6.Pierwsza linijka wywołuje dźwięk wyboru(można go zmienić w Data Base -> System). Druga linijka wywołuje Scene_Autorzy, czyli scene(strone) z listą autorów. Ale jeśli przetestujemy grę wyskoczy nam Error ponieważ nie mamy Scene_Autorzy. Do roboty....
7.Tworzymy nad Main nową klasę i nazywamy ją Scene_Autorzy. Teraz w polu do pisania skryptu piszemy:
Kod:
class Scene_Autorzy
def main
@sprite = Sprite.new
@sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("Autorzy")
$game_system.bgm_play($data_system.title_bgm)
Audio.me_stop
Audio.bgs_stop
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@sprite.bitmap.dispose
@sprite.dispose
end
def update
if Input.trigger?(Input::B)
$scene = Scene_Title.new
end
end
end
I jeszcze najważniejsza rzecz co do tej części... Ta linijka: @sprite.bitmap = RPG::Cache.picture("Autorzy") ustawia tło strony, biorąc je z pliku "Autorzy" w folderze "Pictures". Wymiary obrazka to 640x480. I w tym obrazku wypisujemy autorów lub wszystko co chcemy.
Samouczek
Spoiler:
Robimy to samo co w Autorach pkt. 1-4. Oczywiście zamiast autorzy piszemy samouczek.
5.Teraz zjeżdżamy na sam dół i pod przedostatnim end wciskamy ENTER i wklejamy to.
W 1 linijce cyferki w nawiasie oznaczają ID mapy. (Jeśli nie wiesz jakie ID ma dana mapa to kliknij na nią prawym przyciskiem i wybierz Właściwości - tam gdzie się ustawia TileSet dla mapy. Nazwa okna mapy zawiera informację o ID mapy).
W 2 linijce w nawiasie liczby odpowiadają za ustawienie bohatera na mapie - są to współrzędne. Pierwsza liczba to współrzędna x(szerokość), a druga liczba to y(wysokość). Współrzędne ustala się za pomocą kratek (jedna kratka to 32px). Jeżeli nie wiesz jakie współrzędne ma mieć postać pojawiająca się na tej mapie to w Warstwie Zdarzeń kliknij na dowolny punkt na mapie i w prawym, dolnym rogu na pasku znajduje się informacja o współrzędnych postaci.
Teraz już wystarczy zrobić Samouczka za pomocą zdarzeń na mapie i gotowe.
Mam nadzieję, że wykorzystacie tego tutka w swojej grze.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Nie pisać, bo nie odpiszę.
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:38, w całości zmieniany 2 razy
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Wto 09 Lut, 2010 09:52
Bardzo przydatny tutorial. Brakowało czegoś podobnego na forum. Skoro przyszedł taki moment, że sami zaglądacie do skryptów, to pójdę Twoim śladem i również zacznę robić tego typu tutki. Pozdrawiam.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010 17:48
Heh... Szkoda że nie mogę dać załącznika, ale cóż. Obrazek możesz zastąpić innym ale o wymiarach 640x480 i o takiej samej nazwie. Jeśli chcesz to do swojego projektu to skopiuj Scene_Title oraz Scene_Autorzy.
Widzę, że skorzystacie z tego tutka. Cieszę się, że się cieszycie.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
To tylko trzy literki, przez nie kilka razy na nowo wypisywałem ten skrypcik, bo wywalało mi błąd...
Najlepiej jak to gdzieś dopiszesz, bo totalny łoś się nie połapie.
----------------------------
Gra mi się wyłącza gdy tylko klikam "Autorzy", dlaczego? o_o
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum