Skrypt pokazuje Walkę w czasie rzeczywistym niniejszym chodzi o to iż chodzimy i łupiemy otaczające nas potwory, bez przechodzenia do walki w której klikamy Atak Umiejętność itp. :P
O skrypcie za wiele powiedzieć nie mogę ze względu na to iż sam go jeszcze do końca nie rozumiem ale sadzę że jesteście wszyscy tutaj o de mnie grubo mądrzejsi dlatego zamieszczam skrypt wraz z demkiem. Instrukcja ANG w skrypcie w Demie.
Skrypt Zamieszczony jest wraz z Hp przeciwników,Input Module i grupą poleceń
Ps. Ayene jak możesz to popraw wszelkie moje błędy ;)
Screeny
Zamieszczam poprawione Demo (tłumaczenie instrukcji na język polski) - dopisek Ayene
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Pon 02 Lis, 2009 14:02
Chwila testu i już błąd konwertowania GameActors na liczbę Skrypt zatem zawiera błędy... ale jak kto woli Instrukcja w języku angielskim... hm przetłumaczyłam tylko nagłówek skryptu 'Requiem SBABS Standard Version'.
Spoiler:
Kod:
By stworzyć przeciwnika, umieść poniższe komentarze w zdarzeniach na mapie.
# Enemy ID - Zmień ID na ID potwora widniejącego w bazie danych;
# Die Erase - Usuń przeciwnika, gdy został pokonany;
# Die Self Switch A - Włącza Self Switch A, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch B - Włącza Self Switch B, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch C - Włącza Self Switch C, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch D -Włącza Self Switch D, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch X - Włącza Switch X, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Variable X - Zwiększa Zmianną X o +1;
# Follow X - Zmień X na zasięg wzroku przeciwników.
# Kill With Weapon X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko z broni X
# Kill With Skill X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko z umiejętności X
# Kill With Item X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko przedmiotem X
# Divide EXP - Dzieli po równo zdobyte doświadczenie wszystkim członkom drużyny
# Object - Przeciwnik staje się obiektem 'nieśmiertelnym'.
# Puzzle - Przeciwnik może zostać zabity, ale bohaterowie za nim nie podążają. Ponadto nie wyświetlają się jego paski życia i magii.
# Boss - Pokazuje pasek życia bosa.
#------------------------------------------------------------------------------
# GŁÓWNA KONFIGURACJA
#------------------------------------------------------------------------------
module Requiem_SBABS
#------------------------------------------------------------------------------
# KONFIGURACJA ATAKU:
# Przycisk ataku prawą ręką:
Right_Attack_Button = Input::Letters["A"]
# Przycisk ataku lewą ręką lub parowania tarczą:
Left_Attack_and_Shield_Button = Input::Letters["S"]
# Klawisze umiejętności:
Skill_Buttons = [Input::Numberkeys[1], Input::Numberkeys[2], Input::Numberkeys[3]]
# Klawisze przedmiotów:
Item_Buttons = [Input::Numberkeys[7], Input::Numberkeys[8], Input::Numberkeys[9]]
# Tekst wyświetlany po przyporządkowaniu przycisku do umiejętności lub przedmiotu
Memorize_Text = "Przyporządkowany!"
# Opóźnienie ataku bohaterów (w klatkach animacji)
Hero_Attack_Time = 60
# Opóźnienie ataku przeciwników (w klatkach animacji)
Enemy_Attack_Time = 90
# Podział wielkości animacji na:
Animations_Divide_By = 3
# Używaj animacji broni? (true = tak / false = nie)
Use_Weapons_Animations = true
# Poruszanie w 8 kierunkach? (true = tak / false = nie)
Eight_Dir_Movement = true
#------------------------------------------------------------------------------
# KONFIGURACJA SOJUSZNIKÓW:
# Użyj systemu sojuszników / członków drużyny? (true = tak / false = nie)
Use_Allies = true
# Pozwól na zmianę kolejności bohaterów w drużynie za pomocą przycisku? (true = tak / false = nie)
Change_Group_Order = true
# Przycisk zmiany kolejności bohaterów w drużynie:
Change_Group_Order_Button = Input::Letters["G"]
# Zmień automatycznie kolejność drużyny po śmierci lidera? (true = tak / false = nie)
Next_if_Dead = true
# Jeśli członek drużyny ma ustawiony moduł obronny, nie zmieniaj mapy przy teleporcie? (true = tak / false = nie)
Defend_Dont_Transfer = true
# Promień widzenia sojuszników (członków drużyny):
Ally_Sight = 5
# Dziel zdobywane doświadczenie członków drużyny w równej proporcji? (true = tak / false = nie)
# Jeśli nie, tylko bohaterowie, którzy pokonają przeciwnika, zdobędą doświadczenie
Divide_EXP = false
# Grafika nieżywych bohaterów:
Dead_Graphic = {}
# Skopiuj: Dead_Graphics[A] = ["B",C] i zmień: A:ID Postaci, B:Grafika niezywego bohatera, C:Indeks grafiki
Dead_Graphic[1] = ["Deads",0]
Dead_Graphic[2] = ["Deads",1]
Dead_Graphic[3] = ["Deads",2]
Dead_Graphic[4] = ["Deads",3]
#------------------------------------------------------------------------------
# KONFIGURACJA BRONI ZASIĘGOWYCH:
# By stworzyć broń zasięgową, skopiuj: Distance_Weapons[A] = [B, C, D, E, F, G, H] i zmień:
# A:ID Broni, B:Char (Graphics/Characters), C:Char Index, D:Szybkość, E:Odległość, F:Opóźnienie, G:Amunicja 1, H:Amunicja 2
Distance_Weapons = {}
Distance_Weapons[4] = ["$Arrow",0,6,5,45,22,23]
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 13 Gru, 2009 21:39
Nie działa Tobie, gdyż specyfikację potwora ustawia się dzięki komentarzom w zdarzeniach. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Spoiler:
By stworzyć przeciwnika, umieść poniższe komentarze w zdarzeniach na mapie.
# Enemy ID - Zmień ID na ID potwora widniejącego w bazie danych;
# Die Erase - Usuń przeciwnika, gdy został pokonany;
# Die Self Switch A - Włącza Self Switch A, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch B - Włącza Self Switch B, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch C - Włącza Self Switch C, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch D -Włącza Self Switch D, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch X - Włącza Switch X, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Variable X - Zwiększa Zmianną X o +1;
# Follow X - Zmień X na zasięg wzroku przeciwników.
# Kill With Weapon X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko z broni X
# Kill With Skill X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko z umiejętności X
# Kill With Item X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko przedmiotem X
# Divide EXP - Dzieli po równo zdobyte doświadczenie wszystkim członkom drużyny
# Object - Przeciwnik staje się obiektem 'nieśmiertelnym'.
# Puzzle - Przeciwnik może zostać zabity, ale bohaterowie za nim nie podążają. Ponadto nie wyświetlają się jego paski życia i magii.
# Boss - Pokazuje pasek życia bosa.
Najlepiej jednak będzie, jak podejrzysz zdarzenia w demie, np. szkielety z pierwszej planszy mają komentarze:
- Enemy 1
- Follow 2
- Die Self Switch A
Ten skrypt psuje klimat RPG moim zdaniem...nędzna siekanka i ciągle wciskanie jednego przycisku...
Ale niektóre osoby (jak mój przyjaciel) lubią biegać z toporem i siekać. Robię dla niego grę i specjalnie mu montuję ten skrypt, żeby sobie posiekał potworki.
Nie działa Tobie, gdyż specyfikację potwora ustawia się dzięki komentarzom w zdarzeniach. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
Spoiler:
By stworzyć przeciwnika, umieść poniższe komentarze w zdarzeniach na mapie.
# Enemy ID - Zmień ID na ID potwora widniejącego w bazie danych;
# Die Erase - Usuń przeciwnika, gdy został pokonany;
# Die Self Switch A - Włącza Self Switch A, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch B - Włącza Self Switch B, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch C - Włącza Self Switch C, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch D -Włącza Self Switch D, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Self Switch X - Włącza Switch X, gdy przeciwnik został pokonany;
# Die Variable X - Zwiększa Zmianną X o +1;
# Follow X - Zmień X na zasięg wzroku przeciwników.
# Kill With Weapon X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko z broni X
# Kill With Skill X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko z umiejętności X
# Kill With Item X - Przeciwnik zginie zaatakowany tylko przedmiotem X
# Divide EXP - Dzieli po równo zdobyte doświadczenie wszystkim członkom drużyny
# Object - Przeciwnik staje się obiektem 'nieśmiertelnym'.
# Puzzle - Przeciwnik może zostać zabity, ale bohaterowie za nim nie podążają. Ponadto nie wyświetlają się jego paski życia i magii.
# Boss - Pokazuje pasek życia bosa.
Najlepiej jednak będzie, jak podejrzysz zdarzenia w demie, np. szkielety z pierwszej planszy mają komentarze:
- Enemy 1
- Follow 2
- Die Self Switch A
Ok wszytko pięknie a jak zmienić siłe ataku i wogóle tego potworka
I pytanie nr 2 jak przy tym skrypcie używać czarów??
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sro 16 Gru, 2009 16:26
Przecież wszystko jest wyjaśnione w skrypcie
Statystyki potworów zmieniasz w bazie danych w zakładce 'Enemies' / 'Potwory'
Aby użyć czaru musisz spełni trzy warunki:
1. Postać musi mieć daną umiejętność, np. Fire
2. Podczas gry trzeba wejść do menu i w umiejętnościach przyporządkować którąś do wybranego przycisku: 1, 2 lub 3 na klawiaturze, czyli podświetlić Fire i wcisnąć 1, wtedy wyświetli się komunikat, że umiejętność zapamiętano.
3. Na mapie wcisnąć przycisk, do którego przyporządkowano umiejętność.
Dobra wszystko ok tak jak powinno ale jak wchodzę na jedną mapę to wyskakuje błąd game.exe i dlaczego czy to może być dlatego że mapka jest za duża?
________________________ Lubię tu WSZYSTKICH!!!!!
Oprócz złych moderatorów dających bany za nic :)
szkoły.
-------------------------------------------------------
Ukończenie gry:0%
I się wszystko znowu zepsuło...co za...
==============================
A co do obrazka błędy celowe...naprawdę...
To znany błąd nie wysyłaj a więc nastąpił problem z aplikacjom game.exe więc zostanie ona zamknięta...I resztę pewnie wiecie a i to nie przez wielkość mapki bo zrobiłem mniejszą i też wyskakuje, proszę o szybka pomoc.
[ Dodano: Sro 03 Mar, 2010 15:05 ]
Ej teraz mam tak z każdym teleportem! Dobra narazie zajmę się innym projektem...
do czasu rozwiązania problemu...
________________________ Lubię tu WSZYSTKICH!!!!!
Oprócz złych moderatorów dających bany za nic :)
szkoły.
-------------------------------------------------------
Ukończenie gry:0%
I się wszystko znowu zepsuło...co za...
==============================
A co do obrazka błędy celowe...naprawdę...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum