Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nazwa Lokacji
Autor Wiadomość
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009 08:07
Nazwa Lokacji
Aloha!

Dzisiaj mam dla was podobny skrypcik (właściwie ten sam) co dodała jakiś czas temu SaE.
Pokazuje on nazwę lokacji w której właśnie się znajdujemy. Wystarczy do folderu Pictures wrzucić obrazek zamieszczony poniżej. Jeżeli nie chce się wam tego robić to też nic się nie stanie :lartarin:

Oto skrypt:
Spoiler:

Kod:
# Nazwa Lokacji 
# W pictures wrzuć obrazek o nazwie NazwaMapy, a jak nie wrzucisz to też
# będzie "wporzo" ^@^
#_______________________________________________________________________________
# By Moghunter
#_______________________________________________________________________________
module MOG
#Font Name.
MPFONT = "Comic Sans MS"
#Zanik true/false
MPNMFD = true
#Zanik
MPNMTM = 10
#Pozycja obrazka
# 0 = Górny lewy
# 1 = Dolny lewy
# 2 = Górny prawy
# 3 = Dolny prawy
MPNMPS = 2
# Nr przełącznika wyłączającego/włączającego nazwę lokacji
WM_SWITCH_VIS_DISABLE = 15
end
#_________________________________________________
$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["Location_Name"] = true

class Game_System
attr_accessor :fdtm
attr_accessor :mpnm_x
attr_accessor :mpnm_y
alias mog24_initialize initialize
def initialize
mog24_initialize
@fdtm = 255 + 40 * MOG::MPNMTM
if MOG::MPNMPS == 0
@mpnm_x = -300
@mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 1
@mpnm_x = -300
@mpnm_y = 380
elsif MOG::MPNMPS == 2
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 0
else
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 380
end 
end
def mpnm_x
return @mpnm_x
end
def mpnm_y
return @mpnm_y
end
def fdtm
if @fdtm <= 0
@fdtm = 0
end
return @fdtm
end
end

class Game_Map
attr_reader   :map_id 
def mpname
$mpname = load_data("Data/MapInfos.rxdata")
$mpname[@map_id].name
end
end

class Window_Base < Window
def nd_mapic
mapic = RPG::Cache.picture("")     
end 
def draw_mpname(x,y)
mapic = RPG::Cache.picture("NazwaMapy") rescue nd_mapic   
cw = mapic.width 
ch = mapic.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
self.contents.blt(x , y - ch + 65, mapic, src_rect)
self.contents.font.name = MOG::MPFONT
self.contents.font.size = 22
self.contents.font.bold = true
self.contents.font.color = Color.new(0,0,0,255)
self.contents.draw_text(x + 76, y + 27, 110, 32, $game_map.mpname.to_s,1)
self.contents.font.color = Color.new(255,255,255,255)
self.contents.draw_text(x + 75, y + 26, 110, 32, $game_map.mpname.to_s,1)
end
end

class Mpname < Window_Base
def initialize
super($game_system.mpnm_x, $game_system.mpnm_y, 250, 100)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.opacity = 0
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_mpname(10,0)   
end
end

class Scene_Map
alias mog24_main main
def main
@mpnm = Mpname.new
@mpnm.contents_opacity = $game_system.fdtm
if $game_switches[MOG::WM_SWITCH_VIS_DISABLE] == false
@mpnm.visible = true
else
@mpnm.visible = false 
end 
mog24_main
@mpnm.dispose
end
alias mog24_update update
def update
mog24_update 
$game_system.mpnm_x = @mpnm.x
$game_system.mpnm_y = @mpnm.y
if $game_switches[MOG::WM_SWITCH_VIS_DISABLE] == true or $game_system.fdtm <= 0
@mpnm.visible = false 
else
@mpnm.visible = true
end
if MOG::MPNMPS == 0 or MOG::MPNMPS == 1
if @mpnm.x < 0
   @mpnm.x += 8
elsif @mpnm.x >= 0
   @mpnm.x = 0
end   
else
if @mpnm.x > 400
   @mpnm.x -= 8
elsif @mpnm.x <= 400
   @mpnm.x = 400
end     
end
@mpnm.contents_opacity = $game_system.fdtm
if MOG::MPNMFD == true
$game_system.fdtm -= 3
end
end
alias mog24_transfer_player transfer_player
def transfer_player
mog24_transfer_player
if MOG::MPNMPS == 0
$game_system.mpnm_x = -300
$game_system.mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 1
$game_system.mpnm_x = -300
$game_system.mpnm_y = 380
elsif MOG::MPNMPS == 2
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 0
else
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 380
end 
@mpnm.y = $game_system.mpnm_y
@mpnm.x = $game_system.mpnm_x
$game_system.fdtm = 255 + 40 * MOG::MPNMTM
@mpnm.refresh
end
end



Oto obrazek:
Spoiler:




Oto "skrin" ^@^
Spoiler:



That's all!
________________________

 
 
 
alintes 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 41
Skąd: Strzelin
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009 16:29
A można zamienic ten obrazek local na swoj inny ale w takiej samych pikselach
________________________
http://footballteam.pl/in...olecil=108205#v
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Nie 14 Lut, 2010 20:09
Możesz, ale pamiętaj, że musi się tak samo nazywać jak podstawowy.
Pzdr
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Darkpl3 




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 21:29
a jak zrobię że nazwa lokacji będzie wyświetlana np: na górnym środku
gdzie to zmienić??
sorka w tym jestem zielony
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 21:33
Chyba tu: :mrgreen:
Cytat:
#Pozycja obrazka
# 0 = Górny lewy
# 1 = Dolny lewy
# 2 = Górny prawy
# 3 = Dolny prawy
MPNMPS = 2
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Darkpl3 




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 09:04
a pokażesz screen z gotowym skryptem by był wyświetlany na górnym środku?
bo mi niewychodzi;(
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 09:07
Ale co Ci nie wychodzi?

Mogę zrobić Ci demko...
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Darkpl3 




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 09:57
to zrób/chodzi mi o to że wy skrypcie nie mogę wpisać tak bym miał lokacje na środku mapy {górnym środku}
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 15:42
Sprawdź to:
Spoiler:

Kod:
# Nazwa Lokacji
# W pictures wrzuć obrazek o nazwie NazwaMapy, a jak nie wrzucisz to też
# będzie wporzo ^@^
#_______________________________________________________________________________
# By Moghunter edited by Lartarin the Super Świnka ^@^
#_______________________________________________________________________________
module MOG
#Font Name.
MPFONT = "Comic Sans MS"
#Zanik true/false
MPNMFD = true
#Zanik
MPNMTM = 10
#Pozycja obrazka
# 0 = Górny lewy
# 1 = Dolny lewy
# 2 = Górny prawy
# 3 = Dolny prawy
# 4 = Górny środek
MPNMPS = 4
# Nr przełącznika wyłączającego/włączającego nazwę lokacji
WM_SWITCH_VIS_DISABLE = 15
end
#_________________________________________________
$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["Location_Name"] = true

class Game_System
attr_accessor :fdtm
attr_accessor :mpnm_x
attr_accessor :mpnm_y
alias mog24_initialize initialize
def initialize
mog24_initialize
@fdtm = 255 + 40 * MOG::MPNMTM
if MOG::MPNMPS == 0
@mpnm_x = -300
@mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 1
@mpnm_x = -300
@mpnm_y = 380
elsif MOG::MPNMPS == 2
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 3
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 380
elsif MOG::MPNMPS == 4
@mpnm_x = 200
@mpnm_y = 0
else
@mpnm_x = 640
@mpnm_y = 380 
end
end
def mpnm_x
return @mpnm_x
end
def mpnm_y
return @mpnm_y
end
def fdtm
if @fdtm <= 0
@fdtm = 0
end
return @fdtm
end
end

class Game_Map
attr_reader   :map_id
def mpname
$mpname = load_data("Data/MapInfos.rxdata")
$mpname[@map_id].name
end
end

class Window_Base < Window
def nd_mapic
mapic = RPG::Cache.picture("")     
end
def draw_mpname(x,y)
mapic = RPG::Cache.picture("NazwaMapy") rescue nd_mapic   
cw = mapic.width
ch = mapic.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
self.contents.blt(x , y - ch + 65, mapic, src_rect)
self.contents.font.name = MOG::MPFONT
self.contents.font.size = 22
self.contents.font.bold = true
self.contents.font.color = Color.new(0,0,0,255)
self.contents.draw_text(x + 76, y + 27, 110, 32, $game_map.mpname.to_s,1)
self.contents.font.color = Color.new(255,255,255,255)
self.contents.draw_text(x + 75, y + 26, 110, 32, $game_map.mpname.to_s,1)
end
end

class Mpname < Window_Base
def initialize
super($game_system.mpnm_x, $game_system.mpnm_y, 250, 100)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.opacity = 0
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_mpname(10,0)   
end
end

class Scene_Map
alias mog24_main main
def main
@mpnm = Mpname.new
@mpnm.contents_opacity = $game_system.fdtm
if $game_switches[MOG::WM_SWITCH_VIS_DISABLE] == false
@mpnm.visible = true
else
@mpnm.visible = false
end
mog24_main
@mpnm.dispose
end
alias mog24_update update
def update
mog24_update
$game_system.mpnm_x = @mpnm.x
$game_system.mpnm_y = @mpnm.y
if $game_switches[MOG::WM_SWITCH_VIS_DISABLE] == true or $game_system.fdtm <= 0
@mpnm.visible = false
else
@mpnm.visible = true
end
if MOG::MPNMPS == 0 or MOG::MPNMPS == 1
  if @mpnm.x < 0
     @mpnm.x += 8
  elsif @mpnm.x >= 0
     @mpnm.x = 0
   end   
 elsif MOG::MPNMPS == 4
   @mpnm.x = 200
else
if @mpnm.x > 400
   @mpnm.x -= 8
elsif @mpnm.x <= 400
   @mpnm.x = 400
end     
end
@mpnm.contents_opacity = $game_system.fdtm
if MOG::MPNMFD == true
$game_system.fdtm -= 3
end
end
alias mog24_transfer_player transfer_player
def transfer_player
mog24_transfer_player
if MOG::MPNMPS == 0
$game_system.mpnm_x = -300
$game_system.mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 1
$game_system.mpnm_x = -300
$game_system.mpnm_y = 380
elsif MOG::MPNMPS == 2
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 0
elsif MOG::MPNMPS == 3
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 380
elsif MOG::MPNMPS == 4
$game_system.mpnm_x = 200
$game_system.mpnm_y = 0
else
$game_system.mpnm_x = 640
$game_system.mpnm_y = 380
end
@mpnm.y = $game_system.mpnm_y
@mpnm.x = $game_system.mpnm_x
$game_system.fdtm = 255 + 40 * MOG::MPNMTM
@mpnm.refresh
end
end

________________________


 
 
 
Darkpl3 




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 17:15
Ayane jest na górnym środku dzięki za pomoc
________________________
Jestem mrocznym rycerzem żyjącym
w świetle dziennym.
 
 
 
AdalkoX 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 19 Cze, 2010 17:13
A czy jak się zmieni linijkę
Kod:
#Font Name.
MPFONT = "Comic Sans MS"


Na np.

Kod:
#Font Name.
MPFONT = "Arial"


To skrypt też będzie działał poprawnie ?
________________________
Life hits like a HADOUKEN !!
 
 
 
Krashai 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 48
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010 14:51
Prawdopodobnie tak. To tylko czcionka. Ale sprawdź sam.
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Sro 23 Cze, 2010 14:29
AdalkoX, pewnie że będzie działał.
Ale pamiętaj, niektóre czcionki nie wchodzą.
Możesz też dodać swoją własną. :-)
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
rachwalski 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010 21:02
do jakiego skryptu? :roll: :?:
 
 
rpgmigara 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 39
Wysłany: Pią 24 Gru, 2010 14:23
No mi pomogło działa!
________________________
Tworze gre potrzbuje pomocy przy skryptach .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene