Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Gra w kości
Autor Wiadomość
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
  Wysłany: Czw 03 Gru, 2009 16:50
Gra w kości
Oto mój tutek opisujący grę w kości. Zaczynamy!!!

Spoiler:

Rozdział I (Zasady gry w kości)
1. Gracze wybierają początkową stawkę.
2. Gracze po kolei rzucaja trzema kośćmi na raz (wynik to suma oczek)
3. Teraz można podbić stawkę (mozna ustawić, że podczas gry z danym NPC pieniadze w puli nie będą mogły przekroczyć pewnej kwoty)
4. Drugi rzut (wynik sumuje się z pierwszym rzutem)
5. Remis, wygrana lub porażka.
6. W przypadku remisu cała gra jest powtarzana, wyniki gracza i przeciwnika są zerowane, ale pula pieniędzy pozostaje ta sama.

Rozdział II (Jak czytać ten tutorial)
1. Jeżeli mamy ustawić warunek, albo wybór to polecenie w zależności od wyboru będzie się różniło ilością kropek, np:
Ustaw wybór: Tak/Nie
jeżeli "Tak" to:
...(polecenie 1)
...(polecenie 2)
...(polecenie 3) itd.
jeżeli "Nie" to:
...(polecenie A)
...(polecenie B)
...(polecenie C) itd.
2. Skrót \V[n]
Oznacza, że w wiadomości, zamiast tego skrótu wyświetli się wartość zmiennej o id (numerze) "n". Ja dla ułatwienia bedę wpisywał nazwę zmiennej, ale wy pamiętajcie o numerze!!
3. Słowa klucze:
-"WAŻNE:" Nazwa mówi sama za siebie.
-"WSKAZÓWKA (nr):" jest to opis dlaczego tak, a nie inaczej (ich treść jest na końcu tego tutku). Ich treści nie umieściłem od razu, bo przerywałyby tutek w ważnym miejscu.

Rozdział III (NPC część 1.) (wpisujemy w polecenie zwykłego eventu)
Krok po kroku co trzeba wpisać w poleceniu:
Wiadomość: np: "NPC: Zagramy w kości?"
Wybór: Tak/Nie:
...jeżeli "Tak" to:
...wiadomość: "Wybierz stawkę."
...wybór: np: 10zł/20zł (WSKAZÓWKA 1-jej treść jest na końcu tutku)
......jeżeli 10zł to:
......warunek: gracz ma więcej niż 9zł!!!!!!!!
..........jeżeli sie spełni to:
.............zmienna "Stawka" = 20 (10zł od gracza i 10zł od NPC)
.............zmienna "Wynik-Gracz" = 0
.............zmienna "Wynik-NPC" = 0
.............przełącznik "Pierwszy Rzut" On
.............przełącznik "Stawki" Off
.............przełącznik "Drugi Rzut" Off
.............zmienna "Stawka Max" = (ile tylko chcemy)
.............wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
..........jeżeli sie nie spełni to:
.............wiadomość: "Gracz: Nie mam kasy, nie moge grać"
......jeżeli 20zł to:
......warunek: gracz ma więcej niż 19zł!!!!!!!!
..........jeżeli sie spełni to:
.............zmienna "Stawka" = 40 (20zł od gracza i 20zł od NPC)
.............zmienna "Wynik-Gracz" = 0
.............zmienna "Wynik-NPC" = 0
.............przełącznik "Pierwszy Rzut" On
.............przełącznik "Stawki" Off
.............przełącznik "Drugi Rzut" Off
.............zmienna "Stawka Max" = (ile tylko chcemy)
.............wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
..........jeżeli sie nie spełni to:
.............wiadomość: "Gracz: Nie mam kasy, nie moge grać", ale może się zdarzyć, że gracz ma 10zł, dlatego:
.............warunek: gracz ma więcej niż 9zł!!!!!!!!
................jeżeli sie spełni to:
...................wiadomość: "Gracz: Zagram o 10zł."
...................zmienna "Stawka" = 40 (20zł od gracza i 20zł od NPC)
...................zmienna "Wynik-Gracz" = 0
...................zmienna "Wynik-NPC" = 0
...................przełącznik "Pierwszy Rzut" On
...................przełącznik "Stawki" Off
...................przełącznik "Drugi Rzut" Off
...................zmienna "Stawka Max" = (ile tylko chcemy)
...................wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
...............jeżeli sie nie spełni to:
...................wiadomość: "Gracz: Nie mam kasy, nie moge grać"
...jeżeli "Nie" to:
...(możemy zostawić puste)
WAŻNE: Wszystko, co znajduje się w Rozdziale V musi zostać wpisane tu, pod powyższymi poleceniami.

Rozdział IV (Typowe zdarzenie "Gra") Typowe zdarzenie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mamy okno typowego zdarzenia, wpisujemy polecenia:
Ustaw warunek (bez else): Przełącznik "Pierwszy Rzut" jest "On":
...wiadomość: "Rzucasz kośćmi"
...czekaj (wait) 60
...Zmienna "Wynik-Gracz" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-Gracz" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-Gracz" + losowa wartość od 1 do 6
...wiadomość: "Twój wynik to: \V[Wynik-Gracz]pkt. (zostawcie linijkę pustą) W puli jest \V[Stawka]zł."
...wiadomość: "Przeciwnik rzuca kośćmi"
...czekaj (wait) 60
...Zmienna "Wynik-NPC" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-NPC" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-NPC" + losowa wartość od 1 do 6
...wiadomość: "Twój wynik to: \V[Wynik-Gracz]pkt. Wynik przeciwnika to \V[Wynik-NPC]pkt. W puli jest \V[Stawka]zł."
...zmień Przełącznik "Pierwszy Rzut" na Off
...zmień Przełącznik "Stawki" na On
...wywołaj typowe zdarzenie "Gra"

Ustaw warunek (bez else): Przełącznik "Stawki" jest "On":
Ustaw wybór: Drugi rzut/Dodaj 10zł/Dodaj 20zł/Pas.
...jeżeli "Drugi Rzut" to:
......zmień Przełącznik "Stawki" na Off
......zmień Przełącznik "Drugi Rzut" na On
......wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
...jeżeli "Dodaj 10zł" to:
......warunek: gracz ma wiecej niż 9zł
.........jeżeli się spełni to:
.........warunek: Zmienna "Stawka" jest mniejsza od zmiennej "Stawka Max"
............jeżeli sie spełni to:
...............gracz - 10zł
...............zmienna "stawka" + 20
...............wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
............jeżeli sie nie spełni to:
...............wiadomość: "Przeciwnik nie chce dalej obstawiać"
...............wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
......jeżeli sie nie spełni (warunek: gracz ma wiecej niż 9zł) to:
......wiadomość: "Nie masz więcej kasy."
...jeżeli "Dodaj 20zł" (podobnie jak "Dodaj 10zł)
...jeżeli "Pas" to:
......zmień przełącznik "Stawki" na Off
......zmień przełącznik "Przegrana" na On

Ustaw warunek (bez else): przełącznik "Drugi rzut" jest On:
...wiadomość: "Rzucasz kośćmi"
...czekaj (wait) 60
...Zmienna "Wynik-Gracz" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-Gracz" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-Gracz" + losowa wartość od 1 do 6
...wiadomość: "Twój wynik to: \V[Wynik-Gracz]pkt. (zostawcie linijkę pustą) W puli jest \V[Stawka]zł."
...wiadomość: "Przeciwnik rzuca kośćmi"
...czekaj (wait) 60
...Zmienna "Wynik-NPC" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-NPC" + losowa wartość od 1 do 6
...Zmienna "Wynik-NPC" + losowa wartość od 1 do 6
...wiadomość: "Twój wynik to: \V[Wynik-Gracz]pkt. Wynik przeciwnika to \V[Wynik-NPC]pkt. W puli jest \V[Stawka]zł."
......ustaw warunek (bez else): zmienna "Wynik-Gracz" jest równa zmiennej "wynik-NPC":
..........wiadomość: "Remis, gracie jeszcze raz."
..........zmienna "wynik-gracza" = 0
..........zmienna "wynik-gracza" = 0
..........przełącznik "drugi rzut" Off
..........przełącznik "pierwszy rzut" On
..........wywołaj typowe zdarzenie "Gra"
......ustaw warunek (bez else): zmienna "Wynik-Gracz" jest większa od zmiennej "wynik-NPC":
..........wiadomość: Wygrałeś.
..........gracz otrzymuje pieniądze = zmiennej "Stawka" (WSKAZÓWKA 2)
..........przełącznik "drugi rzut" Off
..........przełącznik "wygrana" On
......ustaw warunek (bez else): zmienna "Wynik-Gracz" jest mniejsza od zmiennej "wynik-NPC":
..........wiadomość: Przegrałeś.
..........przełącznik "drugi rzut" Off
..........przełącznik "przegrana" On

Rozdział V (NPC część 2.)
tutaj tylko dwa warunki bez else:
warunek: przełącznik "wygrana" On to:
....ustawiamy odpowiedni dialog
....przełącznik "wygrana" off
warunek: przełącznik "przegrana" On to:
....ustawiamy odpowiedni dialog
....przełącznik "przegrana" off

Rozdział VI (zakończenie)
WSKOZÓWKA 1: Możemy takze ustawić, że to NPC narzuca stawkę początkową np: 20zł, a gracz może sie zgodzic i grać, albo nie zgodzić i odejść, to troche uprości pisanie.
WSKAZÓWKA 2: możemy ustawić że gracz otrzymuje pieniądze w wysokości zmiennej.


Jeżeli nie rozumiecie tego tutku przeczytajcie go jeszcze raz (możecie także przeczytać tutorial "uruchamianie przedmiotów z menu" - jest krótszy i też ma typowe zdarzenie),
Czekam na wasze opinie i oceny!!!!!!!!
Mam nadzieje, że ktoś z was stworzy u siebie gre w kości chociaż podobną do mojej, to jest możliwe!!!!!!!!!!!!

PS: To tym razem na serio mój ostatni tutek.

Dopisek Ayene
Dołączam do tutoriala demo autora (umieszczone w późniejszych postach).


Demo tutków.rar
Pobierz DEMO
Pobierz Plik ściągnięto 414 raz(y) 227,01 KB

Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009 12:38
A co ty na to, by zamieścić demo z tymi zdarzeniami? Na pewno tutek byłby czytelniejszy XD
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009 10:48
Mam kilka problemów:
1. Myślę nad IQ przeciwnika (żeby pasował po pierwszym rzucie, gdy ma mało pkt).
2. Robię tilesety (usuwam z tych co mam elementy, które można nanosić za pomocą zdarzenia np: drewniane tabliczki, a na to miejsce wstawiam drzewa, jakieś meble - mam nawet WC :faja: )
3. Nie wiem jak umieszczać pliki .rar, żebyście mogli je ściągnąć.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009 16:04
Pliki .rar możesz zhostować np. na stronie http://www.mediafire.com/ albo http://www.uploader.com/
________________________


 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009 22:50
Albo na http://www.rapidshare.com/
Moim zdaniem najlepszy :-)
________________________

 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009 12:50
Dobra, przerwałem prace nad moja grą, żeby zrobić wam demo, będzie ono zawierało treści następujących tutków:
-"czas i misje na czas (jeszcze jest zegarek)"
-"Gra w kości" (ulepszona o pierwsze pomysły w sprawie IQ przeciwnika)
-"Żuk Wyścigowy"

I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć co powinienem spakować do .rar, żeby wszystko odpaliło.

PS: Tutku możecie się spodziewać pod koniec tego tygodnia (albo nawet dalej)!!!!!!!!!!
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009 19:00
Spakuj wszystko to, co masz w projekcie ;-) Jeśli w demku nie używasz muzyki, to możesz pozbyć się folderu Audio, to samo z folderem Graphics. Najważniejsze są pliki w folderze głównym (.exe) i w Data.
________________________


 
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Pon 07 Gru, 2009 21:17
Dzięki Ayene. A co do dema to się pomyliłem, MOŻE być już jutro!

[ Dodano: Wto 08 Gru, 2009 00:29 ]
Demo jest, oto link:
Demo tutków (ulepszone)

A w środku:
-misja na czas
-rytm dnia i nocy
-trzech NPC do gry w kości
-jeden NPC do wyścigu Żuków
-handlarz (w sumie to kobieta - handlarka)
-podpowiedź jak zrobić alchemie i pozyskiwanie skór
-podpowiedź jak zrobić by uzależnić pojawianie się stworów od fabuły (switchów)

Spójrzcie o której godzinie dałem tego posta.

Instrukcja:
Należy to wkleić tam gdzie inne dema.

Demo nie ma żadnych skryptów. Ponadto jest robione w wersji "Inglisz" 1.02, więc polski RPG Maker go nie odpali.

PS: Czy ktoś z doświadczeniem mógłby sprawdzić czy wszystko działa?

EDIT: Ulepszyłem demko, ponieważ okazało się, że ma kilka bugów, przepraszam, teraz wszystko powinno być cacy i na pewno jest cacy :-)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009 13:09
Cytat:
Ponadto jest robione w wersji "Inglisz" 1.02, więc polski RPG Maker go nie odpali.

Odpali tylko trzeba zmienić wersję na 1.00 i umieścić w folderze z demem bibliotekę RGSS202E.dll

Co do dema ;-) Dobra robota. Jedyny błąd jaki wypatrzyłam, to MIRO. Gdy pierwszą grę w kości wygramy, to faktycznie Miro nie chce z nami więcej grać (bo ponoć oszukujemy ;-) ), lecz gdy pierwszą przegramy, zaś którąś z kolei wygramy, wówczas Miro wpierw mówi, że grać nie będzie, po czym pojawia się komunikat z opcją wyboru: grać czy nie grać :-D Sprawdzałam... namieszałeś trochę z przełącznikami.

Poza tym wszystko chyba działa poprawnie. Jak coś jeszcze znajdę to napiszę. Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Wto 08 Gru, 2009 13:26
Zaproponowałem w nim (chodzi o demo) sposób wprowadzenia alchemii i zbierania trofeów (brakuje mi tilesetu z kowadłem dla kowalstwa, ale jak znajdę to też wprowadzę). Co do alchemii - wystarczy podczas gry przeczytać przepis w items.

Demo tutków (ostateczne)
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 10:38
mi się na wszystkich demach pokazuje błąd nie ma takiego pliku
________________________
Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/

Piszę poprawnie po polsku
.

 
 
 
Pawelsar1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012 07:31
Bardzo skomplikowane. Ja zrobiłem to prościej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene