Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 19 Lip, 2012 10:07
Mój pierwszy skrypt.
Autor Wiadomość
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 16:01
Mój pierwszy skrypt.
Tylko tyle udało mi się napisać bez pomocy, naśladując tylko jak inne skrypty są pisane.
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Scene_Options by Malian ^^
#------------------------------------------------------------------------------
#
#==============================================================================

class Scene_Options
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Main Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    # Make command window
    s1 = "Muzyka"
    s2 = "Dźwięki"
    s3 = "Sterowanie"
    @command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3])
  end
end



Wiem że te linijki z "#" nie są potrzebne, ale wolałbym wiedzieć mniej więcej co robię. xD
________________________
 
 
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 16:15
Dlaczego mamy się śmiać? Też tak zaczynałem :-P Nadal nie czaję Ruby, ale 3 skrypty już edytowałem i całkiem przyzwoicie wyszły (chyba) :-P
________________________



 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 16:37
Ale dalej nie umiem ni zrobić, powiększyć okno może bym i umiał, tak samo jak otworzyć nowe, tylko musiałbym znaleźć. xD Próbowałem usunąć czas gry i ilość przebytych kroków, a zamiast tego ustawić nazwę mapy. Więc muszę pokombinować. :P
________________________
 
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 16:38
Jak na początek do dość mizernie, ale trzyma poziom :-P
Pisz dalej ;-)

Powodzenia!
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 16:48
Trzeba poszukać jak mam teraz wydawać polecenia...

Wiem tylko że trzeba napisać when <liczba> i dalej brak. :P
________________________
 
 
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 19:27
jak zmienic sterowanie w tym skrypcie?
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011 20:45
shiwt, ten skrypt nie jest dokończony, na razie się uczę. ^^
________________________
 
 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011 16:44
No to dalej trochę więcej linijek ma. :P Trochę skopiowałem z Scene_End i przerobiłem. :P
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Scene_Options by Malian
#------------------------------------------------------------------------------
#  Czyli po prostu ustawienia ^^
#==============================================================================

class Scene_End
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Main Processing
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    # Make command window
    s1 = "Muzyka"
    s2 = "Dźwięki"
    s3 = "Sterowanie"
    @command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3])
    @command_window.x = 320 - @command_window.width / 2
    @command_window.y = 240 - @command_window.height / 2
    # Execute transition
    Graphics.transition
    # Main loop
    loop do
      # Update game screen
      Graphics.update
      # Update input information
      Input.update
      # Frame Update
      update
      # Abort loop if screen is changed
      if $scene != self
        break
      end
    end
    # Prepare for transition
    Graphics.freeze
    # Dispose of window
    @command_window.dispose
    # If switching to title screen
    if $scene.is_a?(Scene_Title)
      # Fade out screen
      Graphics.transition
      Graphics.freeze
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    # Update command window
    @command_window.update
    # If B button was pressed
    if Input.trigger?(Input::B)
      # Play cancel SE
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # Switch to menu screen
      $scene = Scene_Menu.new(5)
      return
    end
    # If C button was pressed
    if Input.trigger?(Input::C)
      # Branch by command window cursor position
      case @command_window.index
      when 0  # muzyka
        command_music
      when 1  # dźwięki
        command_effects
      when 2  # sterowanie
        command_controls
      end
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Process When Choosing [miusic] Command
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_music
    # Play decision SE
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    # Fade out BGM, BGS, and ME
    Audio.bgm_fade(800)
    Audio.bgs_fade(800)
    Audio.me_fade(800)
    # Switch to music screen
    def main
      @command_window.x = 320 - @command_window.width / 2
      @command_window.y = 240 - @command_window.height / 2
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Process When Choosing [effects] Command
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_effects
    # Play decision SE
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    # Fade out BGM, BGS, and ME
    Audio.bgm_fade(800)
    Audio.bgs_fade(800)
    Audio.me_fade(800)
    # Switch to effects screen
    def main
      @command_window.x = 320 - @command_window.width / 2
      @command_window.y = 240 - @command_window.height / 2
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # *  Process When Choosing [controls] Command
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_contorls
    # Play decision SE
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    # Switch to controls screen
    def main
      @command_window.x = 320 - @command_window.width / 2
      @command_window.y = 240 - @command_window.height / 2
    end
  end
end



Teraz się już przynajmniej okienko otwiera. :P A nie jak wcześniej nie zauważyłem że brakuje "end". :P Teraz nieco jest dobrze, ale sądzę że będzie trudniej, więc liczyłbym na małe wsparcie. :)

Edit: Nie wiem co zrobić z "Frame Update" gdyż bez tego skrypt mi chyba nie działa.
________________________
 
 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011 17:29
Odświeżam... Czy ktoś pomoże? :P
________________________
 
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011 17:42
No... Napisz na GG, bo tu nie chce dawać :-P
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
FilipsO 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 236
Skąd: z nikąd
Wysłany: Sro 27 Lip, 2011 14:11
On działa na VX?
________________________
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do pozostałych 11% wklej to do swojego podpisu.

Moja Gra MMORPG Erathia:
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 10:24
Pewno nie i pewno nie skończony. ;)
________________________
 
 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 10:25
Pewno nie i pewno nie skończony. ;)
________________________
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene