Jak Stworzyć dobrą Grę ? |
Autor |
Wiadomość |
pw115
Preferowany:
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 235 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sro 24 Mar, 2010 19:21
|
|
Jak Stworzyć dobrą Grę ?
|
Jak Stworzyć dobrą Grę ? - czyli tutoral fabularny
W tym tutorialu pokaże jak przygotować się do tworzenia dobrej? gry
1. Unikaj stereotypów
a) Rasy
Przykładowo: W większości gier widzę rasy: Ludzie, Elfy, Krasnoludki
Ludzie - są dominującą rasą zajmują wielkie miasta i porty(tak jest PRAWIE zawsze)
Elfy - najczęściej ukrywają się po lasach i są tępione przez ludzi (rasizm)
Krasnoludy - Małe brodate ludki pracujące w kopalniach
Pamiętaj twoje nacje mogą PRZYPOMINAĆ takie stereotypy
b)Główna fabuła gry
Najczęściej widzę:
- jesteś jakimś superbohaterem i musisz powstrzymać superzłoczyncę(lorda zła)
- musisz zgromadzić kilka(naście) rzeczy żeby uaktywnić jakiś kamień ocaleni(czy coś innego)
Najgorszy błąd to na początku gry ustalanie głównego celu, grunt to trzymać graczy w niepokoju
c)Bronie i przedmioty
W większości gier autor zadowala się RTPowymi zasobami(iron sword, small potion itd...)
to jest duży błąd zamiast nazywać broń "miecz z żelaza" możesz nazwać go "żelazny miecz"
i już gracz widzi różnicę !
Często widzę również że bohater ma 1 broń na 5 albo 10 poziomów fabuły.
Trzeba dać graczowi wybór a nie cały czas ta monotonia. Zauważam też przyporządkowanie
1 klasy broni jakiejś klasie bohaterów np: Tylko łucznik może nosić łuki to też jest w pewnym stopniu
błąd !! Widzieliście kiedyś łucznika walczącego wręcz łukiem jeśli dojdzie do walki w zwarciu ??
2. Fabuła - jak dobrze rozbudować ?
a)Cel
Jak już wspomniałem fabuły nie można przedstawić graczowi na początku gry!!
przez taki głupi błąd może od razu wywalić was do kosza. Radzę wprowadzać fabułę
stopniowo
b)Wątki poboczne
Gracze lubią poboczne historie wprowadzane w stopniowo w trakcie trwania fabuły
c)Reputacja
System reputacji jest fajny przyznaje ale nie przez całą grę !! Tworząc grę pamiętaj
żeby z tym nie przesadzić
3.Pozostałe wskazówki dotyczące fabuły
- Wzorując się na grach typu Pokemony, Naruto... itp. Nie musisz podążać ścieżką wyznaczoną
przez twórców! Trochę kreatywności
- Robiąc grę staraj się najpierw wymyślać szkic fabuły a potem w trakcie tworzenia dodawać
coś nowego
4.Bohaterowie i Interakcja w drużynie
a)Charaktery
Różnicuj charaktery twoich bohaterów, jedni mogą być wybuchowi i nierozsądni, drudzy
cisi i skryci
b)Rasy(odniesienie do charakterów)
Różne rasy mają wrodzone różne charaktery. W moim projekcie rasa Elardów(tak tak wiem że to
z dawn of war) jest cicha, tajemnicza i bezwzględna. Nie wahają się zabić niewinnego człowieka
by osiągnąć swój cel.
c)Interakcja
Bohaterowie w drużynie różnią się rasami i charakterami więc każdy również ma inny cel w życiu.
Zawsze ci skryci mają jaką tajemnicę, o której ci o przeciwnym charakterze chcą się dowiedzieć
5.Imiona i nazewnictwo
a)Imiona
Żeby twojej grze nadać klimatu muszą być takowe imiona. Przykładowo: widzieliście w
średniowieczu Jurka albo Weronikę ??? Pamiętajcie żeby dobierać imiona do epoki
Przykładowe imiona średniowieczne:
Faustyna
Glebred
Stanisław
Anna
Jadwiga
Kazimierz
Przykładowe imiona Fantasy:
Geld
Lirkun
Victous
Ivia
Xolvrid
Przykładowe imiona przyszłości:
Oktobier
Xanylmor
Zuni
Loe
Kiorge
b)Przedmioty
Pamiętaj żeby dobierać również przedmioty do danej epoki
Przykładowe przedmioty średniowiecza/Fantasy:
Miecz bogów
Rękawica zwycięstwa
Szpon tygrysa
Żelazny miecz
Sztylet asasyna
Przykładowe przedmioty przyszłości:
Dopalacz atomowy
Silnik Jonowy
Laser poziomowy
Bezpiecznik ciśnieniowy
6.Wypowiedzi
a)Ortografia
Co tu się będę rozpisywać pamiętaj aby w miarę ortograficznie pisać bo zdanie "prose pszynies mi rzelasnom dziede" trochę odpycha od gry
b)Przekleństwa
Nie używaj przekleństw w każdym zdaniu!! Pamiętaj to że dodajesz przekleństwa nie świadczy
o tym że jesteś "dorosły" tylko o twoim zupełnym braku kultury. Przekleństwa wypada dodawać
tylko w krytycznych momentach np: wielki szok bohatera
c)Charakter
Pamiętaj żeby wprowadzić charakter postaci podczas wypowiedzi np:
bohater a:
- Musimy znaleźć mordercę !!
bohater b:
- Racja mamy jakieś tropy ??
bohater a:
- Nie ale musimy działać !!
bohater b:
- Spokojnie, zacznijmy od myszkowania po mieście
bohatera a:
- Nie Nie Nie ! musimy działać !!!
itd....
d)Nastrój i Reputacja
Pamiętajcie by go również wprowadzić podczas wypowiedzi nastrój i reputację gracza:
Np: NPC nie zwróci się "Witaj" do gracza z reputacją równą 0, prędzej powie:
- czego chcesz przybłędo ?
Jeśli bohater wkurzy NPCta to ten nie również potraktuje go przyjaźnie !
Na tym koniec tutoriala
Ps: Jeśli mi się coś jeszcze przypomni to tutorial będzie edytowany. |
________________________ Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/
|
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Czeliosss
Ranga RM:
Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 661 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Sro 24 Mar, 2010 20:32
|
|
|
Trochę mi się skojarzyło z Pokemonami. Chociaż wiem, że tam jest Kiogre.
Tutek fajny. Dzięki, ze podałeś parę imion dla postaci. U mnie to najsłabszym punktem jest . Ocena 8/10 |
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 10:28
|
|
|
Cytat: | "prose pszynies mi rzelasnom dziede" |
Tego typu wypowiedź nie musi obnażać braków w wiedzy samego twórcy. Gdybym spotkała się z tym w grze uznałabym, że postać która to mówi jest prostym mieszkańcem (możliwe że wsi), który ma kłopoty z dykcją
Cytat: | Przykładowo: widzieliście w średniowieczu Jurka albo Weronikę ??? |
Akurat imię Weronika wywodzi się ze starożytności, która jak wiadomo była przed średniowieczem
Niemniej jednak bardzo przydatna lekcja. W niektórych sprawach można by polemizować, ale w większości się zgadzam . A tutek oceniam na 5+/6 |
________________________
|
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 05 Kwi, 2010 16:49
|
|
|
Ayene napisał/a: | Cytat:
"prose pszynies mi rzelasnom dziede"
Tego typu wypowiedź nie musi obnażać braków w wiedzy samego twórcy. Gdybym spotkała się z tym w grze uznałabym, że postać która to mówi jest prostym mieszkańcem (możliwe że wsi), który ma kłopoty z dykcją |
Zgadzam się z Ayene. Sam dzisiaj stworzyłem takiego pijaka. |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Amelanduil
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 464
|
|
|
|
WhereIsMyPudding
Preferowany:
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 6 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010 14:13
|
|
|
Jak widać każdy ma inne zdanie LostSoul ;)W moich grach jest prawie 0 walki, więc co mam mówić o innowacjach w nim Poradnik świetny! |
________________________ 100°- Noob
180˜°- Nowicjusz
360°- Średniozaawansowany
540°-Miszczulek
740°- Hardcore
Zwalić 900° kończąc z gębą w piachu- Bezcenne
To jeden z podpisów których nikt nie rozumie...
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
Arcanius
Preferowany:
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 27 Skąd: Polska, Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010 17:41
|
|
|
8/10 |
________________________ Powrót z zaświatów!
Nowy projekt na VX! Świat Agrodii: Tajemnica Smoczej Magii! |
|
|
|
Matiwrubli
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 22
|
Wysłany: Pon 10 Sty, 2011 12:34
|
|
|
Ja potrzebuje dużo imion fantasty (może masz generator takowych ) |
________________________ Piszę poprawnie po Polsku |
|
|
|
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
|
|
|
|
Matiwrubli
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 22
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011 10:35
|
|
|
Chodziła o to mistrza Zena (Za to dam pomógł potem, bo to nie mój temat). A było by takie coś tyle, że z nazwami krain |
________________________ Piszę poprawnie po Polsku |
|
|
|
R.I.P.
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 Mar, 2011 20:03
|
|
|
Moim zdaniem poradnik jest dobry, trzymaj tak dalej lubie sobie czasem poczytać, w nudne dni w których się nic nie dzieje, i dzisiaj przeczytałem takowy temat użytkownika naszego forum i czuje się troche lepiej i teraz dzień jest dla mnie troche lepszy za co użytkownikowi dziękuje bezwzględnie, poradnik jest dobry można było go jeszcze dopracować, lecz nie oznacza to że krytykuje ten poradnik, lecz jest też kilka luk pomiędzy wierszami które mogły być wykorzystane w jakiś inny sposób, lub do tego celu rzeczy, ja dam poradnikowi... powiedzmy że 8.3/10, ponieważ ta luka mnie na prawde zmartwiła, pamiętaj że jeśli wiesz coś o tym i chcesz się tym podzielić, to nie łam się i nie dawaj luk tylko odrazu dopisuj, aby czytanie było ciekawe. |
|
|
|
Takashi
Preferowany:
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: ...
|
Wysłany: Wto 17 Sty, 2012 20:06
|
|
|
Jak dla mnie tutorial bardzo dobry, ale ja bym to kapkę rozwinął, na przykład etap o fabule. Ogółem ładnie. |
|
|
|
Risaoko
Preferowany:
Dołączyła: 04 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sro 06 Lut, 2013 20:31
|
|
|
Ogółem mówiąc... poradnik bardzo dobry i zgadzam się z innymi, sekcja o fabule mogłaby być odrobinę rozwinięta.
Pozdro! Risa-chan ^^ |
|
|
|
|