Tutaj znajdziesz szczegółowy opis całej bazy danych programu RPG Maker VX.
To na razie zalążek całego tematu.
I Bohaterowie
Opis:
Spoiler:
Ta zakładka pozwala ustawić dowolną ilość bohaterów (maksymalnie 999).
Możemy wprowadzić tutaj imię bohatera. W czasie gry może ono ulec zmianie. Wybieramy tu także klasę postaci dla bohatera. Klasę można wybrać poprzez rozwinięcie paska (wszystkie klasy zapisane są w zakładce numer dwa). W okienku "poziom" ustawiamy poziom dla bohatera (od tego poziomu rozpocznie on grę. Krzywa doświadczenia - to tutaj ustalamy próg doświadczenia dla bohatera. W okienku animacja i twarz, wybieramy z listy odpowiednią dla nas ikonę animacji (nie pojedynczą, a cały zestaw) oraz portret. W statystykach możemy ustawić kolejną krzywą - wzrostu statystyk naszego bohatera względem poziomu. Początkowe wyposażenie to ekwipunek, który będzie posiadał bohater od początku rozgrywki. Opcje to zestaw umiejętności dodatkowych:
- dwie bronie (brak tarczy),
- stały ekwipunek (nie można w cze gry zmieniać wyposażenia),
- autowalka (bohater walczy samodzielnie),
- silna obrona (???),
- wiedza o medycynie (regeneracja zdrowia względem czasu),
- wzrost krytyków (większa szansa na cios krytyczny).
Zdjęcie:
Spoiler:
Uzupełnienie:
Spoiler:
To są okna krzywej i sumy. Krzywa pokazuje, ile potrzeba doświadczenia na dany poziom, a suma ile na danym poziomie ma się zdobytego doświadczenia. Obydwie wartości można zmieniać suwakami u dołu.
II Klasy
Opis:
Spoiler:
Tutaj możemy ustalić dowolne klasy. Analogiczne do bohatera, nazywamy klasę i ustawiamy jej pozycję (???). Następnie za pomocą "haczyków" ustawiamy dostępny ekwipunek dla klasy. Każda klasa może zostać wyposażona w odporność na atrybut i stan. Oznacza to tyle, że atakowana z danego atrybutu lub wywierany na niej stan może zostać różnie przez nią przyjęty. Oznaczenia:
A: 2x obrażenia / B: 1,5x obrażenia / C: normalne obrażenia / D: połowa obrażeń / E: minimalne obrażenia / F: obrażenia leczą.
W lewym dolnym rogu możemy także ustalić, jakie umiejętności będą pojawiały się automatycznie u bohatera z daną klasą. Możemy także stworzyć "precyzyjną nazwę" dla umiejętności bohatera (w trakcie walki zamiast tego co w słowniku, to pojawi się "precyzyjna nazwa").
Zdjęcie:
Spoiler:
III Umiejętności
Opis:
Spoiler:
Tutaj możemy ustawić umiejętności dla bohatera. Wybieramy nazwę i ew. możemy dać opis, który będzie można zobaczyć w menu. Obieramy cel i miejsce użycia (menu, brak, walka i mieszane). Możemy też ustawić koszt many dla czaru, jego moc (czyli szanse trafienia) i szybkość (czyli kolejkę rzucania - im więcej tym szybciej go rzucisz w turze). Oczywiście co to za czar bez animacji. Możemy oczywiście w ogóle nie wybierać animacji lub wybrać animację normalnego ataku. Do czaru można także dopasować typowe zdarzenie. W wiadomości możemy wpisać to, co ma się pokazać po rzuceniu czaru. W razie lenistwa mamy 3 gotowe opcje. W statystykach ustawiamy kolejno: obrażenia, obronę (???), potęgowanie obrażeń (szybkość i inteligencja) - im więcej, tym większe obrażenia. Z prawej strony możemy ustawić atrybut dla czaru. Może to być np. ogień albo moc fizyczna oraz stan jaki wywoła lub odejmie. Obok statystyk możemy też ustawić, czy czar jest: atakiem fizycznym, zabiera przeciwnikowi manę, absorbuje ataki czy ignoruję obronę przeciwnika.
Zdjęcie:
Spoiler:
IV Przedmioty
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
V Bronie
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
VI Pancerze
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
VII Przeciwnicy
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
Uzupełnienie
Spoiler:
VIII Grupy przeciwników
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
IX Stany
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
X Animacje
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
XI Typowe zdarzenia
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
XII System
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
XIII Słownik
Opis:
Spoiler:
Zdjęcie:
Spoiler:
Zdjęcie dodatkowe
Poprzez kliknięcie [ustaw maksymalną liczbę] pojawia nam się to okno, w którym wpisujemy liczbę od 1 do 999. Pamiętaj, że jeśli zmniejszysz liczbę przedmiotów i skasuje się ich kilka, to już ich nie odzyskasz!
________________________ Rebelianci łączcie się!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Jak zwykle przydatne dla zielonych w Vx'ie. Gratuluję. Moze też napisze podobne tutki do Xp'eka.
Pzdr.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Czw 10 Lis, 2011 11:30
Critetus, zawsze można siebie wspomóc klikając prawym przyciskiem myszy na danym parametrze i wybrać 'What's This?'. Wówczas pojawi się niewielki dymek z opisem, co za co odpowiada
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum