Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Mapa teleportacji
Autor Wiadomość
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Sty, 2010 12:10
Mapa teleportacji
Dzięki temu skryptowi można przenieść się w dowolne miejsce, więc maksymalna liczba tym razem nie musi być 4 lecz nawet z 20 punktów widocznych na mapie świata.

Skrypt:
Spoiler:

#==============================================================================
# ■ MPDTWF by Ferredingu (Partavis)
#==============================================================================
#==============================================================================
# ■ Window_Command
#------------------------------------------------------------------------------
#  一般的なコマンド選択を行うウィンドウです。
#==============================================================================

class Window_Command2 < Window_Selectable
def initialize(width, commands)
super(240, 0, width, 64)
@item_max = commands.size
@commands = commands
self.contents = Bitmap.new(width - 32, @item_max * 32)
self.contents.font.name = $defaultfonttype
self.contents.font.size = $defaultfontsize
refresh
self.index = 0
end
def refresh
self.contents.clear
for i in 0...@item_max
draw_item(i, normal_color)
end
end
def draw_item(index, color)
self.contents.font.color = color
rect = Rect.new(4, 32 * index, self.contents.width - 8, 32)
self.contents.fill_rect(rect, Color.new(0, 0, 0, 0))
self.contents.draw_text(rect, @commands[index])
end
def disable_item(index)
draw_item(index, disabled_color)
end
end


#=========================================================================
#=========================================================================
#=========================================================================
class Scene_Mpdtwf

def initialize(menu_index = 0)
@menu_index = menu_index
end

def main
@sprite = Sprite.new
s1 = "Samotna Góra"
s2 = "Elfi las"
s3 = "Wulkan"
s4 = "Dolina"
s5 = "Tajemna wyspa"
s6 = "Zielona wyspa"
@command_window = Window_Command2.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])
@command_window.index = @menu_index
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@sprite.bitmap.dispose
@sprite.dispose
@command_window.dispose
end

def update
@command_window.update
if @command_window.active
update_command
return
end
end

def update_command

case @command_window.index
when 0 #Samotna góra
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("gory")
when 1 # Elfi las
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("las")
when 2 # Wulkan
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("wulkan")
when 3 # Dolina
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("dolina")
when 4 # Tajemna wyspa
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("tajemnicza")
when 5 # Zielona wyspa
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("zielona")
end

if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Scene_Map.new
return
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0 #Samotna góra
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = $game_map.setup(1)
$scene = $game_player.moveto(9, 7)
$scene = Scene_Map.new
when 1 # Elfi las
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = $game_map.setup(2)
$scene = $game_player.moveto(9, 7)
$scene = Scene_Map.new
when 2 # Wulkan
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = $game_map.setup(3)
$scene = $game_player.moveto(9, 7)
$scene = Scene_Map.new
when 3 # Dolina
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = $game_map.setup(4)
$scene = $game_player.moveto(9, 7)
$scene = Scene_Map.new
when 4 # Tajemna wyspa
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = $game_map.setup(5)
$scene = $game_player.moveto(9, 7)
$scene = Scene_Map.new
when 5 # Zielona wyspa
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = $game_map.setup(6)
$scene = $game_player.moveto(9, 7)
$scene = Scene_Map.new
end
return
end
end
end



Skrypt jest dostosowany do tych obrazków (oczywiście można go edytować, tylko trzeba własne obrazki dać do folderu Pictures oraz zmodyfikować skrypt, mi się to nie wydaje trudne):
Spoiler:

________________________
 
 
 
 
Firestorm109 



Dołączyła: 28 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 21:18
A jakoś się wywołuje ten skrypt czy coś ?
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 21:44
Robisz zdarzenie, przechodzisz do 3 zakładki. Wchodzisz w "Skrypt".
Wpisujesz:
Cytat:
$scene = Scene_Mpdtwf.new
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Firestorm109 



Dołączyła: 28 Lut 2010
Posty: 66
Skąd: Polska a jak :D
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 22:12
Melvin tyle mi pomogleś ... :-) nie no jesteś BOOSKKIII !!! :D co by było gdyby nie ty ..
chyba bym przestała kontynuować grę :D
 
 
 
Kumpel 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Ziemia
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 12:20
A jak zrobić ,żeby nie było okna wiadomości i jakie id ma jaka mapa?
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 15:11
Kumpel, jakie id mapy? Chcesz wiedzieć, jak sprawdza się ID mapy? W edytorze na samym dole okna z rysowaniem mapy masz jej ID, np. 001 :arrow: http://img221.imageshack....86/screengs.jpg
I o jakie okno wiadomości Tobie chodzi?
________________________


 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 15:29
Ukrycie okna wiadomości - "Change Text Options", http://rmxp.pl/encykloped...na=komendy&id=1 .
 
 
 
Kumpel 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Ziemia
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 15:33
Dzięki Ayene ;p nie zauważyłem tego ;D
Sabikku, nie chodzi mi o to bo to ja wiem ale
gdy włączam ten skrypt jest pole wiadomości z nazwą miejsca gdzie mam sie przeteleportowac. czy mozna by go usunąć zeby byly same obrazki?
________________________
Już wkrótce Legend of Korra
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 15:53
Pod
Kod:
self.index = 0

Dorzuć:
Kod:
self.back_opacity = 0; self.opacity = 0; self.contents_opacity = 255
 
 
 
Kumpel 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Ziemia
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 15:54
Danke Sabikku ;D
________________________
Już wkrótce Legend of Korra
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene