Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 12 Sty, 2012 12:35
Quest
Autor Wiadomość
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 13:17
Quest
Witam, nie bardzo wiem jak to napisać, ale postaram się to jak najlepiej wytłumaczyć, otóż chciałbym zrobić w mojej grze, questa, który polega na ty, że trzeba przynieść 10 sztuk Śluzu pełzaków i właśnie, ustawiłem we właściwościach mapy, grupy przeciwników i ustawiłem, w bazie danych, że z pełzaka, ma "wylatywać" Śluz Pełzaka, ale nie wiem jak mam ustawić to, żeby w momencie posiadania przedmiotu zmienna podnosiła się o 1.
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 13:40
Potworki w grze chodzą po mapie czy są to losowe walki?
________________________



 
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 14:03
CrasheR napisał/a:
Potworki w grze chodzą po mapie czy są to losowe walki?

Losowe walki.
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 14:21
To troche komplikuje sprawe. Spróbuj zrobic tak:


1. Stworz zmienna np o nazwie "pełzak",
2. Następnie zrób tywowe zdarzenie, w którym umiescisz "zmienna pelzak + 1, a następnie usun zdarzenie". Jako uruchomienie ustaw "równolegle zdarzenie",
3. Stworz przedmiot "śluz pełzaka" i dodaj w nim to typowe zdarzenie.
4. Jako nagrodę po zabiciu tego potwórka daj przedmiot "śluz pełzaka."

Chyba wszystko. Jbc nie próbowałem jestem na tel xD
________________________



 
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 14:26
CrasheR napisał/a:
To troche komplikuje sprawe. Spróbuj zrobic tak:


1. Stworz zmienna np o nazwie "pełzak",
2. Następnie zrób tywowe zdarzenie, w którym umiescisz "zmienna pelzak + 1, a następnie usun zdarzenie". Jako uruchomienie ustaw "równolegle zdarzenie",
3. Stworz przedmiot "śluz pełzaka" i dodaj w nim to typowe zdarzenie.
4. Jako nagrodę po zabiciu tego potwórka daj przedmiot "śluz pełzaka."

Chyba wszystko. Jbc nie próbowałem jestem na tel xD


A co ustawić w równoległym zdarzeniu, jako przełącznik warunkowy ?
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 15:43
Nie dodawaj tam nic, a jeżeli to nie wypali mam jeszcze jeden sposób xD
________________________



 
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 16:13
CrasheR napisał/a:
Nie dodawaj tam nic, a jeżeli to nie wypali mam jeszcze jeden sposób xD


Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś i nadal zero efektów, tak jakbym nic nie zrobił.
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 16:27
Ok. Jak mowilem nie próbowałem. No to 2 sposób.

Stworz 2 przedmioty np "macka pełzaka" i " śluz pełzaka". Do macki dodaj typowe zdarzenie, w którym utworz wiadomośc "Czy chcesz uzyskać śluz pełzaka z jego macki?", następnie wybór tak i nie. W tak dodaj " usun - 1 macka, dodaj + 1 śluz i + 1 zmienna np misja 1 ". Jako start ustaw kliknięcie przycisku, a przełącznik daj taki jak przy starcie misji. Teraz gdy ktos użyje tego przedmiotu to otrzyma śluz. Oczywiscie musisz ustawić używalne tylko w menu i przedmiot konsumkcyjny.

Wiem, ze Napisalem to chaotycznie, dlatego jak wbije na kompa moge Ci zrobic demko.
________________________



 
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 17:06
CrasheR napisał/a:
Ok. Jak mowilem nie próbowałem. No to 2 sposób.

Stworz 2 przedmioty np "macka pełzaka" i " śluz pełzaka". Do macki dodaj typowe zdarzenie, w którym utworz wiadomośc "Czy chcesz uzyskać śluz pełzaka z jego macki?", następnie wybór tak i nie. W tak dodaj " usun - 1 macka, dodaj + 1 śluz i + 1 zmienna np misja 1 ". Jako start ustaw kliknięcie przycisku, a przełącznik daj taki jak przy starcie misji. Teraz gdy ktos użyje tego przedmiotu to otrzyma śluz. Oczywiscie musisz ustawić używalne tylko w menu i przedmiot konsumkcyjny.

Wiem, ze Napisalem to chaotycznie, dlatego jak wbije na kompa moge Ci zrobic demko.


Wiesz zrobiłem tak :
Stworzyłem przedmioty, dodałem do macki to zdarzenie jakie tam napisałeś, ale nie potrafię zrozumieć tej części z tymi przełącznikami, bo wyszło w ten sposób, że w momencie gdy przełącznik staję się on czyli rozmawiam z gościem który daje mi misje, to on w tym momencie pyta, o to czy zdobyć ten Śluz, więc jednak byłbym bardzo wdzięczny za to demko
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 17:14
A ustawiłes start jako kliknięcie przycisku? Z tego co piszesz wynika, ze ustawiłes równolegle.
________________________



 
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:30
CrasheR napisał/a:
A ustawiłes start jako kliknięcie przycisku? Z tego co piszesz wynika, ze ustawiłes równolegle.


Zróbmy tak, zaraz przęśle screen ja wygląda to moje typowe zdarzenie a ty mi nakreślisz co mam źle.
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:41
wygląda to tak.
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:44
Usun ten przycisk "C" i w funkcji daj naciśnięcie przycisku, zamiast równoległego zdarzenia.
________________________



 
 
 
matek98 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 21
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:48
CrasheR napisał/a:
Usun ten przycisk "C" i w funkcji daj naciśnięcie przycisku, zamiast równoległego zdarzenia.

Nie mam tam czegoś takiego jak naciśnięcie przycisku.
________________________
Jak to działa, że nie działa ?!
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:53
Dobra mój błąd xD Musisz wybrać czekaj. Pomyliłem warunki startu z tymi ze zdarzenia.
________________________



 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene