Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Scene Story
Autor Wiadomość
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011 18:02
Scene Story
Scene Story


Opis:
Skrypt umożliwia pokazania historii (opowiadania itp.) w czasie gry.

Autor skryptu:
Moghunter

Tłumaczenie:
MrBoomGood

Skrypt
Spoiler:
Spoiler:

Kod:
#_______________________________________________________________________________
# Story Scene V1.0
#_______________________________________________________________________________
# Kredyty:
# Oryginalna wersja XP Moghunter
# MrBoomGood przerobił do RMVX i wyjaśnił szczegółowo.
#____________________________________________________________________________
#
# CRD_PANO.png -> Obraz na panoramę.
# W wersji VX sprawiają, że 544x544 pikseli.
# CRD_OBJ.png -> Pływający obraz na środku.
# (nie sprawiają, że większe od 544x544 pikseli).
# CRD_PART.png -> Obraz z cząstek poruszających się.
# Zrób to sam rozmiar jak na ekranie => 544x416.
# CRD_BORDER.png -> Layout / Border sceny.
# Zrób to sam rozmiar jak na ekranie => 544x416.
# CRD_BLANK -> Makes Przejście na biały zamiast czarnego
# Edit, jeśli będziesz używać czerwony / niebieski lub inny kolor
# w układzie, będzie pasować dobrze.
# CRD_TEXT -> Obraz, który jest używany jako tekst.
# robi sprawy, wysokość tylko upewnić się, że aby
# Szerokość samo jak gry width => 544 pikseli.
#
# A kiedy skończysz, wkleić do "Grafika / System /"Folder
#
# Aby ten skrypt trigered przez zdarzenie wykorzystać te informacje w "Call Script "
#
############################
# $scene = Scene_Story.new #
############################
#_______________________________________________________________________________
module MOG
CREDITS_BGM = "013-Theme02" #Muzyka w tle sceny.
CDT_TR_TYPE = "003-Blind03" #Określa nazwę przejścia.
CDT_TR_TIME = 100           #Czas przeznaczony na przejście (w klatkach).
TEXT_SPEED = 1              #Prędkość tekstu.
##Activates the images.                         \
#Do Not Edit This! (unless you want to....)      \
OBJETO_VISIBLE = true      #                      \
PARTI_VISIBLE = true       #                      |
BORDER_VISIBLE = true      #                      /
#Nie edytuj tego! Chyba, że wiesz co robisz!                             /
##Uaktywnienie obrazów.                         /

#Tyo mieszania:
# 0 - Normaly
# 1 - Mniej obrazu
# 2 - Negatywny wpływ
OBJETO_BLEND = 0
PARTI_BLEND = 1
BORDER_BLEND = 1
# Określa przepływ cząstek.  No.1.
PARTI_01_OX = 1    #(w poziomie)
PARTI_01_OY = 2    #(w pionie)
#Definiuje przypływ cząstek. No.2.
PARTI_02_OX = -1   #(w poziomie)
PARTI_02_OY = 2    #(w pionie)
#Rodzaj tła
# true = Panorama
# false = Mapa
PANORAMA_MODE = true
end
#-------------------------------------------------------------------------------
#Edytuj jeśli wiesz co robisz!
#===============================================================================
class Scene_Story
include MOG 
def main
Audio.bgm_fade(7000)
if PANORAMA_MODE == false
@spriteset = Spriteset_Map.new
else
@pano = Plane.new
@pano.bitmap = Cache.system("CRD_PANO")   
@pano.z = 1
end
@objeto = Sprite.new
@objeto.bitmap = Cache.system("CRD_OBJ")   
@objeto.z = 10
@objeto.x = 170
@objeto.y = 170
@objeto.visible = OBJETO_VISIBLE
@objeto.blend_type = OBJETO_BLEND
@objeto.opacity = 0
@particula_01 = Plane.new
@particula_01.bitmap = Cache.system("CRD_PARTI")   
@particula_01.z = 20
@particula_01.blend_type = PARTI_BLEND 
@particula_01.opacity = 0   
@particula_01.visible = PARTI_VISIBLE   
@particula_02 = Plane.new
@particula_02.bitmap = Cache.system("CRD_PARTI")   
@particula_02.z = 250
@particula_02.ox = 320
@particula_02.oy = 240
@particula_02.blend_type = PARTI_BLEND
@particula_02.opacity = 0
@particula_02.visible = PARTI_VISIBLE
@border = Sprite.new
@border.bitmap = Cache.system("CRD_BORDER")   
@border.z = 30
@border.blend_type = BORDER_BLEND
@border.visible = BORDER_VISIBLE
@texto = Sprite.new
@texto.bitmap = Cache.system("CRD_TEXT")
@texto.y = 480
@texto.z = 25
@texto.opacity = 0
@blank = Plane.new
@blank.bitmap = Cache.system("CRD_BLANK")   
@blank.z = 40
@blank.opacity = 253
@time = 0
@time_fv = 0
@texto_Time = 0
@time_move = 0
@time_fade = 480 + @texto.bitmap.height
Graphics.transition(CDT_TR_TIME, "Graphics/Transitions/" + CDT_TR_TYPE)
Audio.bgm_play("Audio/Bgm/" + CREDITS_BGM)
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
if PANORAMA_MODE == false
@spriteset.dispose
else
@pano.dispose     
end
@objeto.dispose
@particula_01.dispose
@particula_02.dispose
@border.dispose
@texto.dispose
@blank.dispose
$game_map.autoplay
end
def update
@time_fv += 1
@time += 1
@time_move += 1   
@objeto.opacity += 1
if PANORAMA_MODE == true
@pano.ox += 1
end
@particula_01.opacity += 15
@particula_02.opacity += 15   
@particula_01.ox += PARTI_01_OX
@particula_01.oy += PARTI_01_OY
@particula_02.ox += PARTI_02_OX
@particula_02.oy += PARTI_02_OY       
@texto.opacity += 1
if @time_fade  <= 0
@blank.opacity += 1
Audio.bgm_fade(10000)
end
if @time_fade  > 0 and @blank.opacity > 0
@blank.opacity -= 1
end
if @blank.opacity >= 254 and @time_fade  <= 0
$scene = Scene_Map.new     
end       
if @time_move > 1 and @blank.opacity <= 0
@time_move = 0
@texto.oy += TEXT_SPEED
@time_fade -= TEXT_SPEED
end       
if @time > 12
@time = 0
end
if @time_fv > 100
@time_fv = 0
end 
if @time_fv > 50
if @time >= 12
@objeto.y -= 1
end
else
if @time >= 12
@objeto.y += 1     
end
end
if @objeto.y < 160
@objeto.y = 160
elsif @objeto.y > 180
@objeto.y = 180
end   
end
end



Demo:
Download

Screenshot:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta znajduje się w treści skryptu.
Ostatnio zmieniony przez Angius Pią 28 Paź, 2011 10:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011 18:23
Widzę, że się postarałeś wrzucając to do translatora google -.-
Screeny raczej również się przydadzą, nie każdy z opisu wywnioskuje co toto jest.
Ale ogółem dobry skrypt, sam korzystam i jestem zadowolony :-)
Tobie też się chyba przydał, skoro o niego pytałeś?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011 18:25
Angius napisał/a:
Widzę, że się postarałeś wrzucając to do translatora google -.-
Screeny raczej również się przydadzą, nie każdy z opisu wywnioskuje co toto jest.
Ale ogółem dobry skrypt, sam korzystam i jestem zadowolony :-)
Tobie też się chyba przydał, skoro o niego pytałeś?


Nie, nie to nie translator :) (w małych przypadkach) Przydał mi się bardzo, nie chciałem go wrzucać, bo ty miałeś. Lecz zauważyłem, że nie wrzuciłeś więc ja to postanowiłem zrobić :D SS zaraz dodam :D
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011 18:29
Kod:
W wersji VX sprawiają, że 544x544 pikseli.
 Obraz, który jest używany jako tekst. robi sprawy, wysokość tylko upewnić się, że aby  Szerokość samo jak gry width\
Aby ten skrypt trigered przez zdarzenie wykorzystać te informacje w "Call Script "

To mi wygląda na translator :)
Ale dobrze, że ktoś go wrzucił.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011 18:31
Angius napisał/a:
Kod:
W wersji VX sprawiają, że 544x544 pikseli.
 Obraz, który jest używany jako tekst. robi sprawy, wysokość tylko upewnić się, że aby  Szerokość samo jak gry width\
Aby ten skrypt trigered przez zdarzenie wykorzystać te informacje w "Call Script "

To mi wygląda na translator :)
Ale dobrze, że ktoś go wrzucił.


To akurat tak:D Ok tu masz ss:

I daj je do pierwszego posta jakbyś mógł :)
 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011 15:11
Może ktoś sprawdzi skrypt? :D
 
 
 
Amelanduil 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 464
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011 19:56
Nie rozumiem działania tego skryptu, poza tym wygląda dość kijowo.
Lepsze są skrypty na przedstawianie tekstów pisanych, KGC Outline chociażby.
A, i wodospad na mapce jest źle zrobiony.
________________________
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"A jeśli... Boga nie ma, to co z ciebie za szatan?"
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Wto 03 Maj, 2011 20:07
Tutaj możesz dowolnie zmieniać grafiki, włączać i wyłączać które chcesz. Jeśli chcesz przedstawiać tekst pisany - proszę, zrób go na wierzchniej grafice!
Zresztą, polska nazwa tego skryptu to "Historia Obrazkowa", więc można się domyślać, że służy do przesuwania obrazków na jakimś tle, z jakąś muzyką, paroma ozdupnikami właśnie. A tego KGC Outline nie zrobi, prawda?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011 07:56
Sprawdzi go ktoś?
 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 22:47
Odświeżam skrypt :P
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 17 Cze, 2011 22:50
Nie bumpuj tematów. Jak ktoś będzie potrzebował, znajdzie go.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011 06:41
Angius napisał/a:
Nie bumpuj tematów. Jak ktoś będzie potrzebował, znajdzie go.


Wiem, że odpisuje po 2 miesiącach, ale... Większość forum nie używa opcji "szukaj", a jest bardzo przydana, można coś ciekawego znaleźć :D
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011 10:11
Czy autor skryptu mógłby zaktualizować link. Niestety się mu wygasło :-PP
________________________


 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 28 Paź, 2011 10:14
Ja już podmieniłem na demko z mojego Mediafire, to ten sam skrypt, ale nietłumaczony. Tłumaczenie jest tutaj, więc nie powinno być problemu ;-)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene