Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
System Pływania XP
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 19 Lut, 2010 09:43
System Pływania XP
~ System Pływania XP ~

Krótki opis
Skrypt wprowadza system pływania (patrz screenshot).

Autor skryptu
Amaranth & MCgamer

Tłumaczenie i poprawki
Ayene

Kompatybilność
Tylko XP

Skrypt
Spoiler:

Kod:
#--------------------------------------------------------------------------
# System Pływania
# Autorzy: Amaranth & MCgamer
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene
#--------------------------------------------------------------------------
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main
#--------------------------------------------------------------------------
# Grafikę postaci pływającej umieść w folderze Graphics/Characters.
# Nazwa pliku to nazwa grafiki domyślnej postaci + '-SWIM'.
# Przykładowo:
# Gdy postać ma przyporządkowaną grafikę o nazwie Aurora,
# to nazwa pliku z animacją pływania powinna być Aurora-SWIM
#--------------------------------------------------------------------------
# true / false
BLOKADA_MENU = true  # <- wyłącza możliwość wejścia do menu podczas pływania
BLOKADA_ZAPISU = true # <- wyłącza możliwość zapisu gry podczas pływania

#--------------------------------------------------------------------------
# Game_Map
#--------------------------------------------------------------------------
class Game_Map
  def terrain_tag(x, y)
    if @map_id != 0
      for i in [2, 1, 0]
        tile_id = data[x, y, i]
        if tile_id == nil
          return 0
        elsif tile_id > 0
          return @terrain_tags[tile_id]
        end
      end
    end
    return 0
  end
end

#--------------------------------------------------------------------------
# Grafika pływaka
#--------------------------------------------------------------------------
$swimmers = []
graphics = []
graphics = Dir.entries("Graphics/Characters")

for file in graphics
  if file.include?('-SWIM')   
    file.gsub!(/-SWIM.*/){||''}   
    $swimmers << file
  end
end

#--------------------------------------------------------------------------
# Game_Character
#--------------------------------------------------------------------------
class Game_Character
  def moving?
    check_terrain_type()       
    return (@real_x != @x * 128 or @real_y != @y * 128)   
  end
   
  def check_terrain_type()   
    @terrain = $game_map.terrain_tag(@x, @y)   
    name = @character_name   
    swim = name.match("-SWIM")   
    enter_water(swim) if @terrain == 3
    exit_water(swim) if @terrain != 3   
  end 
 
  def enter_water(swim)       
    if swim == nil and $swimmers.include?(@character_name)     
      @character_name += "-SWIM"     
      $game_system.menu_disabled = BLOKADA_MENU
      $game_system.save_disabled = BLOKADA_ZAPISU     
      Audio.se_play("Audio/SE/127-Water02", 50, 100)     
      @step_anime = true     
      $game_map.refresh     
      return true     
    end
  end

  def exit_water(swim)   
    if swim != nil     
      @step_anime = false     
      @character_name = @character_name.chomp("-SWIM")     
      $game_map.refresh     
      $game_system.menu_disabled = false
      $game_system.save_disabled = false
    end
  end
end


Demo


Dodatki
Umieść poniższy obrazek w folderze Graphics/Charactrs jako plik 001-Fighter01-SWIM.png'
Spoiler:

Dodaję ponadto gotowy plik PSD z grafiką pływania: TUTAJ

Screenshot
Spoiler:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.
________________________


 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 17:03
Hmm a jak mam wybór postaci na początku to jak mogę zrobić aby do innych postaci także pasowało pytanie? Czy wogóle da się...
 
 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 20:10
nie musisz zrobić nowy obrazke z innymi postaciami pływającymi inaczej nie będzie już kumasz czy nie oto chodziło :-P
________________________

 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 12:46
Kumam, tylko skąd taki obrazek wytrzasnąć ? :D
________________________
Quantino
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 15:29
W pierwszym poście zamieszczony jest plik PSD do ściągnięcia (to format pliku do Photoshop'a), dzięki któremu można zrobić samemu charsety postaci w wodzie.
________________________


 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 16:18
A gimp to otworzy?
________________________
Quantino
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 16:23
artekwnc, spróbuj, będziesz wiedział...
________________________


 
 
 
the dragon 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 4
Wysłany: Sro 26 Maj, 2010 17:36
jak zrobic by ina postać pływała proszę o odpowieć z góry dzięki :-|
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Sro 26 Maj, 2010 17:38
A czy nie działa z innymi i czy masz grafikę tej postaci?
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
the dragon 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 4
Wysłany: Sro 26 Maj, 2010 20:33
tak mam grafike tej postaći a kiedy zmieńam grafike postaci to jak whodzę do wody to dokoła postacie jest bieły kwadrat :evil:
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 26 Maj, 2010 22:13
Tak jak już dobrze ci powiedział Malian wystarczy dobrze zaimportować plik:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2702
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
the dragon 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 4
Wysłany: Czw 27 Maj, 2010 12:33
dobra jusz wszystko działa dzięki za pomoc ;-)
 
 
szymcio321 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 1
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 07:32
To ja mam pytanie jak zrobić jednocześnie 8 kierunków poruszania i pływanie :?:
Bo one się strasznie gryzą i nie wiem za bardzo jak to zrobić :cry: .
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 07:42
Musisz zmodyfikowac skrypt plywania, ale musi zawierac elementy takie jak w skrypcie na 8 kierunkow.

Hmm... Czyli w powyzszym skrypcie musza byc dwa elementy: to co jest, oraz jakas czesc skryptu na osiem kierunkow.

A grafika... Te obrocone postaci zmodyfikowac w Photoshop'ie (jesli sie da to w GIMP'ie), jesli chcesz to moge zrobic grafike (jesli sie da...), a skrypt, to juz nie jestem pewien.

PS. Kto mi usunal posta z tego tematu?
________________________
 
 
 
 
pawel000 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: Nie 13 Cze, 2010 20:51
Mam mały problem. jak dokładnie mam nazwać obrazek z postacia pływajaca ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene