Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
HUD Ekwipunku [XP]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011 20:30
A nie aktywujesz przypadkiem przełącznika nr 5 w tym zdarzeniu?
________________________


 
 
 
sa12sasuke12 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011 09:32
tak! zmienilem to na przelacznik nr 24 i dziala dzieki! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
sa12sasuke12 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011 09:35
aha i jeszcze cos ;-( http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2045 mam problem z tym skryptem :-x bo jak gdzies ide i na 8 (chyba) mapce juz sie niepokazuje :->
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011 21:37
Widocznie włączasz na niej przełącznik nr2. Zmień w skrypcie linijkę:
Kod:
MPNMPS = 2

I do nowych problemów zakładaj nowy temat :!: Ponadto nie pisz post pod postem, tylko używaj opcji edytuj :!:
________________________


 
 
 
Kongo21 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 02 Maj, 2011 21:35
Skrypt jest super !
Patrzyłem gdy niemam ekwipunku i z ekwipunkiem.
Thx.
________________________
Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl

Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/
 
 
 
bluemike 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 23
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011 17:00
Dobry skrypt. :-)
Wykorzystałem go niedługo pojawi się DEMO !
 
 
wojtas025c 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Lubin
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011 23:13
Mam pytanie (Jak zawszę ^^) robię grę i chce aby w mojej grze Hud był po prawej stronie na środku i wyglądał tak:

najlepiej jeszcze bez napisu Aya.

Problem w tym że nie wiem jak i gdzie ustawić wyświetlanie itemek ^^
________________________
"Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni"
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011 23:23
Poszukaj wartości określających położenie.
Zmieniaj je metodą prób i błędów.
Dodam tylko, że to:
Kod:
draw_equip_map(@data[0], 32 * 0, 0)
draw_equip_map(@data[1], 32 * 1, 0)
draw_equip_map(@data[2], 32 * 2, 0)
draw_equip_map(@data[3], 32 * 3, 0)
draw_equip_map(@data[4], 32 * 4, 0)

Najprawdopodobniej określa położenie ikonek :-P
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
wojtas025c 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Lubin
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011 23:46
No właśnie tego szukałem ale nie wiedziałem czy to ^^

Edit:

Nie mogę ustawić ;(

HELP!
________________________
"Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni"
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011 08:08
Zamień skrypt na poniższy:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# MOG MPW Equip V1.1  /   HUD Ekwipunku XP         
#==============================================================================
# Autor: Moghunter   
#==============================================================================
# Tłumaczenie: Ayene   
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla na mapie HUD z ekwipunkiem.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================

if true # True = wyświetla HUD / False = nie wyświetla

module MOG
  # Przełącznik, kontrolujący wyświetlanie HUD
  EQPMAPVIS = 5

  # Przezroczystość okna HUD
  EQPMAPOPA = 0

  # Okno
  EQPMAPSKIN = "001-Blue01"

  # Położenie HUD - współrzędne x i y
  EQPMAPX = 0   # współrzędna x
  EQPMAPY = 150 # współrzędna y
end

$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["mpequip"] = true

#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
  def draw_equip_map(item, x, y)
    if item == nil
      return
    end
    bitmap = RPG::Cache.icon(item.icon_name)
    self.contents.blt(x+3, y+3, bitmap, Rect.new(0, 0, 24, 24))
  end
  def draw_mequip(x, y)
    mequip = RPG::Cache.picture("Mequip")   
    cw = mequip.width
    ch = mequip.height
    src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
    self.contents.blt(x, y, mequip, src_rect)
  end
end

#==============================================================================
# Window_Equip_Map
#==============================================================================
class Window_Equipmap < Window_Base
  def initialize(actor)
    super(0, 0, 100, 230)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.opacity = MOG::EQPMAPOPA
    self.windowskin = RPG::Cache.windowskin(MOG::EQPMAPSKIN)
    @actor = actor
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    draw_mequip(0,0)
    @data = []
    @data.push($data_weapons[@actor.weapon_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor1_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor2_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor3_id])
    @data.push($data_armors[@actor.armor4_id])
    self.contents.font.color = system_color
    draw_equip_map(@data[0], 0, 32 * 0)
    draw_equip_map(@data[1], 0, 32 * 1)
    draw_equip_map(@data[2], 0, 32 * 2)
    draw_equip_map(@data[3], 0, 32 * 3)
    draw_equip_map(@data[4], 0, 32 * 4)
  end
end

#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
  alias mog8_main main
  def main
    @actor = $game_party.actors[0]
    @eqmap = Window_Equipmap.new(@actor)
    @eqmap.x = MOG::EQPMAPX
    @eqmap.y = MOG::EQPMAPY
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end     
    mog8_main
    @eqmap.dispose
  end
 
  alias mog8_update update
  def update
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end
    if $eref == true
      @eqmap.refresh
      $eref = false
    end
    mog8_update
  end
end

#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
  attr_accessor :eref
end

class Interpreter
  def eref
    $eref = true
  end
  alias mog319ref command_319
  def command_319
    eref
    return mog319ref
  end
end
end


A plik mequip zamień na:
________________________


 
 
 
wojtas025c 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Lubin
Wysłany: Sro 13 Lip, 2011 12:06
Dziękuje Ayene ^^

Bardzo ładnie się prezentuje ^^


Jak wygląda ^^:
Cytat:


________________________
"Jestem jaki jestem i nic tego nie zmieni"
 
 
 
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012 19:09
Podobne rozwiązanie wbudowałem w panel obu części "Miasteczko Nowoczesne 4". Tyle, że ograniczyłem pokazywanie tylko do tego, co gracz koniecznie musi widzieć, czyli:
Broń - w "New Green Levithan Advance 1" jest pokazywana tylko, kiedy bohater uderza bronią (zmiana odpowiednim przyciskiem), a w "New Green Levithan Advance 2" cały czas. W obu grach widać tylko, kiedy panel ABSa się wyświetla.
Atak - Podobnie jak broń, ale w pierwszej grze jest pokazywany tylko, kiedy bohater rzuca czar bądź wykonuje technikę. Gracz nie musi męczyć się z liczeniem, ponieważ pod ikoną ataku wydać licznik, dzięki któremu gracz od razu wie, ile razy może jeszcze tak zaatakować.
Przedmiot - To samo, co atak, ale w pierwszej grze jest pokazywany tylko, kiedy bohater używa przedmiotu.
W pierwszej części tylko dwa przyciski obsługują działania walki bohatera. Y to wykonanie akcji walki, Z to zmiana (Szarża na Atak, Atak na Przedmiot, a Przedmiot na Szarżę), a R to zasłona (działa tylko, kiedy trzymasz wciśnięty)

Ponieważ RPG Maker XP nie zmusza gracza do zachowywania standardowego zarysu gry, istnieje szansa, że ktoś z twórców może dać do swojej gry tak rozbudowany ekwipunek bohatera, że pokazanie tych wszystkich ikon to będzie za dużo, żeby widzieć, co sie dzieje. Niemniej jednak tym, którzy nie walą do gry ponad 10 slotów ten skrypt nie będzie sprawiał problemu.


Zdradzę wam mój sposób na uniknięcie tych problemów z HUDem.
Otóż mój ABS jest kontrolowany tylko dwiema komendami:
activate(hud, gameover) -- Włącza system walki. Opcja "hud", mając wartość "true", pozwala na wyświetlanie się panelu podczas działania ABAa, a jak "false", to HUDa nie ma. Opcja "gameover", mając wartość "true", sprawia, że ABS wywołuje koniec gry w momencie, kiedy cała drużyna jest znokautowana, a przy wartości "false" wszystko jest w porządku.
deactivate -- Wyłącza system walki wraz z HUDem i końcem gry.
ABSa sam napisałem w oparciu o cudze skrypty, na których podpatrzyłem działanie. I jeszcze ani razu nie miałem problemu z wyświetlaniem HUDa, kiedy był potrzebny.
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
YamahaPL 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 5
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012 14:21
Ja mam polskiego rpg makera (nie twierdzówkę) i mi bardzo dobrze działa:)
________________________
YamahaPL - Fuck the tree:D
 
 
 
The Big Master 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 81
Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Sob 22 Gru, 2012 21:17
Witam, twój obrazek z eq jest dla jednego Herołsa a ja u siebie mam 3 Herołsów, co zrobić aby pokazywało nam się te okienko z boku z eq a po naiśnięciu np. "S" zmienia nam postać na innego herołsa, i tam bd pokazywane jego eq. wiem że trzeba zrobić cos w typowych zdarzeniach ale tam nie ma czegoś takiego co ja mam na myśli.
________________________
Siema

Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene