Zamknięty przez: Ayene Pon 22 Lut, 2010 08:39 |
"Dynamiczna" płeć w dialogach. |
Autor |
Wiadomość |
Sage
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 11
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 21:58
|
|
"Dynamiczna" płeć w dialogach.
|
Witam serdecznie.
Podczas tworzenia mojej gry napotkałem na pewną przeszkodę, czysto estetyczną.
Chciał bym, aby po wyborze danej płci wszystkie NPC w dialogach używały końcówek "-eś, -aś, -a" itd. Czyli np. jak wybiorę płeć MĘZCZYZNA, to NPC posługują się końcówkami do osoby tej płci, a jak KOBIETA, to żeby używały końcówek do płci pięknej.
Tworzę od bardzo niedawna w RPG Makerze, ale powoli wczuwam się jak te klocki ustawiać, więc mam pewien pomysł jak by to mogło być zbudowane, tylko czy to możliwe? Lub macie jakieś lepsze pomysły:
Dopisuję skrypt, w którym dodał bym jakiś identyfikator np. sex(płeć), który posiadał by dwie stałe - [ml] (male), [fml] (female). Przy wyborze płci skrypt by tą informację pobierał i dalej przetwarzał. Dla [ml] i [fml] przypisywał bym kolejne identyfikatory.
Potem w dialogach korzystał bym z tego identyfikatora w sposób takowy (przynajmniej ja tak to sobie wyobrażam): dialog z NPC:
* Nie /sex/IF /ml/ml_001 [widziałeś] tego?
* Nie /sex/IF/fml/fml_001 [widziałaś] tego?
Najpierw skrypt miałby sprawdzić wybraną płeć. Po sprawdzeniu płci z jej listy słownictwa wybrał by wyraz o danym identyfikatorze i go umieślił. Wiem, że moje opisy mogą być śmieszne, ale jeszcze nie umiem skryptować w Rubym.
Pomożecie mi to wykonać? O ile to możliwe :)
Myślę, że była by to ciekawa innowacja jeśli chodzi o estetykę dialogów. Taka "sztuczna" inteligencja NPC ;D |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 22:34
|
|
|
Hmm... Dobry pomysł, szczególnie dlatego że u mnie na początku nie wybiera sie osoby, i że w nie których sytuacjach może wystąpić dana osoba nie inna.
Niekoniecznie musi być to skrypt, lecz przełaczniki. Te przełaczniki powiny być odpowiednio dopasowane w zależnosci od ilosci eventów, np. eventów w calej grze jest 500, więc potrzeba średnio 1000 przełacznikow, po 500 dla każdej płci.
Zrozumiałe? |
________________________
|
Ostatnio zmieniony przez Malian Nie 07 Lut, 2010 22:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Sage
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 11
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 22:41
|
|
|
Nie za bardzo wiem o co ci chodzi, jakbyś to jakoś lepiej rozwinął.
Bo liczby 500 czy nawet 1000 brzmią kłopotliwie ;d
Gdyby to zrobić skryptem nie było by prościej? |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 22:50
|
|
|
Owszem było by, ale rodzaje ortografi, podam w takim przykładzie: r. z/m
mogłabyś/mogłbyś
powiedziałaś/powiedziałeś
A co do tych liczb to tylko stronę kopiujesz oraz dajesz na nową, i podmieniasz tylko niektóre wyrazy, i gotowe. |
________________________
|
Ostatnio zmieniony przez Malian Nie 07 Lut, 2010 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Sage
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 11
|
Wysłany: Pią 05 Lut, 2010 22:54
|
|
|
I tak nie zrozumiałem, wybacz, po prostu za cienki w uszach jestem na to narazie.
Najbardziej przydał by mi się skrypt z taką bazą słówek, do których bym mógł zasięgać przez załączenie skryptu do NPC.
Więc był bym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi z napisaniem takiego skryptu, bo sam nie wiem jak się za to zabrać. Gdyby to było w w turbopascalu albo HTML to bym sobie poradził .
[ Komentarz dodany przez: Malian: Pią 05 Lut, 2010 22:59 ]
Jesli mi sie uda to pokaze na screenshocie, chyba ze dostaniesz ten skrypt. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010 16:45
|
|
|
Zrobiłam coś... nie wiem, czy zadowalające. Demo do ściągnięcia w załączniku. Zawiera krótki skrypt.
Demko.rar Pobierz DEMO |
Pobierz Plik ściągnięto 334 raz(y) 812,44 KB |
|
________________________
|
|
|
|
Sage
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 11
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010 17:21
|
|
|
Wow, działa jak należy :)
Wielkie dzięki, Ayene |
|
|
|
|