def update
if self.moving? and self.hear_steps == true and (Graphics.frame_count + 2 * self.id) % (18 - @move_speed) == 0
if self.screen_x > 0 and self.screen_x < 640 and self.screen_y > 0 and self.screen_y < 480
volume = 100 - 5 * Math.sqrt((self.x - $game_player.x)*(self.x - $game_player.x) + (self.y - $game_player.y)*(self.y - $game_player.y))
Audio.se_play(@step_sound, volume, 100)
end
end
# Branch with jumping, moving, and stopping
if jumping?
update_jump
elsif moving?
update_move
else
update_stop
end
# If animation count exceeds maximum value
# * Maximum value is move speed * 1 taken from basic value 18
if @anime_count > 18 - @move_speed * 2
# If stop animation is OFF when stopping
if not @step_anime and @stop_count > 0
# Return to original pattern
@pattern = @original_pattern
# If stop animation is ON when moving
else
# Update pattern
@pattern = (@pattern + 1) % 4
end
# Clear animation count
@anime_count = 0
end
# If waiting
if @wait_count > 0
# Reduce wait count
@wait_count -= 1
return
end
# If move route is forced
if @move_route_forcing
# Custom move
move_type_custom
return
end
# When waiting for event execution or locked
if @starting or lock?
# Not moving by self
return
end
# If stop count exceeds a certain value (computed from move frequency)
if @stop_count > (40 - @move_frequency * 2) * (6 - @move_frequency)
# Branch by move type
case @move_type
when 1 # Random
move_type_random
when 2 # Approach
move_type_toward_player
when 3 # Custom
move_type_custom
end
end
end
end
Kod:
W tej linijce:
@step_sound = "Audio/SE/047-book02"
określamy plik z dźwiękiem kroku.
TO nie jest mój skrypt ale go znalazłem na polskiej stronie myślę że się komuś przyda.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 127 Skąd: z Netaa !
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010 09:04
Fajny Skrypt, przydatny.
Mam pytanie, czy da się zrobić tak by np. w Domu jest inny odgłos...
Ponieważ jest to trochę dziwne jeżeli w środku lasu jest odgłos jak na
drewnianej podłodze.
Nie jest to mi strasznie potrzebne ale byłoby nieźle gdyby była taka Opcja.
Dziękuje i pozdrawiam
________________________ Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.
Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum