Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 18 Sie, 2010 09:10
[PYTANIE] Włamywanie się...
Autor Wiadomość
plasebo 



Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 13
Wysłany: Wto 02 Lut, 2010 19:39
[PYTANIE] Włamywanie się...
Witajcie!
Proszę podzielcie się tym, jak rozwiązaliście kwestię kradzieży kieszonkowych, włamywania się i skradania w waszych projektach?
  1. Czy każdy z bohaterów może okraść NPC-a czy tylko postacie o profesji Złodziej/Łotrzyk?
  2. Co decyduje o tym czy mu się uda? Czy użyliście do tego warunków/zmiennych czy skryptu?
  3. Czy używacie niestandardowych (tzn. oprócz RTP) ikonek wytrychów? Jakich?
  4. Czy Wasze zamki/kufry/szuflady zamykane są na klucz, szyfr czy magicznie? Jakie to są szyfry (InputNumber / InputName)?
  5. Co u Was decyduje o tym czy powiedzie się grzebanie w zamku (Agility / Mind / szczęście / rodzaj wytrychu)?
  6. Czy tworząc włamywanie wzorujecie się na rozwiązaniach z gier takich jak
    • Gothic: kombinacja klawiszy lewo/prawo;
    • Thief: klikanie na przemian dwóch rodzajów wytrychów;
    • Oblivion: szybkie naciskanie klawisza = zablokowanie poruszonej zapadki;
      ... inne gry?
Zastanawiam się nad wprowadzeniem takiej możliwości w swojej grze, ale nie bardzo wiem jak to ugryźć, stąd jestem ciekaw Waszych rozwiązań i pomysłów.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 02 Lut, 2010 21:54
Ad 1. Nie każdy. Tylko osoby o klasie np. złodziej i ewentualnie o odpowiednich umiejętnościach / wyposażeniu.
Ad 2. Użyłabym skryptu, choć można zastosować również zmienne - kilka warunków i kombinacji.
Ad 3. Akurat to mały szczegół. W internecie jest paczka (z której również korzystam) i która zawiera zestaw animacji potrzebnych do otworzenia zamka :->
Ad 4. Nie to tylko zestaw kombinacji góra / dół / lewo / prawo. Choć dla udziwnienia niektóre można jeszcze dodatkowo zabezpieczyć hasłem :-P
Ad 5. Tylko umiejętności zapamiętywania, co się kolejno wcisnęło i odrobina cierpliwości.
Ad 6. Gothic - gdy kilka razy nie wyjdzie wyposażenie do otwarcia może się zniszczyć.

Oczywiście wszystko to zależy od przyjętych w grze realiów. Jeżeli uznajemy, ze każdy może wejść wszędzie (nawet do cudzego domu) bez pukania itd. to nie widzę potrzeby, aby w ogóle wprowadzać opcję otwierania zamków. Zgodnie z moimi rozwiązaniami w grze - wszystkie zamki są zamknięte (poza kilkoma wyjątkami - bar, informacja, ratusz :-P ) i gracz może je otwierać dopiero po spełnieniu dwóch warunków - musi mieć złodzieja w drużynie (tzn. wystarczy, że taki dojdzie do drużyny, nie musi być aktywny) i musi mieć przy sobie wytrych :-> którego oczywiście nie można kupić w sklepie :->
________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 14:56
Ad.1 U mnie prawie każdy co ma specjalną umiejętność.
Ad.2 Zmienne.
Ad.3 Właśnie nie mam żadnych ikon wytrychów.
Ad.4 ImputName
Ad.5 Zależy na jaki warunek się trafi.
Ad.6 Z żadnej gry. Własny pomysł.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
plasebo 



Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 13
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010 12:12
Ayene napisał/a:
Użyłabym skryptu (...) W internecie jest paczka (z której również korzystam) i która zawiera zestaw animacji potrzebnych do otworzenia zamka.
Czy mogłabyś podzielić się taką paczką animacji i/lub skryptem otwierania zamków za pomocą kombinacji klawiszy lewo/prawo?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010 08:31
Paczka z demem:

________________________


 
 
 
Siekacz 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 44
Skąd: Rpg Maker VX
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 10:52
Ad.1 Trzeba u mnie mieć umiejętność "Złodziej"
Ad.2 Zmienne.
Ad.3 Nie
Ad.4 Moje są zamykane na klucz
Ad.5 Zależy od zmiennych
Ad.6 Gothic 3
________________________
Kliknij w link na dole to mi pomożesz
http://kubaninia.myminicity.com/

Piszę poprawnie po polsku
.

 
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 03 Kwi, 2010 20:52
1.Złodziej
2.Na razie wybierałem specjalne eventy
3.Nie używam wytrychów
4.Parę:
A)Otwarte
B)Mniej ważne na numerki
C)Bardziej ważne na hasła
5.Niedotyczy
6.Gothic
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene