Numer regionu |
Autor |
Wiadomość |
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 02:06
|
|
Numer regionu
|
Jak można wstawić do zmiennej numer regionu kratki na której stoi gracz? |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 20:16
|
|
|
Żeby nie kombinować zbyt wiele wrzuć do projektu skrypcik:
Kod: | class Game_Map
def player_region_id
x = $game_player.x
y = $game_player.y
valid?(x, y) ? @map.data[x, y, 3] >> 8 : 0
end
end |
Teraz by sprawdzić region wystarczy skorzystać z kodu:
Kod: | $game_map.player_region_id |
np. podstawiając za zmienną... |
________________________
|
|
|
|
Dragon Kamillo
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 15 Skąd: Granowiec
|
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 20:48
|
|
|
A nie lepiej (polski rm) 3 strona -> uzyskaj informacje położenia i id regionu, zapisujesz to do zmiennych i wsio. Podobnie przeca jest w 2k3. Tu w vx ace fajnie jest to rozwinięte (typ terenu, id zdarzenia, id tilesa (3 warstwy) i właśnie id regionu).
I po co jakieś skrypty - trzeba umieć wykorzystać to co RM ma już wbudowane. Ale to nic Ayene - pomagając Rejwowi łatwo zarazić się rejwowską chorobą (czyli robienie naokoło rzeczy wbudowanych w rm XD). |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 21:01
|
|
|
Z tymże mój sposób umożliwia Rave'owi wykorzystanie ID regionu zarówno w zdarzeniu jak i w skrypcie. Docinka zatem marna, skoncentruj się lepiej na odpisywaniu na "swoim" forum, bo tam też Rave zadał pytanie.
A największymi przeciwnikami skryptów są ci, którzy albo ich pisać nie potrafią, albo ich nie rozumieją. |
________________________
|
|
|
|
Dragon Kamillo
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Cze 2012 Posty: 15 Skąd: Granowiec
|
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013 21:21
|
|
|
Makerową zmienną też możesz wykorzystać w skrypcie (to znaczy tak było w XP, a w ACE pewno to się nie zmieniło). W sumie idę na gospodę (poprawka to nie jest "moje forum" - to jest forum makerowców) bo tu nie mam czego szukać - nie dla mnie jest poziom tego forum...
A co do skryptów to potrafię skrypciki robić i staram się je rozumieć - a i tak jestem ich przeciwnikiem - a dlaczego, a to proste i widać to na wielu tematach w działach pomoc gdzie użytkownicy bezmyślnie proszą o skrypty do czegoś co jest zawarte w makerze - wystarczy trochę poszukać. Jak ja tworzyłem w RM XP to stwierdziłem że nie ma sensu kopiować cudzych skryptów (błąd wyskoczy itp) i lepiej je pisać samemu - tak więc robiłem.
A więc co z tego wynika - po co rzucać się od razu na skrypty skoro to da się zrobić przez RM. |
|
|
|
|