Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Ayene
Czw 22 Paź, 2009 21:37
Nazwa lokacji na mapie
Autor Wiadomość
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Nie 11 Paź, 2009 17:28
Nazwa lokacji na mapie
Witajcie ponownie Mejkerowcy ^^ Oto kolejny skrypt zamieszczony przez mnie, oczywiście nie mojego autorstwa, tylko Moghunter'a.

Zastosowanie skryptu - wyświetla on nawę lokacji, na której znajduje się bohater.



By skrypt działał poprawnie wrzuć obrazek Mpname.png do folderu Graphics/System



A to kod:
Spoiler:

Kod:

#__________________________________________________________________________
# Wyświetlanie nazwy lokacji         
#__________________________________________________________________________
# By Moghunter       
# korekta SaE
#__________________________________________________________________________

module MOG
# Nazwa czcionki
MPFONT = "Georgia"

# Zanik ON/OFF(True - False).
MPNMFD = true

# Czas zaniku
MPNMTM = 10

# Pozycja okna z nazwą mapy
# 0 = Górne lewo.
# 1 = Dolne lewo.
# 2 = Górne prawo.
# 3 = Dolne prawo.
MPNMPS = 2

# Przełącznik wyłączający nazwę lokacji.
# Włącz w zdarzeniach przełącznik, a nazwa mapy nie będzie się wyświetlać.
WM_SWITCH_VIS_DISABLE = 15
end


#_________________________________________________
###############
# Game_System #
###############
class Game_System
attr_accessor :fdtm
attr_accessor :mpnm_x
attr_accessor :mpnm_y
alias mog_vx06_initialize initialize
def initialize
mog_vx06_initialize
@fdtm = 255 + 40 * MOG::MPNMTM
if MOG::MPNMPS == 0
@mpnm_x = -300
@mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 1
@mpnm_x = -300
@mpnm_y = 320
elsif MOG::MPNMPS == 2
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 0
else
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 320
end 
end
def mpnm_x
return @mpnm_x
end
def mpnm_y
return @mpnm_y
end
def fdtm
if @fdtm <= 0
@fdtm = 0
end
return @fdtm
end
end
############
# Game_Map #
############
class Game_Map
attr_reader   :map_id 
def mpname
$mpname = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
$mpname[@map_id].name
end
end
###############
# Window Base #
###############
class Window_Base < Window
def nd_mapic
mapic = Cache.system("")     
end 
def draw_mpname(x,y)
mapic = Cache.system("Mpname") rescue nd_mapic   
cw = mapic.width 
ch = mapic.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
self.contents.blt(x , y - ch + 65, mapic, src_rect)
self.contents.font.name = MOG::MPFONT
self.contents.font.size = 22
self.contents.font.bold = true
self.contents.font.shadow = true
self.contents.font.color = Color.new(0,0,0,255)
self.contents.draw_text(x + 76, y + 27, 110, 32, $game_map.mpname.to_s,1)
self.contents.font.color = Color.new(255,255,255,255)
self.contents.draw_text(x + 75, y + 26, 110, 32, $game_map.mpname.to_s,1)
end
end
##########
# Mpname #
##########
class Mpname < Window_Base
def initialize(x , y)
super($game_system.mpnm_x, $game_system.mpnm_y, 250, WLH + 70)
self.opacity = 0
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_mpname(10,0)   
end
end
#############
# Scene_Map #
#############
class Scene_Map
alias mog_vx06_start start
def start
@mpnm = Mpname.new($game_system.mpnm_x, $game_system.mpnm_y)
@mpnm.contents_opacity = $game_system.fdtm
if $game_switches[MOG::WM_SWITCH_VIS_DISABLE] == false
@mpnm.visible = true
else
@mpnm.visible = false 
end 
mog_vx06_start 
end 
alias mog_vx06_terminate terminate
def terminate
mog_vx06_terminate
@mpnm.dispose
end
alias mog_vx06_update update
def update
mog_vx06_update 
location_name_update
end
def location_name_update
$game_system.mpnm_x = @mpnm.x
$game_system.mpnm_y = @mpnm.y
if $game_switches[MOG::WM_SWITCH_VIS_DISABLE] == true or $game_system.fdtm <= 0
@mpnm.visible = false 
else
@mpnm.visible = true
end
if MOG::MPNMPS == 0 or MOG::MPNMPS == 1
if @mpnm.x < 0
@mpnm.x += 5
elsif @mpnm.x >= 0
@mpnm.x = 0
end   
else
if @mpnm.x > 300
@mpnm.x -= 5
elsif @mpnm.x <= 300
@mpnm.x = 300
end     
end
@mpnm.contents_opacity = $game_system.fdtm
if MOG::MPNMFD == true
$game_system.fdtm -= 3
end
end
alias mog_vx06_update_transfer_player update_transfer_player
def update_transfer_player
return unless $game_player.transfer?
@mpnm.contents_opacity = 0
mog_vx06_update_transfer_player
if MOG::MPNMPS == 0
$game_system.mpnm_x = -340
$game_system.mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 1
$game_system.mpnm_x = -340
$game_system.mpnm_y = 320
elsif MOG::MPNMPS == 2
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 0
else
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 320
end 
@mpnm.y = $game_system.mpnm_y
@mpnm.x = $game_system.mpnm_x
$game_system.fdtm = 255 + 60 * MOG::MPNMTM
@mpnm.refresh
end
end
$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["location_name_vx"] = true

________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Rolf 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 12
Wysłany: Nie 11 Paź, 2009 19:44
gdy włączam gre wyskakuje mi błąd. Pokazuje że z linijką 22 jest coś nie tak.

EDIT: Jak robie nowa gra to wsyzstko działa! ale jak np. wczytuje stary zapis to juz nie...ale pozatym wszystko gra.
Ciesze sie ze dalas caly kod o tak. szkoda ze inne skrypty ei sa tak wstawione
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 11 Paź, 2009 20:25
Jeżeli nadal chcesz rozwiązać problem, wklej tutaj kod z linijki 22 :-) Przekonamy się, co dla kompilatora jest nie do przejścia ;-)
________________________


 
 
 
Qukus 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 10
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009 17:26
No no niezły skrypcik...DZięki
________________________
...Mam słabość do tych kroperk... xD
 
 
Deegi 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 29
Wysłany: Wto 22 Gru, 2009 22:12
Jeszcze dodam że możecie sobie zmienic obrazek pod tekstem, żeby bardziej pasował do waszej gry. Wazne by miał takie same wymiary. No niby oczywiste ale jak czasem czytam forum Pomocy VX to teraz dodaje takie info.
 
 
 
R.I.P. 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 12:43
Hehe śmieszny screenshot ale dobry skrypt ale są dwa takie skrypty na forum muszę za wiadomić ;p.
 
 
R.I.P. 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Mar, 2010 13:48
Aaaa,dzięki AYEN właśnie chciałem poprawić w edytuj ;p, bo się skapłem.
 
 
kamiler65 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: Okolice izraela
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 19:01
a możesz zrobić tak by było po lewej?
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 19:04
Masz tak:
Kod:
# Pozycja okna z nazwą mapy
# 0 = Górne lewo.
# 1 = Dolne lewo.
# 2 = Górne prawo.
# 3 = Dolne prawo.
MPNMPS = 2

Zmień na co chcesz.
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sro 12 Sty, 2011 14:01
Jak ktoś nie chce z obrazkiem to można i bez niego.
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Azux 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 87
Wysłany: Pon 28 Lut, 2011 14:24
a jak zmienic polozenie napisow? poniewaz zrobilem wlasny obrazek lecz napisy "nie tarfily" w centrum
________________________
Spoiler:


Pracuje nad "Rakrato"
Mapki: 0,3%
Skrypty: !?!?-%
Przedmioty: 0,1%
Quest: 0,3%
 
 
Mikołaj 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 84
Wysłany: Wto 01 Mar, 2011 16:35
Skrypt jest OK,nawet fajny :-D .
 
 
Kornels 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 2
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011 11:58
Fajne mi działa :D
 
 
bartek2940 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 88
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011 20:46
Skrypt jest Kozacki! 8-)
Sam jeszcze sobie wykonałem obrazek :mrgreen:
I jest wogule super!
Jednak trzeba uważać na długość nazwy lokacji, bo może trochę uciąć :shock:
________________________
Obecny projekt - Chwilowo brak
 
 
 
wojtas025c 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon 07 Mar, 2011 18:10
Ej możesz zrobić że grafika ładuje się z folderu Data\img\ pls
________________________
"Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene