Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Noce i Dnie
Autor Wiadomość
sled 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 93
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 11:11
A ja mam inne pytanko. A mianowicie - pobrałem demo jednak nie mogę go odpalić na polskim makerze w efekcie czego nie mogę wrzucić czy też nawet przejrzeć tego skryptu...
Czy mógłby ktoś wrzucić całość w spoilerze-byłbym wdzięczny (domyślam się że to co wrzucił PaKiTos to jedynie "początek jak to sam ujął)
Z góry dziękuję
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 11:54
sled, zmień 'mejkera' na angielski, to problemu nie będzie ;-) 'Polski mejker' jest piracki :grozi:
________________________


 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 12:51
Albo użyj tuta na otworzenie projektu w innej wersji makera...
Ayene, nie bądź taka stanowcza, nie każdy wie o istnieniu jakiejś innej wersji... Ja na przykład nie wiedziałem :-P
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
sled 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 93
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 16:19
Doświadczenia z angielskim makerem mi nie brakuje więc wyjaśniać jego kwestii mi nie trzeba (miałem oba... no właśnie - dopóki komputer nie padł xD Teraz tylko wersje z twierdzy na tym posiadam z VX dlatego grzecznie spytałem ;-) )

PS - Dzięki, spróbuję poszukać po tych tutkach i może coś wykombinuję ;-)
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 16:25
http://www.ultimateam.pl/...10e19ee60ba246e Polecam ;-)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
sled 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 93
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011 02:54
dziękuję Angius jednak pofatygowałem się i poszukałem angielskiej wersji programu :mrgreen:
Jednak to co mnie zdziwiło najbardziej to fakt że obyło się bez żadnych błędów przy wczytaniu projektu (który jakby nie patrzeć był z wersji PL) chyba pierwszy raz :shock:
Co do samego skryptu - naprawdę kawał dobrej roboty ;-)
 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Pią 25 Maj, 2012 18:49
Hejka!Mam problem otóż kiedy próbuję zmienić barwę ekranu
to wszystko jest dobrze.Do czasu gdy z kimś rozmawiam.
Kiedy skończę lub zacznę dialog to barwa ekranu zmienia
się na podstawową. ;-(

Pomocy :!:
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
gats 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 73
Skąd: Sanok
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 15:16
Dobra mam pytanie jak zrobić żeby te pory dnia się zmieniały automatycznie wytłumaczy mi ktoś krok po kroku był bym wdzięczny.
________________________

I love mangas and anime :D
 
 
 
przemusiek25 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 13:58
MrDawnok napisał/a:
Hejka!Mam problem otóż kiedy próbuję zmienić barwę ekranu
to wszystko jest dobrze.Do czasu gdy z kimś rozmawiam.
Kiedy skończę lub zacznę dialog to barwa ekranu zmienia
się na podstawową. ;-(

Pomocy :!:


chodzi o to że gdy wywołujesz okno wiadomości, menu czy inne sceny to główna scena(Scene_Map) po której się poruszasz się odświeża, musi tak być bo przecież pory dnia się co chwilę zmieniają a nie da się akceptować dwóch różnych barw ekranu na raz, więc pora dnia przewyższa zmianę barw ekranu. Jedyne co możesz zrobić z tym skryptem to na mapach gdzie masz zmianę barw ekranu musisz ustawić za pomocą tagów(przeczytaj instrukcje skryptu) aby czas się zatrzymał i nie wrócił domyślną barwę ekranu.
Ja z tym problemem poradziłem sobie inaczej, mianowicie znalazłem inny skrypt dnia i nocy, i wystarczy że zablokuje tagiem aby na tej mapie kolory barw ekranu były domyślne, i wszystko mi gra.
 
 
Dzwon 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 1
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012 20:24
Gdy zmieniam za pomocą skryptu porę z wieczora lub nocy na rano, lub samodzielnie przechodzi na poranek, to znikają mi wszystkie zdarzenia.
Sprawdziłem za pomocą dodatkowego zdarzenia wartość zmiennej 11 (pozostawiłem domyślną) i ku mojemu zdziwieniu wynosiła wartość -1.

Nie wiem jak zrobić aby zmienna się zmieniała poprawnie.

Ps: używam skryptu "Thomas Edison" (ze światłami), może to on sprawia problem.

EDIT: Bez skryptu na światło działa poprawnie.
 
 
sawik99 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 30
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012 14:35
Mam pytanie. Czy da się zrobić tak że zdarzenie powtarza się co tydzień, ale tylko raz na dzień można go użyć?
 
 
egzudus 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 17
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012 21:04
A dałoby rade przerobić ten skrypt na Ace?
________________________
"Jeżeli zadanie warte jest jego wykonania,warte jest także by zginąć je wykonując..."
 
 
DrVanHelsing 



Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 2
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012 13:45
Mam problem, skopjowałem skrypt dzień i noc do mojego projektu i jak mam kryształ czasu w ekwipunku to wywala mi grę. Co mam zrobić? Skopjowałem też skrypt kryształu czasu jedyne co mnie zastanawia to to gdzie jest zawarty skrypt "użycie kryształu"
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012 14:49
egzudus, musiałbyś poszukać skryptu do Ace'a. Nie ma co liczyć na przeróbki. Spróbuj może tego :arrow: http://forums.rpgmakerweb...-time-nightday/

DrVanHelsing, ten skrypt jest jedynie dodatkiem do dema. Przedmiot, który ma aktywować skrypt ustaw, by włączał wybrany common event. Podmień skrypt Kryształu na poniższy:

Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
#  Kryształ Czasu by Ayene
www.ultimateam.pl
#------------------------------------------------------------------------------
#  Ten skrypt jest tylko dodatkiem do skryptu KGC. Sam w sobie nie ma
#  zastosowania
#==============================================================================

COMMON_EVENT_ID = 1 # ID common eventu aktywowanego przez przedmiot

class Scene_Item < Scene_Base   
  alias aye_use_item_nontarget use_item_nontarget
  def use_item_nontarget
    Sound.play_use_item   
    if @item.common_event_id == COMMON_EVENT_ID
      $scene = Scene_Czas.new
    else
      aye_use_item_nontarget
    end   
  end
end

class Scene_Czas < Scene_Base
include KGC::DayNight
include KGC::Commands

  def initialize(index = 0)
    @index = index   
  end
  def start
    super
    create_menu_background
    create_command_window_dzien
    create_command_window_pora
    @help_window = Window_Help.new
    @help_window.set_text("Wybierz dzień tygodnia...")
  end
  def terminate
    super
    dispose_menu_background
    @command_window_dzien.dispose
    @command_window_pora.dispose
    @help_window.dispose
  end
  def update
    super
    update_menu_background
    @command_window_dzien.update   
    @command_window_pora.update
    @help_window.update
    if @command_window_dzien.active
      update_command_selection_dzien
    elsif @command_window_pora.active
      update_command_selection_pora
    end
  end
  def create_command_window_dzien
    @command_window_dzien = Window_Command.new(160, WEEK_NAME)
    @command_window_dzien.x = 0
    @command_window_dzien.y = 56
    @command_window_dzien.index = @index   
  end 
  def create_command_window_pora     
    commands = []
    PHASE.each{|com| commands.push(com[0])}
    @command_window_pora = Window_Command.new(160, commands)
    @command_window_pora.active = false
    @command_window_pora.x = 160
    @command_window_pora.y = 56
    @command_window_pora.index = @index
  end
  def update_command_selection_dzien
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      $scene = Scene_Item.new
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      Sound.play_decision
      @command_window_dzien.active = false
      @command_window_pora.active = true
      @help_window.set_text("Wybierz porę dnia...")     
    end
  end
  def update_command_selection_pora
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      @command_window_dzien.active = true
      @command_window_pora.active = false 
      @help_window.set_text("Wybierz dzień tygodnia...")
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      Sound.play_decision       
      $game_variables[PASS_DAYS_VARIABLE] = 0   
      $game_variables[PHASE_VARIABLE] = 0 
      change_daynight_phase (@command_window_pora.index, 80, @command_window_dzien.index)     
      $scene = Scene_Map.new
    end
  end 
end


i w miejscu COMMON_EVENT_ID = 1, wpisz ID common eventu, który wybrałeś.
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene