Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nazwa lokacji w Menu
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009 13:28
Nazwa lokacji w Menu
~ Nazwa lokacji w Menu ~

Krótki opis
Skrypt dodaje w Menu okienko z nazwą lokacji (patrz screenshot). Jest nią po prostu nazwa mapy nadana w edytorze map. Nazwa powinna byś odpowiednio krótka, by zmieścić się w okienku.

Autor skryptu
TagTeam

Poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX

Skrypt
Spoiler:

Kod:
# ==============================================================================
#                        ~ Nazwa lokacji w Menu ~
#                       Data publikacji: 20.07.2009
#                          Autor: TagTeam
#                    Poprawki: Ayene [yurika@o2.pl]
#          Zapraszamy na stronę Ultima Forum - http://www.ultimateam.pl
# ==============================================================================
# Instalacja: Umieść ten skrypt nad Main w Edytorze Skryptu.
# ==============================================================================
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

# Skrypt pozwala na dodanie w Menu okienka z nazwą lokacji (nazwą mapy).

# --------------------------- POCZĄTEK SKRYPTU ---------------------------------
module TagTeam
# ---------------------------- POCZĄTEK EDYCJI ---------------------------------   
  # poniższa liczba przyporządkowana jest ikonce mapy w standardowym pakiecie
  # ikonek.
  IkonkaMapy = 153
 
  # wyrównanie nazwy lokacji (0 - do lewej; 1 - do środka; 2 - do prawej)
  WyrównanieNazwyLok = 2 
 
  NazwaOkna = "Lokacja:"
# ----------------------------- KONIEC EDYCJI ---------------------------------- 
  end 

# -----------NIE EDYTUJ PONIŻEJ, CHYBA ŻE WIESZ CO ROBISZ ^^--------------------
#-------------------------------------------------------------------------------
# + Odwołanie do klasy Game_Map
#-------------------------------------------------------------------------------
class Game_Map
  attr_reader :map_id
  def mpname
    $mpname = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
    $mpname[@map_id].name
  end
end

#-------------------------------------------------------------------------------
# + Odwołanie do klasy Window_Base
#-------------------------------------------------------------------------------
class Window_NazwaMapy < Window_Base
  def initialize(x, y)
    super(x, y, 160, WLH + 64)
    refresh
  end
 
  def refresh
    self.contents.clear
    draw_icon(TagTeam::IkonkaMapy, 0, 2)
    self.contents.font.color = system_color
    self.contents.draw_text(0, 0, 120, 32, TagTeam::NazwaOkna,2)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(4, 28, 120, 32, $game_map.mpname.to_s, TagTeam::WyrównanieNazwyLok)
  end
end

#-------------------------------------------------------------------------------
# + Odwołanie do klasy Scene_Menu
#-------------------------------------------------------------------------------
class Scene_Menu < Scene_Base
  def start
    super
    create_menu_background
    create_command_window
    @gold_window = Window_Gold.new(0, 360)
    @mapname_window = Window_NazwaMapy.new(0, 272)
    @status_window = Window_MenuStatus.new(161, 0)
  end
  def terminate
    super
    dispose_menu_background
    @command_window.dispose
    @gold_window.dispose
    @mapname_window.dispose
    @status_window.dispose
  end
end
# --------------------------- KONIEC SKRYPTU -----------------------------------


Demo
niepotrzebne

Screenshot


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

nazwa_lokacji_menu.txt
Pobierz Plik ściągnięto 566 raz(y) 3,01 KB

________________________


 
 
 
Lord Khartos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Z domu
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009 10:13
Jest drobny problem :-? (a mówiąc drobny mam na myśli Spory) :-/
Otóż gdy kopiuję skrypt między
=begin a =end
nic nie widać a gdy skopiuję bez nie mogę włączyć gry.
________________________
Za późno człowieku, właśnie spojrzałeś.




 
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009 11:58
Wklej treść komunikatu, który się tobie wyświetla ^^ a najlepiej wrzuć screena.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009 12:52
Przed chwilą sprawdziłam i wszystko śmiga. Musiałeś coś schrzanić w tym skrypcie. Załóż na próbę nowy projekt i tam umieść powyższy skrypt, a zobaczysz, że wszystko chodzi.
A może to wina wersji gry. Polska wersja jest do bani.
________________________

 
 
 
Lord Khartos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Z domu
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009 11:55
Faktycznie w nowym projekcie działa jak trzeba.
Widocznie musiałem przez przypadek coś przestawić.
Wielkie dzięki. :-)
Skopiowałem właśnie wszystkie mapy do tego projektu i działa jak trzeba. :-D
________________________
Za późno człowieku, właśnie spojrzałeś.




 
 
 
Rolf 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 12
Wysłany: Czw 01 Paź, 2009 16:22
ja też mam problem. Nawet dy biore na nowy projekt to i tak wyskakuje błąd! Mianowicie, jak biore na ściagnij skrypt to pojaiwa isę pprostu strona ze skryptem....Jak zaznaczam i biore kopiuj i jak wklejam to wkleja sie ten skrypt na jednej lini! to tak jak by ten m ój post teraz czytać na jednej długiej lini a nie wersami. Jak mam wkleić skrypt by mi się....porpaniwnie wkleił?? tak by było widać cały skrypt a nie kawałek bo na całej lini się rozciąga
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 02 Paź, 2009 07:19
Sposób 1:
Zapisz plik na komputerze (prawy przycisk myszy na 'Pobierz' i 'Zapisz element docelowy jako...') i otwórz w notatniku albo innym edytorze tekstu np. Word (kodowanie ustaw na Europa środkowa ISO).

Sposób 2:
Zmień przeglądarkę Internet Explorer na Mozilla Firefox albo inną... nawet najgorsza będzie zawsze lepsza od 'Eksplorera' ;-)

Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010 15:51
Mam tak samo jak Rolf co do słowa.
Może ktoś by mógł przepisać ten skrypt jako np.komentarz,wiadomość
Najlepszy by był komentarz :D

[ Dodano: Sro 28 Lip, 2010 10:39 ]
Pomoże ktoś?
 
 
 
Poster27 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 136
Skąd: że znowu
Wysłany: Nie 26 Wrz, 2010 15:31
Fajny skrypt.Użyłem w moim starym projekcie, bardzo się przydaje.
 
 
puchatek07 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 12
Wysłany: Czw 08 Gru, 2011 12:14
Właśnie tego szukałem
:-D
________________________
Praca nad Energy Kurii trwa.
Fabuła 3%
Grafika 5%
Skrypty 50%
Inne 8%
Ogólnie 2%
 
 
landrynek0014 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 12
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011 16:44
Przydatne aby się nie zgubić w grze. :-D
________________________
Projekt:The Ultima Adventure
Mapy:1%
Postacie:0%
Bronie:0%
 
 
BezimiennyKot1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Equestria
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 19:22
Cóź powiedzieć? Skrypt świetny, w moim projekcie się bardzo przyda. Czegoś takiego szukałem. Dzięki. ;-)
________________________
Pomogłem? Daj "Pomógł"


Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene