Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy ekran tytułowy
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 29 Paź, 2009 14:35
Nowy ekran tytułowy
~ Nowy ekran tytułowy ~

Krótki opis
Skrypt zmienia wygląd ekrany tytułowego - komendy są w postaci obrazka (patrz screenshot).

Autor skryptu
Parasite

Tłumaczenie i projekt graficzny
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#==============================================================================
# Nowy ekran tytułowy by Parasite
# Tłumaczenie i korekta by Ayene
#------------------------------------------------------------------------------
#  Skrypt zmienia wygląd ekranu tytułowego - poszczególne komendy są w postaci
#  obrazków, które się podświetlają.
#
#  Umieść skrypt nad Main. Konfiguracja poniżej.         
#==============================================================================

# --------------------------- POCZĄTEK SKRYPTU -------------------------------
module PARA_TITLE_CUSTOM
# ---------------------------- POCZĄTEK EDYCJI -------------------------------   
  # Obrazkowy ekran tytułowy (true / false)
  IMG_MENU = true

#---Ekran obrazkowy - grafika komend---

  # Umieść obrazki w folderze Graphics/System
  #( Komenda [ "niepodświetlona" , "podświatlona" ] )

  # Nowa gra
  IMG_NEWGAME = ["newgame","newgame_active"]
  IMG_NEWGAME_X = 157   # Współrzędne poziome (x)
  # wzór na wyśrodkowanie komendy w poziomie: (544 - szerokość obrazka) / 2
  IMG_NEWGAME_Y = 230   # Współrzędne pionowe (y)
 
  # Kontynuacja
  IMG_CONTINUE = ["continue","continue_active"]
  IMG_CONTINUE_X = 157   # Współrzędne poziome (x)
  IMG_CONTINUE_Y = 280   # Współrzędne pionowe (y)
 
  # Koniec
  IMG_SHUTDOWN = ["shutdown","shutdown_active"]
  IMG_SHUTDOWN_X = 165   # Współrzędne poziome (x)
  IMG_SHUTDOWN_Y = 330   # Współrzędne pionowe (y)
 
  # Sposób wyświetlania, gdy nie ma zapisu( 0 - podświetlenie / 1 - brak)
  LOAD_DISABLED_TYPE = 1
 
  # Nie ma kontynuuj (nie ma żadnego zapisu)
  IMG_CONTINUE_DISABLED = ["continue_disabled","continue_disabled_active"]
 
  # Sposób mieszania ( 0 - normalny / 1 - dodawanie  / 2 - odejmowanie )
  BLEND_TYPE = 0

#↓---Konfiguracja, gdy nie wybrano ekranu obrazkowego---
 
  # Ukrycie ramki w oknie komend ( true / false )
  WINDOW_TRANS = false
  # Przezroczystość okna (0 ~ 255)
  WINDOW_OPACITY = 160

  # Szerokość okna
  WINDOW_WIDTH = 172
  # Położenie okna ( 0:współrzędne / 1:lewo  / 2:środek / 3:prawo )
  WINDOW_ALIGN = 3
  # Położenie w poziomie (gdy wybrano 'współrzędne')
  WINDOW_POS_X = 0
  # Pionowe położenie okna ( 0:współrzędne / 1:góra  / 2:środek / 3:dół )
  WINDOW_VALIGN = 0
  # Położenie w pionie (gdy wybrano 'współrzędne')
  WINDOW_POS_Y = 88
# ----------------------------- KONIEC EDYCJI --------------------------------
end


# -----------NIE EDYTUJ PONIŻEJ, CHYBA ŻE WIESZ CO ROBISZ ^^------------------
#==============================================================================
# ■ Scene_Title
#==============================================================================

class Scene_Title < Scene_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Tworzenie okna z komendami
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_command_window
    s1 = Vocab::new_game
    s2 = Vocab::continue
    s3 = Vocab::shutdown
    w = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_WIDTH
    @command_window = Window_Command.new(w, [s1, s2, s3])
    @command_window.x = (544 - @command_window.width) / 2
    @command_window.y = 288
    if @continue_enabled                   
      @command_window.index = 1             
    else                                   
      @command_window.draw_item(1, false)   
    end
    @command_window.openness = 0   
    if PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_MENU     
      @command_window.opacity = 0
      @command_window.contents_opacity = 0
      create_img_command_window
    else
      change_window_visual
    end
    @command_window.open
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Zmiana wyglądu okna
  #--------------------------------------------------------------------------
  def change_window_visual   
    if PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_TRANS
      @command_window.opacity = 0
    else
      @command_window.back_opacity = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_OPACITY
    end   
    case PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_ALIGN
      when 0
        @command_window.x = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_POS_X
      when 1
        @command_window.x = 0
      when 2
        @command_window.x = ( 544 - @command_window.width ) / 2
      when 3
        @command_window.x = 544 - @command_window.width
    end
    case PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_VALIGN
      when 0
        @command_window.y = PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_POS_Y
      when 1
        @command_window.y = 0
      when 2
        @command_window.y = ( 416 - @command_window.height ) / 2
      when 3
        @command_window.y = 416 - @command_window.height
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Tworzenie obrazkowych komend
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_img_command_window   
    sprite1 = Sprite.new
    sprite1.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_NEWGAME_X
    sprite1.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_NEWGAME_Y
    sprite1.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE
    sprite2 = Sprite.new
    sprite2.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE_X
    sprite2.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE_Y
    sprite2.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE
    sprite3 = Sprite.new
    sprite3.x = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_SHUTDOWN_X
    sprite3.y = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_SHUTDOWN_Y
    sprite3.blend_type = PARA_TITLE_CUSTOM::BLEND_TYPE   
    @command_sprites = [sprite1, sprite2, sprite3]   
    @command_bitmaps = [PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_NEWGAME, PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE, PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_SHUTDOWN]
    if @continue_enabled                   
      select_img_item(1)                   
    else                                   
      case PARA_TITLE_CUSTOM::LOAD_DISABLED_TYPE
        when 0 
          @command_sprites[1].opacity = 100
        when 1 
          @command_bitmaps[1] = PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_CONTINUE_DISABLED
      end
      select_img_item(0)                   
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Odświeżanie
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    @command_window.update
    if PARA_TITLE_CUSTOM::IMG_MENU
      if Input.repeat?(Input::UP) or Input.repeat?(Input::DOWN)       
        select_img_item(@command_window.index)
      end
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0   
        command_new_game
      when 1   
        command_continue
      when 2   
        command_shutdown
      end
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Wybór komendy obrazkowej
  #--------------------------------------------------------------------------
  def select_img_item(index)
    case index
      when 0
        @command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][1])
        @command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][0])
        @command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][0])
      when 1
        @command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][0])
        @command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][1])
        @command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][0])
      when 2
        @command_sprites[0].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[0][0])
        @command_sprites[1].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[1][0])
        @command_sprites[2].bitmap = Cache.system(@command_bitmaps[2][1])
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Zamknięcie
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_command_window
    @command_window.dispose
    if @command_sprites != nil
      @command_sprites[0].dispose
      @command_sprites[1].dispose
      @command_sprites[2].dispose
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Otwarcie okna z komendami
  #--------------------------------------------------------------------------
  def open_command_window   
    if PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_TRANS
      @command_window.openness = 255
    end
    @command_window.open
    begin
      @command_window.update
      Graphics.update
    end until @command_window.openness == 255
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Zamknięcie okna z komendami
  #--------------------------------------------------------------------------
  def close_command_window   
    if not(PARA_TITLE_CUSTOM::WINDOW_TRANS)
      @command_window.close
      begin
        @command_window.update
        Graphics.update
      end until @command_window.openness == 0
    end
  end
end
# ---------------------------KONIEC SKRYPTU----------------------------------


Dodatki
Skrypt wymaga umieszczenia w folderze Graphics/System poniższych obrazów - paczka do ściągnięcia w załączniku
Spoiler:


continue.png


continue_active.png


continue_disabled.png


continue_disabled_active.png


newgame.png


newgame_active.png


shutdown.png


shutdown_active.png


Demo



Screenshot


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

Nowy_ekran_tytulowy.rar
Pobierz DEMO
Pobierz Plik ściągnięto 993 raz(y) 324,75 KB

Nowy_ekran_tytulowy.txt
Pobierz SKRYPT
Pobierz Plik ściągnięto 581 raz(y) 17,73 KB

System.rar
Pobierz PACZKĘ OBRAZKÓW
Pobierz Plik ściągnięto 753 raz(y) 94,6 KB

________________________


 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Czw 29 Paź, 2009 15:35
O kurde łaaadne :mrgreen: Widziałem wiele skryptów na ekran tytułowy- ładniejsze i mniej ładne ale takiego pomysłu nie widziałem żeby było w trzech językach, fajny pomysł :mrgreen:
________________________

 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pią 30 Paź, 2009 08:15
Świetnie wygląda ^^ Dużo lepiej niż domyślny. I faktycznie opcja multijęzykowa wygląda bardzo profesjonalnie hjehje
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 30 Paź, 2009 08:47
kozak :D szkoda tylko że nie mój styl i kolory ale wygląda to kozacko i kiedyś się przyda :D
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Pią 30 Paź, 2009 14:02
No to można przecież własne pliki wrzucić tylko tak samo nazwać. Dla mnie super na pewno z tego skorzystam...
 
 
serb7 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 31 Paź, 2009 09:07
Naprawde dzięki tego szukałem troche pozmieniałem do swojego stylu i jest zawaliście :-D .
________________________
Mojej roboty =)
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 02 Lis, 2009 20:47
Mam napisy ale nie mam swojego obrazka i jak chce wziąć nowa gra to wyskakuje mi błąd gdy jest na kontynuuj.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 03 Lis, 2009 14:11
Nie rozumiem, jakbyś mógł dokładniej napisać w czym tkwi problem. Możesz zawsze wkleić screenshota z komunikatem błędu, będzie nam łatwiej coś na to zaradzić :-)
________________________


 
 
 
Morhyg 




Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 2
Wysłany: Pią 19 Lut, 2010 19:34
Ja mam jedno pytanko... Jak zrobić żeby obrazek na starcie był inny?
________________________
Pozdro wszystkim!
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 19 Lut, 2010 19:43
Umieść inny w folderze Graphics/System jako plik 'Title.png'. Jego rozmiary to 544 x 416 px.
________________________


 
 
 
Darkfault 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 54
Skąd: Strefa Zacności
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 10:17
Mam nadzieję, że nie będziesz miała nic przeciwko jeśli podprowadzę te napisiki i dopasuję je do swojego titla na innym skrypcie? :|
Spodobał mi się pomysł trujjenzykowyh opcji >_>
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 12:37
Przydał mi się ten skrypt. Jakbym miał oceniać to by wyszło 10/10. Brak problemów, przenoszenie Nowej gry, kontynuacji i wyłączania za pomocą skryptu. Okejos.
 
 
wojtas025c 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Lubin
Wysłany: Pią 11 Mar, 2011 17:42
Ayene pytanko można zrobić żeby wczytywało pliki z data/menu i w formacie .spr ??
________________________
"Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni"
 
 
 
superbaton 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 20
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011 13:31
Do XP tez takie cos jest?:D
________________________
http://grawbank.tk/451/baton Kliknijcie zbieram na rpgmakera:):D
 
 
filipek32 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 76
Skąd: Z tąd
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 17:30
doda ktoś jakieś zaj. zielone obrazki?;> ;]
------------------------------
Dobra poradziłem sobie z nowymi obrazkami, i chce nimi się podzielić i wytłumaczyć jak zrobić własne..:)
Aby zamieścic to do swojego projektu, sciągamy obrazki(te niżej) i zmieniamy im nazwy po kolei.
1.newgame_active
2.newgame
3.continue_active
4.continue
5.continue_disabled_active
6.continue_disabled
7.continue_active
8.continue
Ponumerowane zgodnie z obrazkami.
Obrazki są w formacie .png nie trzeba zmieniać.
Jeżeli ktoś zada pytanie:
Czy obrazki są przezroczyste?
-tak są.
Inne pytania zadawajcie na PW.
Spoiler:


1.Nowa gra

2.Nowa Gra

3.Kontynuuj

4.Kontynuuj

5.Kontynuuj

6.Kontynuuj

7.Zamknij

8.Zamknij


Jak zrobić własne tło ekranu oraz napisy???
Sciągamy Gimpa 2, następnie instalujemy, otwieramy go
i gdy go mamy otwartego, naciskamy na "Plik" -> "Utwórz" -> "Logo" -> następnie wybieramy sobie jakiś napis, otwiera nam się okno i wpisujemy napis (czcionka 15 - 30).
po jakimś czasie wyskakuje nam nasz napis, i następnie naciskamy "Warstwa" -> "Przezroczystość" -> "Dodaj Kanał Alfa" następnie gdy go dodamy, wybieramy w "przyborniku" ktory jest obok gimpa wybieramy Gumke i zmazujemy tło.
Uwaga!!!
Gdy będziemy chcieli zrobić własny opis to w tym oknie nie może być "Kolor Tła"
ponieważ nie będzie on przezroczysty!!!
w niektórych Alfa Działa :))

------------------
Jak pomogłem daj "Pomógł" ;D:D
________________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene