Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Sro 13 Sty, 2010 17:32
Przenoszenie z menu
Autor Wiadomość
Kazik15 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 22
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010 19:58
Przenoszenie z menu
Czy jest taki skrypt, który umożliwia przenoszenie się do np. pubu, (miejsca startu gry) z menu?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010 20:51
Ale to ma być za każdym razem to samo miejsce?
________________________


 
 
 
Kazik15 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 22
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010 15:46
Tak
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 11 Sty, 2010 21:24
Proszę bardzo. Na samej górze masz konfigurację, gdzie możesz ustawić, na jaką mapę ma się przenosić drużyna. Ze względu na to, że przeniesienie może być przypadkowe, dodałam opcję potwierdzenia. A oto skrypt:
Spoiler:

Kod:
module Ayene 
 # Nazwa lokacji
   NAZWA_LOKACJI = "Pub"
   
 # Id mapy, na która ma się teleportować drużyna 
   ID_MAPY = 2
   
 # Współrzędne x i y na mapie 
   START_XY = [1,1]
end

 
class Scene_Menu < Scene_Base
 
  def start
    super
    create_menu_background
    create_command_window
    create_confirm_window
    @gold_window = Window_Gold.new(0, 360)
    @status_window = Window_MenuStatus.new(160, 0)
  end
 
  def terminate
    super
    dispose_menu_background
    @command_window.dispose
    @gold_window.dispose
    @status_window.dispose
    @confirm_window.dispose
  end 
 
  def update
    super
    update_menu_background
    @command_window.update
    @gold_window.update
    @status_window.update
    @confirm_window.update
    if @command_window.active
      update_command_selection
    elsif @status_window.active
      update_actor_selection
    elsif @confirm_window.active
      update_confirm_selection           
    end
  end
 
  def create_command_window
    s1 = Vocab::item
    s2 = Vocab::skill
    s3 = Vocab::equip
    s4 = Vocab::status
    s5 = Vocab::save
    s6 = Vocab::game_end
    s7 = Ayene::NAZWA_LOKACJI
    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7])
    @command_window.index = @menu_index
    if $game_party.members.size == 0         
      @command_window.draw_item(0, false)     
      @command_window.draw_item(1, false)     
      @command_window.draw_item(2, false)     
      @command_window.draw_item(3, false)     
    end
    if $game_system.save_disabled             
      @command_window.draw_item(4, false)     
    end
  end
 
  def update_command_selection
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      $scene = Scene_Map.new
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      if $game_party.members.size == 0 and @command_window.index < 4
        Sound.play_buzzer
        return
      elsif $game_system.save_disabled and @command_window.index == 4
        Sound.play_buzzer
        return
      end
      Sound.play_decision
      case @command_window.index
      when 0     
        $scene = Scene_Item.new
      when 1,2,3 
        start_actor_selection
      when 4     
        $scene = Scene_File.new(true, false, false)
      when 5     
        $scene = Scene_End.new
      when 6
        start_confirm_selection
      end
    end
  end     
 
  def create_confirm_window
    @confirm_window = Window_Command.new(160, ["Tak", "Nie"])
    @confirm_window.z = 1000
    @confirm_window.x = (544 - @confirm_window.width) / 2
    @confirm_window.y = (416 - @confirm_window.height) / 2
    @confirm_window.index = 0   
    @confirm_window.active = false
    @confirm_window.visible = false
  end
 
  def start_confirm_selection
    @command_window.active = false
    @confirm_window.active = true
    @confirm_window.visible = true
  end     
 
  def end_confirm_selection
    @command_window.active = true
    @confirm_window.active = false
    @confirm_window.visible = false
    @confirm_window.index = 0
  end 
 
  def update_confirm_selection
    if Input.trigger?(Input::B)
      Sound.play_cancel
      end_confirm_selection 
    elsif Input.trigger?(Input::C)
      Sound.play_decision
      case @confirm_window.index
      when 0     
        move_to_new_location
      when 1
        end_confirm_selection
      end
    end
  end     
 
  def move_to_new_location
    $game_map.setup(Ayene::ID_MAPY)   
    $game_player.moveto(Ayene::START_XY[0],Ayene::START_XY[1])
    $game_player.refresh
    $scene = Scene_Map.new
    $game_map.autoplay
  end 
end

________________________


 
 
 
Kazik15 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 22
Wysłany: Wto 12 Sty, 2010 18:42
OK! Dzięki! Ale jest coś nie tak jak trzeba, ponieważ w menu mam wszystko tłustym, pogrubionym drukiem, a to takie nie jest. To moja wina czy skryptu?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 12 Sty, 2010 19:22
Kompatybilności, gdyż widocznie masz dwa skrypty, które jednocześnie zmieniają menu. Z jakiego skryptu (pogrubiającego czcionkę) korzystasz? Jak możesz to podaj pełny tytuł albo wklej poniżej skrypt ;-)
________________________


 
 
 
Kazik15 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 22
Wysłany: Wto 12 Sty, 2010 20:06
Nie... Wielkie przepraszam! Dałem za długi tekst!
Wielkie PRZEPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene