieco grafikę zmniejszyć. A oto jak to zrobić:
Spoiler:


A potem wchodzimy w Obraz -> Dopasuj płótno do warstw


:arrow: Ale, jeden z wymiarów jest za duży, nieprawdaż? Następny krok to przycięcie do odpowiadających nam rozmiarów. A robimy to tak:
Spoiler:


:arrow: Rozmiary już są ok. Ale przydałoby się tę grafikę nieco upiększyć? Oto najprostszy sposób:
Spoiler:


1. Duplikujemy warstwę (mamy więc dwie :P )
2. Górną rozmywamy rozmyciem gaussa (Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa)
3. Zmieniamy tryb mieszania rozmytej warstwy na "Pokrywanie"
4. Łączymy obie warstwy w jedną


:arrow: Tytuł! Nasza gra ma TYTUŁ! Trzeba dodać... TEKST!
Spoiler:


:arrow: Tekst już mamy. Ale nienajpiękniejszy, przyznacie? Teraz przedstawię dwa sposoby na upiększenie go :)
Pierwszy (taki tekst jak na obrazkach z tuta)
Spoiler:

1. Duplikujemy warstwę z tekstem
2. Zaznaczamy "blokuj kanał alfa" na niższej z nich

3. Wypełniamy ją czarnym kolorem
4. Uzywamy rozmycia gaussa o wartości 5
5. Duplikujemy warstwę cztery razy
6. Gotowe!


Drugi (efekt wypukłości)
Spoiler:


1. Krok 1 i 2 z poprzedniej metody
2. Tym razem jednak miast wypełniać kolorem, wypełnimy gradientem! Kształt ustawiamy na rozlany (kąt)
3. Używamy rozmycia gaussa o wartości 3
4. Na razie nic nie widać. To dlatego, ze widok zasłania nam górna, kolorowa warstwa. Zaznaczamy ją.
5. Używamy Filtry -> Odwzorowania -> Mapowanie Wypokłości:

Z listy "mapowanie wypukłości" wybieramy warstwę wypełnioną gradientem
Suwaków w czerwonej ramce NIE TYKAĆ! resztą możecie się pobawić :)
6. Gotowe!


Nic nie stoi na przeszkodzie, by najpierw zastosować drugą, a potem, na tak powstałym tekście, pierwszą :)

Będę starał się dodawać nowe poradniki co jakiś czas :)
_____________________________________________________________________________

Linki:
GIMP Download - najlepiej pobrać GIMP w wersji 2.6.11, a do tego GAP 2.6
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


Ostatnio zmieniony przez Angius Sob 25 Cze, 2011 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 16 Cze, 2011 23:33
Dobry poradnik, przyda mi się do innych projektów. Mógłbyś zrobić poradnik "jak połączyć 2 tilesety o innych kolorach tła :P" aby cienie były normalne...(da się tak?)
________________________

 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 10:51
Będę dodawał po kolei, spokojnie :P
Następny w planach jest "Jak zrobić sklejkę z kilku tilesetów"
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 18:59
Jak zawsze super :) Dzięki Tobie sam zajmuję się gimp'em no już chyba 3 tygodnie :D Przydaje się, i zaraz zobaczę jak mi to wyjdzie :D
 
 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 01:04
Dzieki Angius, kolejny raz mi pomogłes :))
Spoiler:



Uploaded with ImageShack.us

jakos tak mi wyszlo title;))
________________________

 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
  Wysłany: Sob 25 Cze, 2011 22:50
Sklejka Tiles
2. Sklejka Tilesetów
Czasem się zdarzy, że chcemy coś swojego wrzucić prawda? Zastąpić drzewko innym, albo samemu skomponować TileE, ewentualnie skopiować coś z RTP XP. Ale nie zawsze wychodzi prosto. I potem wstawiając drzewko, z boku mamy linijkę pikseli z kamienia, a sam kamień jest ucięty. Ileż razy tak bywało! Jednak ja dziś zaprezentuję wam prosty sposób na własną sklejkę!
Cytat:

:arrow: Otwieramy Tile z którego chcemy skopiowac grafiki. Okno GIMP-a powinno wyglądać tak:
Spoiler:


:arrow: Teraz ustawiamy siatkę. Po co? Przyda się ona do wyrównywania poszczególnych tiles.
Spoiler:


Wchodzimy w WIDOK a następnie zaznaczamy obie opcje zaznaczone na czerwono.
Następnie w OBRAZ -> Konfiguruj siatkę -> wymiary 32x32px


:arrow: Przyda się jeszcze prowadnica. Po co? By pokazać nam, gdzie jest środek tilesetu. A dlatego to się przydaje, bo prawa strona wędruje pod lewą w oknie edycji mapy w makerze.
Spoiler:


Wchodzimy w OBRAZ -> Nowa prowadnica (w procentach) i ustalamy ją na pionową, 50%


:arrow: Teraz otwieramy drugi obraz, ten Tileset na który chcemy dodać nowe elementy i stosujemy siatkę i prowadnicę z identycznymi ustawieniami
:arrow: Wchodzimy do obrazu otwartego na początku, zaznaczeniem prostokątnym zaznaczamy fragment do skopiowania - lecimy po siatce - ładnie przyciągnie nam zaznaczenie jak trzeba.
Spoiler:


Klikamy CTRL+C


:arrow: Teraz otwieramy obraz docelowy, klikamy CTRL+V i przesuwamy wklejoną grafikę tam, gdzie chcemy. I ponownie przyda się siatka - przyciągnie nam elementy równiutko ;-)
Spoiler:


Na czerwono narzędzie zaznaczenia


:arrow: Teraz naszą wklejoną warstwę trzeba zakotwiczyć.
Spoiler:


:arrow: Kopiujemy tak wszystkie elementy które chcemy i taa-daam! Gotowe!
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 25 Cze, 2011 23:03
Dzięki! Na pewno skorzystam :) Nigdy nie wiedziałem jak to się robi, a wujek google nie chciał pomóc ;p
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Nie 26 Cze, 2011 21:27
Poradnik jest idealny i podejrzewam, że każdy taki będzie i dzięki temu wreszcie będą ludzie robić samodzielnie gry. Miałbym do ciebie osobistą prośbę, pewnie tak samo jest z XP, ale nie mam pojęcia jak skleić 2 lub więcej tilesetów o innych tłach, tak żeby cienie były poprawne. Jeśli udałoby ci się takie coś zrobić w tutorialu XP, byłbym ci bardzo, ale to bardzo wdzięczny(tylko nie wiem czy tak się da ^^). Poradniki są jak najbardziej przydatne i trzymają poziom, pozdrawiam.
________________________

 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 26 Cze, 2011 21:30
Hmm... Tak na szybko :-P
Cienie w XP są jednolitego koloru, prawda? Jeśli tak, to zaznacz je zaznaczeniem wg. koloru, albo różdżką, odpowiednio dopasuj próg. Potem wejdź w kolor -> barwienie i pobaw się suwaczkami by uzyskać taki kolor jaki chcesz :-)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 14 Lis, 2011 23:49
Poradników już nie będzie? :(
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 08:19
Może i będą, potrzebuję tylko siakichś tematów... Tworzenia charów, etc. nie zrobię, bo moją domeną jest grafika rastrowa, nie pxart... Proponujcie :mrgreen:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 20:42
Może jak zrobić ciekawy game over?
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 20:45
Tak jak Title, tylko z innym napisem :aww:
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Vrona 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 236
Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Wto 15 Lis, 2011 20:45
No to zrób tut na logo.

BTW. Setny post!Doczekałem tej chwili :3
________________________
Pomogłem daj "Pomógł",BIJAAACZ!



 
 
PaayJer 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 86
Wysłany: Sro 16 Lis, 2011 16:44
Ja to zawsze w paincie zrobiłem (tilesy) i wychodziło mi dosyć dobrze :)
________________________
Tutki od PJ!!!
[Kurs 1] Kliknij tutaj!
[Kurs 2] Kliknij tutaj!
[Kurs 3] Kliknij tutaj!
[Kurs 4] Kliknij tutaj!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene