Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Noce i Dnie
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 21 Lis, 2009 20:42
Noce i Dnie
~ Noce i Dnie ~

Krótki opis
Skrypt dodaje opcję zmiany dnia i nocy. Dodatkowe jego funkcje umożliwiają ustawienie konkretnych grup potworów atakujących np. nocą oraz konfigurację zdarzeń warunkowanych aktualną porą dnia lub dniem tygodnia.

UWAGA! Użycie skryptu jest dość problematyczne. Zaleca się dokładne przeczytanie instrukcji (patrz skrypt w demie).

Autor skryptu
KGC [http://ytomy.sakura.ne.jp/]

Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX. Nie powinien wchodzić w kolizję z innymi skryptami.

Skrypt
Zamieszczony w demie wraz z dodatkowym skryptem...

Demo



Screenshot
za bardzo nie ma, jak go zrobić ;-)

Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

Noce i dnie.rar
Pobierz DEMO
Pobierz Plik ściągnięto 2129 raz(y) 343,01 KB

________________________


 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Sob 21 Lis, 2009 22:14
Świetny skrypt! A i demo fajnie zrobione hehe Nie przepuszczę cie chyba że przyjdziesz gdy będę spał a wtedy masz bana! hehe albo masz kryształ "Hrum Hrum" Nie no ale na poważnie więcej takich skryptów! :mrgreen:
________________________

 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009 15:25
Superancki. Skrypt dla mnie wymarzony. Dzięki :):):)
 
 
Deegi 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 29
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009 09:30
Czy można w jakiś sposób ustawić zmianę muzyki wraz z porą dnia? Tj. inną w dzień, i inną w nocy.
 
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pią 27 Lis, 2009 22:23
Sprawdzałam, można ^^ co musisz zrobić - stworzyć common event w którym ustawiasz warunki - kiedy zmienna nr 11 (taka jak w demie) jest równa 0 to Play BGM i jakiś wybierz, jeśli zmienna nr 11 jest równa 1 to inna muzyka itd. do wartości zmiennej równej 3.
Wartości zmiennej:
0 - południe
1 - wieczór
2 - noc
3 - rano
Ale to nie wszystko - w common evencie musisz dodatkowo ustawić trigger parallel i wybrać nowy przełącznik, nazwij go dowolnie. Następnie przechodzisz na pierwszą mapę i dajesz na niej nowe zdarzenie równoległe (czyli parallel) i w jego poleceniach wpisujesz tylko wybrany switch na ON.
Chyba zrozumiale napisałam. A jak nie to zobrazuję.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010 17:51
Mam pytanie można tak zrobić żeby pory dnia i dni zmieniały się same?
________________________
Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/

Piszę poprawnie po polsku
.

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010 23:08
Można. Wszystko jest zawarte w instrukcji skryptu:
Kod:
  # METODA PRZEJŚCIA DNIA W NOC
  # 0. Upływ czasu  1.W zależności od liczby kroków  2.Czas realny
  METHOD = 0


Następnie wystarczy zmienić poniższe wartości: 100, 200, 300 i 400:
Kod:
  PHASE = [
  # NAZWA      Odcień                     Upływ czasu
  ["Południe", Tone.new(   0,    0,   0), 100],    # Pora 0
  ["Wieczór",  Tone.new( -32,  -96, -96), 200],    # Pora 1
  ["Noc",      Tone.new(-128, -128, -32), 300],    # Pora 2
  ["Rano",    Tone.new( -48,  -48, -16), 400],     # Pora 3
  ]  # Nie usuwaj tej linijki!
________________________


 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sob 20 Mar, 2010 08:54
a mógłby ktoś zamieścić kod bo mam "inną wersję programu" a podmiana bibliotek nie działa

EDIT: znalazłem skrypt w Internecie jednakże mam błąd w 389 linijce i nie wiem czemu.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 21 Mar, 2010 11:03
Spróbuj teraz wejść w projekt:

________________________


 
 
 
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
Wysłany: Nie 21 Mar, 2010 12:33
Wszystko gra, tańczy i śpiewa. Dzięki za fatygę.

EDIT: skrypt "Thomas Edison" (ze światłami) ma opcję "czy posiadasz skrypt KGC-day/night"
kiedy tam zaznaczam true - bardzo "ostro" (natychmiastowo) uruchamia się poranek i wieczór zaś południe i noc aktywują się stopniowo i łagodnie (a co za tym idzie prawidłowo). Czy zaznaczenie w tej linijce "false" będzie miało większy wpływ na skrypt "Thomas Edison"?
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010 12:26
Właśnie ja też mam pytanie czy dało by się zrobić by poranek i wieczór ze skryptem światła uruchamiał się stopniowo a nie tak gwałtownie?
________________________

 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010 12:17
Ten skrypt przyda mi się na pewno. :-)
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010 15:29
A ja mam pytanko :) Wiem, że istnieje wersja skryptu, z 6-cioma porami dni, czy ktoś mógłby ją udostępnić, bo miałem ją na zewnętrznym dysku twardym, ale padł mi zasilacz i nie mogę się do niego dostać, a przydałaby mi się "wersja powiększona" :)
Z góry dzięki !
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Czw 01 Lip, 2010 08:28
mi się nie chcą pory zmieniać ;(
mój początek:
Kod:
module KGC
 module DayNight
   
  # METODA PRZEJŚCIA DNIA W NOC
  # 0. Upływ czasu  1.W zależności od liczby kroków  2.Czas realny
  METHOD = 0

  # ZMIENNA PORY DNIA
  # W tej zmiennej przechowywana jest obecna pora dnia.
  PHASE_VARIABLE = 1
 
  # ZMIENNA DNI TYGODNIA
  # W tej zmiennej przechowywana jest obecny dzień tygodnia.
  PASS_DAYS_VARIABLE = 2

  # ZATRZYMAJ PRZY ZDARZENIACH
  # Czas nie leci, gdy gracz wywołuje zdarzenie.
  STOP_ON_EVENT = false
 
  # ODCIEŃ DZNIA I NOCY PODCZAS WALKI
  # 0: Brak  1: Tylko Tło  2: Tło + Przeciwnicy
  BG_TONE_IN_BATTLE = 2

  # PORY DNIA   
  # Ustawienia upływu czasu
  PHASE = [
  # NAZWA      Odcień                     Upływ czasu
  ["Południe", Tone.new(   0,    0,   0), 100],    # Pora 0
  ["Wieczór",  Tone.new( -32,  -96, -96), 200],    # Pora 1
  ["Noc",      Tone.new(-128, -128, -32), 300],    # Pora 2
  ["Rano",    Tone.new( -48,  -48, -16), 400],     # Pora 3
  ]  # Nie usuwaj tej linijki!

  # Ustawienia czasu realnego
  # ["Południe", Tone.new(  0,   0,   0), 13],  #Pora 0 (godz. 13.00)
  # ["Wieczór",  Tone.new(  0, -96, -96), 19],  #Pora 1 (godz. 19.00)
  # ["Noc",      Tone.new(-96, -96, -64), 1],   #Pora 2 (godz. 1.00)
  # ["Rano",    Tone.new(-48, -48, -16), 7],    #Pora 3 (godz. 7.00)

  # ZMIANA DNIA
  # Dzień tygodnia zmienia się o wraz z nastaniem określonej pory dnia.
  # 0.Południe  1.Wieczór  2.Noc  3.Rano
  PASS_DAY_PHASE = 3   

  # PRZEJŚCIE MIĘDZY PORAMI DNIA
  # Jednostka klatek animacji przy przejściu do kolejnej pory dnia
  PHASE_DURATION = 22

  # NAZWY DNI TYGODNIA
  # Wartiość kolejno: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6
  WEEK_NAME = ["Niedziela", "Poniedziałek", "Wtorek", "Środa", "Czwartek", "Piątek", "Sobota"]
end
end
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Lolex123321 



Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 2
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010 10:36
A jak przeniose skrypt do swojegu projektu to jak używać krzyształu czasu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene