#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
alias mog8_main main
def main
@actor = $game_party.actors[0]
@eqmap = Window_Equipmap.new(@actor)
@eqmap.x = MOG::EQPMAPX
@eqmap.y = MOG::EQPMAPY
if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
@eqmap.visible = true
else
@eqmap.visible = false
end
mog8_main
@eqmap.dispose
end
alias mog8_update update
def update
if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
@eqmap.visible = true
else
@eqmap.visible = false
end
if $eref == true
@eqmap.refresh
$eref = false
end
mog8_update
end
end
#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
attr_accessor :eref
end
class Interpreter
def eref
$eref = true
end
alias mog319ref command_319
def command_319
eref
return mog319ref
end
end
end
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Polska
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012 19:09
Podobne rozwiązanie wbudowałem w panel obu części "Miasteczko Nowoczesne 4". Tyle, że ograniczyłem pokazywanie tylko do tego, co gracz koniecznie musi widzieć, czyli:
Broń - w "New Green Levithan Advance 1" jest pokazywana tylko, kiedy bohater uderza bronią (zmiana odpowiednim przyciskiem), a w "New Green Levithan Advance 2" cały czas. W obu grach widać tylko, kiedy panel ABSa się wyświetla.
Atak - Podobnie jak broń, ale w pierwszej grze jest pokazywany tylko, kiedy bohater rzuca czar bądź wykonuje technikę. Gracz nie musi męczyć się z liczeniem, ponieważ pod ikoną ataku wydać licznik, dzięki któremu gracz od razu wie, ile razy może jeszcze tak zaatakować.
Przedmiot - To samo, co atak, ale w pierwszej grze jest pokazywany tylko, kiedy bohater używa przedmiotu.
W pierwszej części tylko dwa przyciski obsługują działania walki bohatera. Y to wykonanie akcji walki, Z to zmiana (Szarża na Atak, Atak na Przedmiot, a Przedmiot na Szarżę), a R to zasłona (działa tylko, kiedy trzymasz wciśnięty)
Ponieważ RPG Maker XP nie zmusza gracza do zachowywania standardowego zarysu gry, istnieje szansa, że ktoś z twórców może dać do swojej gry tak rozbudowany ekwipunek bohatera, że pokazanie tych wszystkich ikon to będzie za dużo, żeby widzieć, co sie dzieje. Niemniej jednak tym, którzy nie walą do gry ponad 10 slotów ten skrypt nie będzie sprawiał problemu.
Zdradzę wam mój sposób na uniknięcie tych problemów z HUDem.
Otóż mój ABS jest kontrolowany tylko dwiema komendami:
activate(hud, gameover) -- Włącza system walki. Opcja "hud", mając wartość "true", pozwala na wyświetlanie się panelu podczas działania ABAa, a jak "false", to HUDa nie ma. Opcja "gameover", mając wartość "true", sprawia, że ABS wywołuje koniec gry w momencie, kiedy cała drużyna jest znokautowana, a przy wartości "false" wszystko jest w porządku.
deactivate -- Wyłącza system walki wraz z HUDem i końcem gry.
ABSa sam napisałem w oparciu o cudze skrypty, na których podpatrzyłem działanie. I jeszcze ani razu nie miałem problemu z wyświetlaniem HUDa, kiedy był potrzebny.
________________________ Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 81 Skąd: Masz taki nr. IQ ?
Wysłany: Sob 22 Gru, 2012 21:17
Witam, twój obrazek z eq jest dla jednego Herołsa a ja u siebie mam 3 Herołsów, co zrobić aby pokazywało nam się te okienko z boku z eq a po naiśnięciu np. "S" zmienia nam postać na innego herołsa, i tam bd pokazywane jego eq. wiem że trzeba zrobić cos w typowych zdarzeniach ale tam nie ma czegoś takiego co ja mam na myśli.
________________________
Siema
Gość, Jeżeli ci Pomogłem, możesz mi dać .
_______________________________________________________________
Niestety, padł mi komp z Projektami, więc przez pewien czas niestety nici z Projektów :C
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum