Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Pią 24 Lip, 2009 13:28
Nazwa lokacji w Menu
~ Nazwa lokacji w Menu ~
Krótki opis
Skrypt dodaje w Menu okienko z nazwą lokacji (patrz screenshot). Jest nią po prostu nazwa mapy nadana w edytorze map. Nazwa powinna byś odpowiednio krótka, by zmieścić się w okienku.
Autor skryptu
TagTeam
Poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]
Kompatybilność
Tylko VX
Skrypt
Spoiler:
Kod:
# ==============================================================================
# ~ Nazwa lokacji w Menu ~
# Data publikacji: 20.07.2009
# Autor: TagTeam
# Poprawki: Ayene [yurika@o2.pl]
# Zapraszamy na stronę Ultima Forum - http://www.ultimateam.pl
# ==============================================================================
# Instalacja: Umieść ten skrypt nad Main w Edytorze Skryptu.
# ==============================================================================
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# Skrypt pozwala na dodanie w Menu okienka z nazwą lokacji (nazwą mapy).
# --------------------------- POCZĄTEK SKRYPTU ---------------------------------
module TagTeam
# ---------------------------- POCZĄTEK EDYCJI ---------------------------------
# poniższa liczba przyporządkowana jest ikonce mapy w standardowym pakiecie
# ikonek.
IkonkaMapy = 153
# wyrównanie nazwy lokacji (0 - do lewej; 1 - do środka; 2 - do prawej)
WyrównanieNazwyLok = 2
NazwaOkna = "Lokacja:"
# ----------------------------- KONIEC EDYCJI ----------------------------------
end
# -----------NIE EDYTUJ PONIŻEJ, CHYBA ŻE WIESZ CO ROBISZ ^^--------------------
#-------------------------------------------------------------------------------
# + Odwołanie do klasy Game_Map
#-------------------------------------------------------------------------------
class Game_Map
attr_reader :map_id
def mpname
$mpname = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
$mpname[@map_id].name
end
end
#-------------------------------------------------------------------------------
# + Odwołanie do klasy Window_Base
#-------------------------------------------------------------------------------
class Window_NazwaMapy < Window_Base
def initialize(x, y)
super(x, y, 160, WLH + 64)
refresh
end
#-------------------------------------------------------------------------------
# + Odwołanie do klasy Scene_Menu
#-------------------------------------------------------------------------------
class Scene_Menu < Scene_Base
def start
super
create_menu_background
create_command_window
@gold_window = Window_Gold.new(0, 360)
@mapname_window = Window_NazwaMapy.new(0, 272)
@status_window = Window_MenuStatus.new(161, 0)
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@mapname_window.dispose
@status_window.dispose
end
end
# --------------------------- KONIEC SKRYPTU -----------------------------------
Demo
niepotrzebne
Screenshot
Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.
Jest drobny problem (a mówiąc drobny mam na myśli Spory)
Otóż gdy kopiuję skrypt między
=begin a =end
nic nie widać a gdy skopiuję bez nie mogę włączyć gry.
________________________ Za późno człowieku, właśnie spojrzałeś.
Przed chwilą sprawdziłam i wszystko śmiga. Musiałeś coś schrzanić w tym skrypcie. Załóż na próbę nowy projekt i tam umieść powyższy skrypt, a zobaczysz, że wszystko chodzi.
A może to wina wersji gry. Polska wersja jest do bani.
Faktycznie w nowym projekcie działa jak trzeba.
Widocznie musiałem przez przypadek coś przestawić.
Wielkie dzięki.
Skopiowałem właśnie wszystkie mapy do tego projektu i działa jak trzeba.
________________________ Za późno człowieku, właśnie spojrzałeś.
ja też mam problem. Nawet dy biore na nowy projekt to i tak wyskakuje błąd! Mianowicie, jak biore na ściagnij skrypt to pojaiwa isę pprostu strona ze skryptem....Jak zaznaczam i biore kopiuj i jak wklejam to wkleja sie ten skrypt na jednej lini! to tak jak by ten m ój post teraz czytać na jednej długiej lini a nie wersami. Jak mam wkleić skrypt by mi się....porpaniwnie wkleił?? tak by było widać cały skrypt a nie kawałek bo na całej lini się rozciąga
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Pią 02 Paź, 2009 07:19
Sposób 1:
Zapisz plik na komputerze (prawy przycisk myszy na 'Pobierz' i 'Zapisz element docelowy jako...') i otwórz w notatniku albo innym edytorze tekstu np. Word (kodowanie ustaw na Europa środkowa ISO).
Sposób 2:
Zmień przeglądarkę Internet Explorer na Mozilla Firefox albo inną... nawet najgorsza będzie zawsze lepsza od 'Eksplorera'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum