Opis:
Skrypt umożliwia pokazania historii (opowiadania itp.) w czasie gry.
Autor skryptu:
Moghunter
Tłumaczenie:
MrBoomGood
Skrypt
Spoiler:
Spoiler:
Kod:
#_______________________________________________________________________________
# Story Scene V1.0
#_______________________________________________________________________________
# Kredyty:
# Oryginalna wersja XP Moghunter
# MrBoomGood przerobił do RMVX i wyjaśnił szczegółowo.
#____________________________________________________________________________
#
# CRD_PANO.png -> Obraz na panoramę.
# W wersji VX sprawiają, że 544x544 pikseli.
# CRD_OBJ.png -> Pływający obraz na środku.
# (nie sprawiają, że większe od 544x544 pikseli).
# CRD_PART.png -> Obraz z cząstek poruszających się.
# Zrób to sam rozmiar jak na ekranie => 544x416.
# CRD_BORDER.png -> Layout / Border sceny.
# Zrób to sam rozmiar jak na ekranie => 544x416.
# CRD_BLANK -> Makes Przejście na biały zamiast czarnego
# Edit, jeśli będziesz używać czerwony / niebieski lub inny kolor
# w układzie, będzie pasować dobrze.
# CRD_TEXT -> Obraz, który jest używany jako tekst.
# robi sprawy, wysokość tylko upewnić się, że aby
# Szerokość samo jak gry width => 544 pikseli.
#
# A kiedy skończysz, wkleić do "Grafika / System /"Folder
#
# Aby ten skrypt trigered przez zdarzenie wykorzystać te informacje w "Call Script "
#
############################
# $scene = Scene_Story.new #
############################
#_______________________________________________________________________________
module MOG
CREDITS_BGM = "013-Theme02" #Muzyka w tle sceny.
CDT_TR_TYPE = "003-Blind03" #Określa nazwę przejścia.
CDT_TR_TIME = 100 #Czas przeznaczony na przejście (w klatkach).
TEXT_SPEED = 1 #Prędkość tekstu.
##Activates the images. \
#Do Not Edit This! (unless you want to....) \
OBJETO_VISIBLE = true # \
PARTI_VISIBLE = true # |
BORDER_VISIBLE = true # /
#Nie edytuj tego! Chyba, że wiesz co robisz! /
##Uaktywnienie obrazów. /
#Tyo mieszania:
# 0 - Normaly
# 1 - Mniej obrazu
# 2 - Negatywny wpływ
OBJETO_BLEND = 0
PARTI_BLEND = 1
BORDER_BLEND = 1
# Określa przepływ cząstek. No.1.
PARTI_01_OX = 1 #(w poziomie)
PARTI_01_OY = 2 #(w pionie)
#Definiuje przypływ cząstek. No.2.
PARTI_02_OX = -1 #(w poziomie)
PARTI_02_OY = 2 #(w pionie)
#Rodzaj tła
# true = Panorama
# false = Mapa
PANORAMA_MODE = true
end
#-------------------------------------------------------------------------------
#Edytuj jeśli wiesz co robisz!
#===============================================================================
class Scene_Story
include MOG
def main
Audio.bgm_fade(7000)
if PANORAMA_MODE == false
@spriteset = Spriteset_Map.new
else
@pano = Plane.new
@pano.bitmap = Cache.system("CRD_PANO")
@pano.z = 1
end
@objeto = Sprite.new
@objeto.bitmap = Cache.system("CRD_OBJ")
@objeto.z = 10
@objeto.x = 170
@objeto.y = 170
@objeto.visible = OBJETO_VISIBLE
@objeto.blend_type = OBJETO_BLEND
@objeto.opacity = 0
@particula_01 = Plane.new
@particula_01.bitmap = Cache.system("CRD_PARTI")
@particula_01.z = 20
@particula_01.blend_type = PARTI_BLEND
@particula_01.opacity = 0
@particula_01.visible = PARTI_VISIBLE
@particula_02 = Plane.new
@particula_02.bitmap = Cache.system("CRD_PARTI")
@particula_02.z = 250
@particula_02.ox = 320
@particula_02.oy = 240
@particula_02.blend_type = PARTI_BLEND
@particula_02.opacity = 0
@particula_02.visible = PARTI_VISIBLE
@border = Sprite.new
@border.bitmap = Cache.system("CRD_BORDER")
@border.z = 30
@border.blend_type = BORDER_BLEND
@border.visible = BORDER_VISIBLE
@texto = Sprite.new
@texto.bitmap = Cache.system("CRD_TEXT")
@texto.y = 480
@texto.z = 25
@texto.opacity = 0
@blank = Plane.new
@blank.bitmap = Cache.system("CRD_BLANK")
@blank.z = 40
@blank.opacity = 253
@time = 0
@time_fv = 0
@texto_Time = 0
@time_move = 0
@time_fade = 480 + @texto.bitmap.height
Graphics.transition(CDT_TR_TIME, "Graphics/Transitions/" + CDT_TR_TYPE)
Audio.bgm_play("Audio/Bgm/" + CREDITS_BGM)
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
if PANORAMA_MODE == false
@spriteset.dispose
else
@pano.dispose
end
@objeto.dispose
@particula_01.dispose
@particula_02.dispose
@border.dispose
@texto.dispose
@blank.dispose
$game_map.autoplay
end
def update
@time_fv += 1
@time += 1
@time_move += 1
@objeto.opacity += 1
if PANORAMA_MODE == true
@pano.ox += 1
end
@particula_01.opacity += 15
@particula_02.opacity += 15
@particula_01.ox += PARTI_01_OX
@particula_01.oy += PARTI_01_OY
@particula_02.ox += PARTI_02_OX
@particula_02.oy += PARTI_02_OY
@texto.opacity += 1
if @time_fade <= 0
@blank.opacity += 1
Audio.bgm_fade(10000)
end
if @time_fade > 0 and @blank.opacity > 0
@blank.opacity -= 1
end
if @blank.opacity >= 254 and @time_fade <= 0
$scene = Scene_Map.new
end
if @time_move > 1 and @blank.opacity <= 0
@time_move = 0
@texto.oy += TEXT_SPEED
@time_fade -= TEXT_SPEED
end
if @time > 12
@time = 0
end
if @time_fv > 100
@time_fv = 0
end
if @time_fv > 50
if @time >= 12
@objeto.y -= 1
end
else
if @time >= 12
@objeto.y += 1
end
end
if @objeto.y < 160
@objeto.y = 160
elsif @objeto.y > 180
@objeto.y = 180
end
end
end
Widzę, że się postarałeś wrzucając to do translatora google -.-
Screeny raczej również się przydadzą, nie każdy z opisu wywnioskuje co toto jest.
Ale ogółem dobry skrypt, sam korzystam i jestem zadowolony
Tobie też się chyba przydał, skoro o niego pytałeś?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Widzę, że się postarałeś wrzucając to do translatora google -.-
Screeny raczej również się przydadzą, nie każdy z opisu wywnioskuje co toto jest.
Ale ogółem dobry skrypt, sam korzystam i jestem zadowolony
Tobie też się chyba przydał, skoro o niego pytałeś?
Nie, nie to nie translator :) (w małych przypadkach) Przydał mi się bardzo, nie chciałem go wrzucać, bo ty miałeś. Lecz zauważyłem, że nie wrzuciłeś więc ja to postanowiłem zrobić :D SS zaraz dodam :D
W wersji VX sprawiają, że 544x544 pikseli.
Obraz, który jest używany jako tekst. robi sprawy, wysokość tylko upewnić się, że aby Szerokość samo jak gry width\
Aby ten skrypt trigered przez zdarzenie wykorzystać te informacje w "Call Script "
To mi wygląda na translator :)
Ale dobrze, że ktoś go wrzucił.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
W wersji VX sprawiają, że 544x544 pikseli.
Obraz, który jest używany jako tekst. robi sprawy, wysokość tylko upewnić się, że aby Szerokość samo jak gry width\
Aby ten skrypt trigered przez zdarzenie wykorzystać te informacje w "Call Script "
To mi wygląda na translator :)
Ale dobrze, że ktoś go wrzucił.
Nie rozumiem działania tego skryptu, poza tym wygląda dość kijowo.
Lepsze są skrypty na przedstawianie tekstów pisanych, KGC Outline chociażby.
A, i wodospad na mapce jest źle zrobiony.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
Tutaj możesz dowolnie zmieniać grafiki, włączać i wyłączać które chcesz. Jeśli chcesz przedstawiać tekst pisany - proszę, zrób go na wierzchniej grafice!
Zresztą, polska nazwa tego skryptu to "Historia Obrazkowa", więc można się domyślać, że służy do przesuwania obrazków na jakimś tle, z jakąś muzyką, paroma ozdupnikami właśnie. A tego KGC Outline nie zrobi, prawda?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum