Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Podświetlenie przeciwnika podczas walki
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010 18:21
Podświetlenie przeciwnika podczas walki
~ Podświetlenie przeciwnika podczas walki [VX] ~

Krótki opis
Skrypt sprawia, że battler przeciwnika podświetla się, gdy zostanie wybrany. Dzięki temu dokładnie wiemy, który przeciwnik jest celem ataku.

Autor skryptu
modern algebra (rmrk.net)

Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#==============================================================================
# Podświetlenie przeciwnika podczas walki
# Autor: modern algebra (rmrk.net)
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene [ryurika@o2.pl]
# www.ultimateam.pl
#==============================================================================
# Skrypt sprawia, że battler przeciwnika podświetla się, gdy zostanie wybrany.
# Dzięki temu dokładnie wiemy, który przeciwnik jest celem ataku.
#==============================================================================
FSE_REST_FRAMES = 10 # Ilość klatek animacji podświetlenia
#==============================================================================
class Game_Battler
 
  attr_accessor :stop_effect
 
  alias malgbra_init_btllerblinkenmy_0nf3 initialize
  def initialize (*args)
    @stop_effect = false
    malgbra_init_btllerblinkenmy_0nf3 (*args)
  end
end

class Sprite_Battler
  alias malgbr_updeffct_blnksenmy_9hv2 update_effect
  def update_effect (*args)   
    if @battler.stop_effect
      @effect_duration = 1
      @battler.stop_effect = false
    end   
    malgbr_updeffct_blnksenmy_9hv2 (*args)
  end
end

class Scene_Battle 
  alias malgbr_blinkenmytrgt_strtslct_6dc2 start_target_enemy_selection
  def start_target_enemy_selection (*args)
    @fse_effect_frames = 16
    @blink_frames = @fse_effect_frames + FSE_REST_FRAMES
    malgbr_blinkenmytrgt_strtslct_6dc2 (*args)
  end
 
  alias modrna_enmyblink_updtrgtselct_9la2 update_target_enemy_selection
  def update_target_enemy_selection (*args)
    old_enemy = @target_enemy_window.enemy   
    modrna_enmyblink_updtrgtselct_9la2 (*args)   
    if @target_enemy_window.nil? || old_enemy != @target_enemy_window.enemy     
      old_enemy.stop_effect = true
      return if @target_enemy_window.nil?     
      @blink_frames = @fse_effect_frames + FSE_REST_FRAMES
    end   
    if @blink_frames >= @fse_effect_frames + FSE_REST_FRAMES
      @blink_frames = 0
      @target_enemy_window.enemy.white_flash = true
    end
    @blink_frames += 1
  end
end


Demo
niepotrzebne

Screenshot
Spoiler:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.
________________________


 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 29 Maj, 2011 15:06
Jak zrobic by działało to ze skryptem walka w czasie rzeczywistym?
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 29 Maj, 2011 22:17
A po co ma się podświetlać przeciwnik na mapie? Nie da rady, by to współdziałało. Te skrypty nie są w żadnym razie kompatybilne.
________________________


 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011 16:47
Hmm... Można by wykorzystać coś, by zbliżając się do potworków na mapie zmieniały one stopniowo swój charset na podświetlony... Albo zastosować trik, który obmyśliłem (nie patrzyłem, czy działa): na jedno zdarzenie nałożyć drugie (jedno ciemne, drugie jasne) i stopniowo zmieniać przeźroczystość wierzchniego...
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011 19:48
Mnie chodziło o takie coś, że jak mob nas zauważy to np. się podświetla, i to jest wiadomosc dla gracza, że zaraz zaatakuje :)
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011 19:49
Aaa... Dałbym głowę, że widziałem gdzieś skrypt na pole widzenia, mógłbyś go wykorzystać... Chyba nawet na Ultimie się pojawiał, a jak nie, to na rpgmaker.net
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Tony 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 38
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 12:23
Dzienki mi sie to Bardo przeda
________________________
Lubie Placki
*Gram w Miencraft*

Pozdrawiam Tony
 
 
doa1996 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 7
Wysłany: Pią 25 Lis, 2011 14:58
Wszystko działa elegancko. Dzięki!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene