Zamknięty przez: Nhadala Czw 12 Sty, 2012 12:35 |
Quest |
Autor |
Wiadomość |
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 13:17
|
|
Quest
|
Witam, nie bardzo wiem jak to napisać, ale postaram się to jak najlepiej wytłumaczyć, otóż chciałbym zrobić w mojej grze, questa, który polega na ty, że trzeba przynieść 10 sztuk Śluzu pełzaków i właśnie, ustawiłem we właściwościach mapy, grupy przeciwników i ustawiłem, w bazie danych, że z pełzaka, ma "wylatywać" Śluz Pełzaka, ale nie wiem jak mam ustawić to, żeby w momencie posiadania przedmiotu zmienna podnosiła się o 1. |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 13:40
|
|
|
Potworki w grze chodzą po mapie czy są to losowe walki? |
________________________
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 14:03
|
|
|
CrasheR napisał/a: | Potworki w grze chodzą po mapie czy są to losowe walki? |
Losowe walki. |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 14:21
|
|
|
To troche komplikuje sprawe. Spróbuj zrobic tak:
1. Stworz zmienna np o nazwie "pełzak",
2. Następnie zrób tywowe zdarzenie, w którym umiescisz "zmienna pelzak + 1, a następnie usun zdarzenie". Jako uruchomienie ustaw "równolegle zdarzenie",
3. Stworz przedmiot "śluz pełzaka" i dodaj w nim to typowe zdarzenie.
4. Jako nagrodę po zabiciu tego potwórka daj przedmiot "śluz pełzaka."
Chyba wszystko. Jbc nie próbowałem jestem na tel xD |
________________________
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 14:26
|
|
|
CrasheR napisał/a: | To troche komplikuje sprawe. Spróbuj zrobic tak:
1. Stworz zmienna np o nazwie "pełzak",
2. Następnie zrób tywowe zdarzenie, w którym umiescisz "zmienna pelzak + 1, a następnie usun zdarzenie". Jako uruchomienie ustaw "równolegle zdarzenie",
3. Stworz przedmiot "śluz pełzaka" i dodaj w nim to typowe zdarzenie.
4. Jako nagrodę po zabiciu tego potwórka daj przedmiot "śluz pełzaka."
Chyba wszystko. Jbc nie próbowałem jestem na tel xD |
A co ustawić w równoległym zdarzeniu, jako przełącznik warunkowy ? |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 15:43
|
|
|
Nie dodawaj tam nic, a jeżeli to nie wypali mam jeszcze jeden sposób xD |
________________________
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 16:13
|
|
|
CrasheR napisał/a: | Nie dodawaj tam nic, a jeżeli to nie wypali mam jeszcze jeden sposób xD |
Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś i nadal zero efektów, tak jakbym nic nie zrobił. |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 16:27
|
|
|
Ok. Jak mowilem nie próbowałem. No to 2 sposób.
Stworz 2 przedmioty np "macka pełzaka" i " śluz pełzaka". Do macki dodaj typowe zdarzenie, w którym utworz wiadomośc "Czy chcesz uzyskać śluz pełzaka z jego macki?", następnie wybór tak i nie. W tak dodaj " usun - 1 macka, dodaj + 1 śluz i + 1 zmienna np misja 1 ". Jako start ustaw kliknięcie przycisku, a przełącznik daj taki jak przy starcie misji. Teraz gdy ktos użyje tego przedmiotu to otrzyma śluz. Oczywiscie musisz ustawić używalne tylko w menu i przedmiot konsumkcyjny.
Wiem, ze Napisalem to chaotycznie, dlatego jak wbije na kompa moge Ci zrobic demko. |
________________________
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 17:06
|
|
|
CrasheR napisał/a: | Ok. Jak mowilem nie próbowałem. No to 2 sposób.
Stworz 2 przedmioty np "macka pełzaka" i " śluz pełzaka". Do macki dodaj typowe zdarzenie, w którym utworz wiadomośc "Czy chcesz uzyskać śluz pełzaka z jego macki?", następnie wybór tak i nie. W tak dodaj " usun - 1 macka, dodaj + 1 śluz i + 1 zmienna np misja 1 ". Jako start ustaw kliknięcie przycisku, a przełącznik daj taki jak przy starcie misji. Teraz gdy ktos użyje tego przedmiotu to otrzyma śluz. Oczywiscie musisz ustawić używalne tylko w menu i przedmiot konsumkcyjny.
Wiem, ze Napisalem to chaotycznie, dlatego jak wbije na kompa moge Ci zrobic demko. |
Wiesz zrobiłem tak :
Stworzyłem przedmioty, dodałem do macki to zdarzenie jakie tam napisałeś, ale nie potrafię zrozumieć tej części z tymi przełącznikami, bo wyszło w ten sposób, że w momencie gdy przełącznik staję się on czyli rozmawiam z gościem który daje mi misje, to on w tym momencie pyta, o to czy zdobyć ten Śluz, więc jednak byłbym bardzo wdzięczny za to demko |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 17:14
|
|
|
A ustawiłes start jako kliknięcie przycisku? Z tego co piszesz wynika, ze ustawiłes równolegle. |
________________________
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:30
|
|
|
CrasheR napisał/a: | A ustawiłes start jako kliknięcie przycisku? Z tego co piszesz wynika, ze ustawiłes równolegle. |
Zróbmy tak, zaraz przęśle screen ja wygląda to moje typowe zdarzenie a ty mi nakreślisz co mam źle. |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:41
|
|
|
wygląda to tak. |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:44
|
|
|
Usun ten przycisk "C" i w funkcji daj naciśnięcie przycisku, zamiast równoległego zdarzenia. |
________________________
|
|
|
|
matek98
Preferowany:
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 21
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:48
|
|
|
CrasheR napisał/a: | Usun ten przycisk "C" i w funkcji daj naciśnięcie przycisku, zamiast równoległego zdarzenia. |
Nie mam tam czegoś takiego jak naciśnięcie przycisku. |
________________________ Jak to działa, że nie działa ?!
|
|
|
|
CrasheR
Pomógł: 123 razy Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 609 Skąd: Nibelheim
|
Wysłany: Sro 11 Sty, 2012 18:53
|
|
|
Dobra mój błąd xD Musisz wybrać czekaj. Pomyliłem warunki startu z tymi ze zdarzenia. |
________________________
|
|
|
|
|