Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
HUD Ekwipunku [XP]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 08:53
HUD Ekwipunku [XP]
~ HUD Ekwipunku na mapie [XP] ~

Krótki opis
Skrypt wyświetla HUD (okno) z ekwipunkiem na mapie (patrz screenshot).

Autor skryptu do XP
Moghunter

Tłumaczenie
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko XP

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#==============================================================================
# MOG MPW Equip V1.1  /   HUD Ekwipunku XP         
#==============================================================================
# Autor: Moghunter   
#==============================================================================
# Tłumaczenie: Ayene   
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla na mapie HUD z ekwipunkiem.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================

if true # True = wyświetla HUD / False = nie wyświetla

module MOG
  # Przełącznik, kontrolujący wyświetlanie HUD
  EQPMAPVIS = 5

  # Przezroczystość okna HUD
  EQPMAPOPA = 0

  # Okno
  EQPMAPSKIN = "001-Blue01"

  # Położenie HUD - współrzędne x i y
  EQPMAPX = 410 # współrzędna x
  EQPMAPY = 390 # współrzędna y
end

$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["mpequip"] = true

#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
  def draw_equip_map(item, x, y)
    if item == nil
      return
    end
    bitmap = RPG::Cache.icon(item.icon_name)
    self.contents.blt(x + 3, y + 34, bitmap, Rect.new(0, 0, 24, 24))
  end
  def draw_mequip(x, y)
    mequip = RPG::Cache.picture("Mequip")   
    cw = mequip.width
    ch = mequip.height
    src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
    self.contents.blt(x , y - ch + 65 ,mequip, src_rect)
  end
end

#==============================================================================
# Window_Equip_Map
#==============================================================================
class Window_Equipmap < Window_Base
  def initialize(actor)
    super(0, 0, 190, 100)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.opacity = MOG::EQPMAPOPA
    self.windowskin = RPG::Cache.windowskin(MOG::EQPMAPSKIN)
    @actor = actor
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    draw_mequip(0,0)
    @data = []
    @data.push($data_weapons[@actor.weapon_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor1_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor2_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor3_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor4_id])
    self.contents.font.color = system_color
    draw_equip_map(@data[0], 32 * 0, 0)
    draw_equip_map(@data[1], 32 * 1, 0)
    draw_equip_map(@data[2], 32 * 2, 0)
    draw_equip_map(@data[3], 32 * 3, 0)
    draw_equip_map(@data[4], 32 * 4, 0)
  end
end

#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
  alias mog8_main main
  def main
    @actor = $game_party.actors[0]
    @eqmap = Window_Equipmap.new(@actor)
    @eqmap.x = MOG::EQPMAPX
    @eqmap.y = MOG::EQPMAPY
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end     
    mog8_main
    @eqmap.dispose
  end
 
  alias mog8_update update
  def update
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end
    if $eref == true
      @eqmap.refresh
      $eref = false
    end
    mog8_update
  end
end

#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
  attr_accessor :eref
end

class Interpreter
  def eref
    $eref = true
  end
  alias mog319ref command_319
  def command_319
    eref
    return mog319ref
  end
end
end


Dodatki
Skrypt wymaga umieszczenia w folderze Graphics/Pictures poniższego obrazka:
Spoiler:


Mequip.png
- wersja ang
- wersja pl


Demo
w załączniku

Screenshot
Spoiler:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

HUD_eqXP.txt
Pobierz SKRYPT
Pobierz Plik ściągnięto 791 raz(y) 3,81 KB

Equip HUD.rar
Pobierz DEMO
Pobierz Plik ściągnięto 908 raz(y) 185,62 KB

________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 13:57
Świetne, ale jak zrobię skrzynię w rogu mapki, to obrazek się nie rozjaśnia da się to jakość zmienić.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 19:44
Nie za bardzo rozumiem. Mógłbyś to jakoś zilustrować, np. screenshotem?
________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 20:24
Kiedyś korzystałem z Vx'a i znalazłem skrypt huda z avkiem, expem itd. Gdy postać stanie w tym miejscu co zasłaniał by Hud mapkę to grafika się rozjaśniała. Czy dało by radę tak zrobić z tym Hudem Ekwi?
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
cNN 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 43
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010 10:37
mhm a ja mam pytanie... można zrobić sobie samemu tą grafikę do HUD'a?
________________________
"Lepiej być nienawidzonym za to kim się jest, niż być kochanym za to, kim się nie jest." - Kurt Cobain

 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010 12:03
Można, ale musisz nazwać to tak jak podstawowe.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Pon 08 Mar, 2010 21:44
Ja dodałem sobie niedawno skrypt że można mieć buty rękawice dwie bronie itd Można ten skrypt jakoś przerobić by pokazywało dwie bronie zbroje hełm buty rękawice itd da się czy nie???
________________________

 
 
 
Maksio 



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 1
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 19:48
Mam problem z tym skryptem ! Poprostu niewidać napisów :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 28 Mar, 2010 19:52
Polski RPG Maker...
Nic nie poradzisz...
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 12:05
Melvin, nie wprowadzaj w błąd. Na polskim też działa. Przecież w skrypcie nie ma żadnych napisów, wyświetla tylko ikony ekwipunku.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 13:45
Cytat:
Poprostu niewidać napisów

Yh.. No racja... To o jakich napisach gość pisze?
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Czw 01 Kwi, 2010 21:15
Niedawno działało a teraz mam problem włanczam gre jest potem walcze z potworem wygrywam i hud znika nic z tego nie rozumiem przed tem tego nie było
________________________

 
 
 
pawel000 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 18:07
Mam pytanie.
Jak zmienić położenie tego Hud'a . bo wczesniej sciagnałem inny HUD ( mapa gry ) i nachodza na siebie. :( :-(
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 18:51
Cytat:
# Położenie HUD - współrzędne x i y
EQPMAPX = 410 # współrzędna x
EQPMAPY = 390 # współrzędna y

Tu masz.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
pawel000 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 13:49
ok Dzięki. przesunałem x o - 100 i teraz jest lepiej. Jeszcze raz dzięki. :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene