Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 13 Maj, 2010 14:37
Wejście
Autor Wiadomość
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 13:56
Wejście
Witam Mam Pytanie Czy istnieje Skrypt w którym np. Po podejściu do drzwi np. Dom i wiem że możliwością jest aby podejść i samemu prze teleportuje Cie do ustawionej lokacji albo za pomocą klawisza, co wie każdy, i mam pytanie czy jest skrypt który mógłby zrobić tak by Pokazywało się np. w Lewym górnym oknie możliwość wejścia do tej lokacji? np. W górnym prawym rogu w okienku pokazuje się nazwa lokacji? bez zbędnego wyświetlania się czy chcesz wejść tak lub nie. Jeżeli nie rozumiecie to postaram się zrobić jakiś screen z tuningiem abyście zrozumieli chociaż myślę że powinniście zrozumieć moje Bogotanie ( choć nie wiem co te słowo znaczy ^ ^ ) :D

Ps. Proszę o przeniesienie tego tematu do innego działu ponieważ pomyliły mi się działy przez moją nie uwage ^^
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 14:10
Wg mnie, można zrobić zwykłe pytanie na górze z przezroczystym tłem:
czy chcesz wejść (np.) do domu Stasiów?
Tak
Nie

Już poco się męczyć z tymi skryptami... :)

PS. Ja jeszcze bym radził zrobić że przedtem jest czarno białe tło...
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 14:25
bionicl, o to chodzi właśnie, że tego nie chcę :P ponieważ jest to moim zdaniem irytujące ciągłe te klikanie tak lub nie ;d moim zdaniem to zniechęca Dlatego Chciałbym tak jak wymieniłem powyżej ^^
 
 
bionicl 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 99
Skąd: z Huty Mińskiej
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 14:36
Ojjj... Przepraszam, źle się do czytałem...
Nie wiem, jak ci pomóc, ale... Możesz robić tak że ogrom obrazków z napisami tych miejscowości i jakoś wykombinować, że gdy jesteś nie daleko drzwi, to pojawiają się ta nazwy...

Możesz zrobić też tak, ale to nie tak jak chciałeś, że nas drzwiami zrobić ten napis nad charakterami (http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2250) innych pomysłów to ja nie mam...
________________________
Gość, podoba ci się moja gra? ;)
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 14:38
bionicl, Propozycje tego linku rozważałem i to nie raz ;) ale przy zwykłych schodach czy drzwiach wyglądało by tragicznie sam przyznaj ;) dlatego jedyne rozwiązanie jakie bym chciał to okienko np. w Prawym górnym rogu ;]
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 14:45
Czyli miałaby się pojawiać na chwilę nazwa lokacji w górnym rogu, w chwili gdy podejdzie się do drzwi. A dopiero wciskając enter drużyna przez nie by przeszła? Dobrze rozumiem?
________________________


 
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 14:48
Tak rozumiesz doskonale :) Tak jak mówisz podczas podejścia np. do Drzwi w prawym górnym rogu pojawia się napis nazwy lokacji po czym w każdej chwili wciskam Enter by wejść ;]
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 19:43
Ale też juz wydziwiacie. Tak jakby nie można było tego zrobić za pomocą zwykłych obrazków, które pojawiałyby się przy dotknięciu i znikały po 4 sek.... po co tobie skrypt?
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 04:52
Cyklop, Skrypt nie skrypt nie jestem jakimś super RPG makerowcem nie znam się na tym tak jak inni... i czemu wydziwiam? Chce stworzyć grę i jak chce by była dobra to potrzebuje skryptów to logiczne O.o

Zresztą taki obrazek by się przecież chyba pojawiał albo po naciśnięciu klawisza czyli od razu wejde i pojawia się obrazek albo przy wchodzeniu... tak mi się wydaje
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 07:44
Chciałam zapytać, czy nadal potrzebny jest taki skrypty, czy może problem został rozwiązany?
________________________


 
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 12:43
Skrypt nadal potrzebuje :P Szukałem ciągle i nie znalazłem... co ja mówię dalej szukam ;p ale nic nie znajduje... pewnie dlatego, że problem z angielskim bo są skrypty bez Screenów i nie wiem co jest co ;)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010 09:43
Najprawdopodobniej po prostu taki skrypt nie powstał ;-)
Trochę się namęczyłam, ale mam nadzieję, że efekt jest zadowalający... (o ile nadal interesujesz się i tworzysz w RM):

Spoiler:

Kod:
# ------------------------------------------------------------
# Nazwa Teleportu
# by Ayene
# Skrypt na zamówienie Kable
# 23.04.2010
# www.ultimateam.pl
# ------------------------------------------------------------
# Skrypt wyświetla nazwę mapy, na którą prowadzi teleport w zdarzeniu.
# ------------------------------------------------------------
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
# ------------------------------------------------------------

module Ayene
# Umieść tag w nazwie zdarzenia, by wyświetlić nazwę mapy, na którą
# prowadzi teleport.
  TAG_TELEPORTU = '[TEL]'
 
# Wybierz przezroczystość (opacity) okna (0~255) 
  PRZEZROCZYSTOŚĆ_OKNA = 0

# Tekst wyświetlany przed nazwą lokacji 
  TEKST_PRZED_NAZWĄ = 'Cel: '
end

class Scene_Map < Scene_Base
  alias ayene_scmap_start start
  alias ayene_scmap_terminate terminate
  alias ayene_scmap_update update
  alias ayene_scmap_update_basic update_basic
 
  def start   
    ayene_scmap_start
    @teleport_window = Window_Teleport.new
    @time = 0   
    @teleport_window.visible = false       
  end 
   
  def terminate
    ayene_scmap_terminate
    @teleport_window.dispose
  end
 
  def update_basic
    ayene_scmap_update_basic
    @teleport_window.visible = false
  end
 
  def update
    ayene_scmap_update
    @teleport_window.update   
    if $teleport_refresh == true 
      @time += 1
      @teleport_window.refresh 
      @teleport_window.visible = true
    end 
    if @time > 200
      @teleport_window.visible = false
      $teleport_refresh = false 
      @time = 0     
    end   
  end
end

class Window_Teleport < Window_Base
  def initialize
    super(284, 0, 260, WLH + 32)
    self.opacity = Ayene::PRZEZROCZYSTOŚĆ_OKNA
    refresh
  end   
  def refresh
    self.contents.clear
    self.contents.font.shadow = true
    text = Ayene::TEKST_PRZED_NAZWĄ + $game_temp.teleport_name.to_s
    if Ayene::PRZEZROCZYSTOŚĆ_OKNA == 0
      self.contents.draw_text(4, 0, self.width - 40, WLH, text, 2)
    else
      self.contents.draw_text(4, 0, self.width - 40, WLH, text, 0)
    end   
  end
end

class Game_Temp
  attr_accessor :teleport_name
end

class Game_Player < Game_Character 
  def check_teleport_touch(x, y)
    return false if $game_map.interpreter.running?
    result = false
    for event in $game_map.events_xy(x, y)
      for i in 0...event.list.size
        if event.event.name.include?(Ayene::TAG_TELEPORTU) and event.list[i].code == 201
          teleport_name = event.list[i].parameters[1]
          map_name = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
          $game_temp.teleport_name = map_name[teleport_name].name               
          $teleport_refresh = true   
          result = true
        end
      end
    end
    return result
  end 
end

class Game_Event < Game_Character
  attr_reader :event
end

class Game_Character
  alias ayene_gachar_move_down move_down
  def move_down(turn_ok = true)
    ayene_gachar_move_down(turn_ok)
    check_teleport_touch(@x, @y+1)     
  end 
  alias ayene_gachar_move_left move_left
  def move_left(turn_ok = true)
    ayene_gachar_move_left(turn_ok)
    check_teleport_touch(@x-1, @y)
  end 
  alias ayene_gachar_move_right move_right
  def move_right(turn_ok = true)
    ayene_gachar_move_right(turn_ok)
    check_teleport_touch(@x+1, @y)
  end 
  alias ayene_gachar_move_up move_up
  def move_up(turn_ok = true)
    ayene_gachar_move_up
    check_teleport_touch(@x, @y-1)     
  end
end


Wystarczy, że postawisz na mapie teleport, a w jego nazwie umieścisz [TEL].
Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
ziomalek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Chomikuj.pl/jjj979
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010 18:28
Dzięki ayne niezłe!
 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010 04:56
Powiem tak Ayene... Mistrzowska robota :P musiałem zmienić kilka cyferek bo nie podobało mi się ,że napis pokazywał się jeszcze przed teleportem i zbyt długo był :> no i nie ma okienka tylko sam napis ;D ale nie ma co narzekać wykonane zostało świetnie :D dziękować ^ ^

[ Dodano: Sro 28 Kwi, 2010 05:01 ]
Dobra po Edytowałem i okienko już jest :D szkoda tylko, że po czasie znika ale jak dla mnie jest rewelacja :D
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010 07:24
Cytat:
pokazywał się jeszcze przed teleportem

Z tego co zrozumiałam wcześniej to właśnie o to Tobie chodziło - aby wyświetlało nazwę teleportu jeszcze zanim się teleportujesz (by wyświetlało miejsce, do którego się przeniesiesz, jeśli z niego skorzystasz).

Cytat:
Dobra po Edytowałem i okienko już jest :D szkoda tylko, że po czasie znika ale jak dla mnie jest rewelacja :D

Chcesz, aby to okienko było cały czas na mapie? To przecież można zmienić...
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene