Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010 10:34
Menu Nostalgia [VX]
~ Menu Nostalgia [VX] ~
Krótki opis
Skrypt tworzy Menu na wzór menu z gry Nostalgia [DS] - patrz screenshot.
Autor skryptu
Zidane ~ EvilEagles
Tłumaczenie i korekta
Ayene [yurika@o2.pl]
Kompatybilność
Tylko VX.
Skrypt
Spoiler:
Kod:
# ============================================================================ #
# Menu Nostalgia v1.0
# by Zidane ~ EvilEagles
# Tłumaczenie i korekta: Ayene
# Skrypt tworzy Menu na wzór menu z gry Nostalgia [DS].
# ============================================================================ #
module Zid
# ---------------------------------------------------------------------------- #
# Opis wszystkich poleceń w menu
# ---------------------------------------------------------------------------- #
ITEMCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla przedmioty."
SKILLCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla umiejętności członków drużyny."
EQUIPCMD_DESCRIPTION = "Ekwipuje bohaterów."
STATUSCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla status bohaterów."
SAVECMD_DESCRIPTION = "Zapisuje grę."
ENDCMD_DESCRIPTION = "Wychodzi z gry."
# ----------------------- KONIEC KONFIGURACJI ------------------------------- #
end
def enable?(index)
if $game_party.members.size == 0 and index <= 3
return false
end
if $game_system.save_disabled and index = 6
return false
end
return true
end
def refresh
@data = ["Item","Skill","Equip","Status","Save","End"]
@icon = [64, 231, 3, 137, 141, 224]
@item_max = @data.size
create_contents
for i in 0...@item_max
draw_item(i)
end
end
def draw_item(index)
rect = item_rect(index)
self.contents.clear_rect(rect)
item = @data[index]
if item != nil
enabled = enable?(index)
rect.width -= 10
rect.x += 0
draw_icon(@icon[index], rect.x + 3, rect.y + 3, enabled)
end
end
def item_rect(index)
rect = Rect.new(0, 0, 0, 0)
rect.width = (contents.width + @spacing) / @column_max - @spacing
rect.height = 30
rect.x = index % @column_max * (rect.width + @spacing)
rect.y = index / @column_max * WLH
return rect
end
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
@gold_window.update
@status_window.update
@mapname_window.update
@playtime_window.update
if @command_window.active
update_command_selection
update_command_selection2
elsif @status_window.active
update_actor_selection
end
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@status_window.dispose
@help_window.dispose
@playtime_window.dispose
@mapname_window.dispose
end
def update_command_selection2
case @command_window.index
when 0
@help_window.set_text(Zid::ITEMCMD_DESCRIPTION)
when 1
@help_window.set_text(Zid::SKILLCMD_DESCRIPTION)
when 2
@help_window.set_text(Zid::EQUIPCMD_DESCRIPTION)
when 3
@help_window.set_text(Zid::STATUSCMD_DESCRIPTION)
when 4
@help_window.set_text(Zid::SAVECMD_DESCRIPTION)
when 5
@help_window.set_text(Zid::ENDCMD_DESCRIPTION)
end
end
end
class Window_PlayTime < Window_Base
def initialize(x, y)
super(x, y, 160, WLH + 32)
refresh
end
Znowu mam problem (przynajmniej posty ponabijasz Ayene :lol2:). A otóż, mam ten skrypt http://ultimateam.pl/view...f7985f93a8d5c0d i jak wybieram opcję zapisz, to pokazuję się rozdawanie punktów, a jeśli exit (czy jakoś tak (wyjście z gry)), to menu zapisu :/, i nie ma prawdziwej opcji exit :///.
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010 07:47
Za 'Menu Nostalgia' podmień:
Spoiler:
Kod:
# ============================================================================ #
# Menu Nostalgia v1.0
# by Zidane ~ EvilEagles
# Tłumaczenie i korekta: Ayene
# Skrypt tworzy Menu na wzór menu z gry Nostalgia [DS].
# ============================================================================ #
module Zid
# ---------------------------------------------------------------------------- #
# Opis wszystkich poleceń w menu
# ---------------------------------------------------------------------------- #
ITEMCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla przedmioty."
SKILLCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla umiejętności członków drużyny."
EQUIPCMD_DESCRIPTION = "Ekwipuje bohaterów."
STATUSCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla status bohaterów."
SAVECMD_DESCRIPTION = "Zapisuje grę."
ENDCMD_DESCRIPTION = "Wychodzi z gry."
UPGRADE_DESCRIPTION = "Wyświelta okno z rozdaniem statystyk"
# ----------------------- KONIEC KONFIGURACJI ------------------------------- #
end
def enable?(index)
if $game_party.members.size == 0 and index <= 4
return false
end
if $game_system.save_disabled and index = 5
return false
end
return true
end
def refresh
@data = ["Item","Skill","Equip","Status","Upgrade","Save","End"]
@icon = [64, 231, 3, 137, 142, 141, 224]
@item_max = @data.size
create_contents
for i in 0...@item_max
draw_item(i)
end
end
def draw_item(index)
rect = item_rect(index)
self.contents.clear_rect(rect)
item = @data[index]
if item != nil
enabled = enable?(index)
rect.width -= 10
rect.x += 0
draw_icon(@icon[index], rect.x + 3, rect.y + 3, enabled)
end
end
def item_rect(index)
rect = Rect.new(0, 0, 0, 0)
rect.width = (contents.width + @spacing) / @column_max - @spacing
rect.height = 30
rect.x = index % @column_max * (rect.width + @spacing)
rect.y = index / @column_max * WLH
return rect
end
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
@gold_window.update
@status_window.update
@mapname_window.update
@playtime_window.update
if @command_window.active
update_command_selection
update_command_selection2
elsif @status_window.active
update_actor_selection
end
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@status_window.dispose
@help_window.dispose
@playtime_window.dispose
@mapname_window.dispose
end
def update_command_selection2
case @command_window.index
when 0
@help_window.set_text(Zid::ITEMCMD_DESCRIPTION)
when 1
@help_window.set_text(Zid::SKILLCMD_DESCRIPTION)
when 2
@help_window.set_text(Zid::EQUIPCMD_DESCRIPTION)
when 3
@help_window.set_text(Zid::STATUSCMD_DESCRIPTION)
when 4
@help_window.set_text(Zid::UPGRADE_DESCRIPTION)
when 5
@help_window.set_text(Zid::SAVECMD_DESCRIPTION)
when 6
@help_window.set_text(Zid::ENDCMD_DESCRIPTION)
end
end
end
class Window_PlayTime < Window_Base
def initialize(x, y)
super(x, y, 160, WLH + 32)
refresh
end
def update
super
update_menu_background
@requiem_upgwindow.update
@requiem_upgcmdwnd.update
if Input.trigger?(Input::B)
Sound.play_cancel
if @from_menu
$scene = Scene_Menu.new(4)
else
$scene = Scene_Map.new
end
elsif Input.trigger?(Input::C)
if @actor.points > 0
Sound.play_decision
else
Sound.play_buzzer
return
end
case @requiem_upgcmdwnd.index
when 0
@actor.points -= 1
@actor.maxhp += 10
when 1
@actor.points -= 1
@actor.maxmp += 10
when 2
@actor.points -= 1
@actor.atk += 1
when 3
@actor.points -= 1
@actor.def += 1
when 4
@actor.points -= 1
@actor.spi += 1
when 5
@actor.points -= 1
@actor.agi += 1
end
end
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@requiem_upgwindow.dispose
@requiem_upgcmdwnd.dispose
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Scene_Menu < Scene_Base
def update_command_selection
if Input.trigger?(Input::B)
Sound.play_cancel
$scene = Scene_Map.new
elsif Input.trigger?(Input::C)
if $game_party.members.size == 0 and @command_window.index < 5
Sound.play_buzzer
return
elsif $game_system.save_disabled and @command_window.index == 5
Sound.play_buzzer
return
end
Sound.play_decision
case @command_window.index
when 0
$scene = Scene_Item.new
when 1,2,3,4
start_actor_selection
when 5
$scene = Scene_File.new(true, false, false)
when 6
$scene = Scene_End.new
end
end
end
def update_actor_selection
if Input.trigger?(Input::B)
Sound.play_cancel
end_actor_selection
elsif Input.trigger?(Input::C)
$game_party.last_actor_index = @status_window.index
Sound.play_decision
case @command_window.index
when 1
$scene = Scene_Skill.new(@status_window.index)
when 2
$scene = Scene_Equip.new(@status_window.index)
when 3
$scene = Scene_Status.new(@status_window.index)
when 4
$scene = Scene_RequiemUpgrade.new(@status_window.index,true)
end
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Scene_File < Scene_Base
def return_scene
if @from_title
$scene = Scene_Title.new
elsif @from_event
$scene = Scene_Map.new
else
$scene = Scene_Menu.new(5)
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Scene_End < Scene_Base
Ayene mam problem a mianowicie:
Gdy próbuje zapisać otwiera się okno wyjścia...
A gdy próbuje wyjść to nic się nie dzieje...
Modyfikowałem tylko ikony i zmianę z Face'seta na Charset
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Ayene, tu nie problem w skrypcie lecz w skryptach jakich używam... Okazało się że skrypt "Save w Menu" się komplikował z Menu Nostalgia
Mogła byś poradzić, proszę....
________________________ Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum