Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sob 06 Mar, 2010 17:19
Część Menu
Autor Wiadomość
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 13:12
Część Menu
Witam, mam kolejny bardzo ciekawy problem, który w moim wypadku jest w stanie narobić sporo bałaganu.
Spodziewam się że to będzie trudne, ale już wyjaśniam:
W moich grach najczęściej używam wielu przedmiotów niepotrzebnych, żeby zrobić takie przełączniki dla zdarzeń. Chodzi o warunki, że przy pierwszej rozmowie to, przy drugiej tamto.
Niestety w ten sposób postać zaopatrzona jest w stertę niepotrzebnych przedmiotów, które wyświetlają się w menu. Chciałbym prosić o skrypt(najlepiej), albo poradę - czy da się 'wyłączyć' te przedmioty z Menu? Tak żeby te wybrane tam pozostały?

A jeżeli nie, to da się usunąć cały ten dział "Przedmioty" z Menu?

*Używam Menu w formie koła.
 
 
pw115 



Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 235
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 13:34
Chcesz usunąć opcję "Przedmioty" w menu ?
________________________
Pomocy:
http://pw115.myminicity.com/




 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 13:57
Time - w skrócie, to opcja numer 2, wolałbym po prostu "uniewidocznić" przedmioty, których gracz nie powinien widzieć.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 14:11
Zobacz, czy o to Tobie chodziło (wklej nad Main):
Spoiler:

Kod:
# Ukrycie przedmiotu w Menu
# By Ayene
# www.ultimateam.pl

module Ayene
  UKRYTE_PRZEDMIOTY = [1, 4] # ID przedmiotu, który ma być ukryty w menu
  UKRYTA_BRON = [1, 2] # ID broni, która ma być ukryta w menu
  UKRYTY_PANCERZ = [1, 4] # ID pancerza, który ma być ukryty w menu
end

class Window_Item < Window_Selectable

  def refresh
    if self.contents != nil
      self.contents.dispose
      self.contents = nil
    end
    @data = []   
    for i in 1...$data_items.size
      if $game_party.item_number(i) > 0 && !Ayene::UKRYTE_PRZEDMIOTY.include?(i)
        @data.push($data_items[i])
      end
    end   
    unless $game_temp.in_battle
      for i in 1...$data_weapons.size
        if $game_party.weapon_number(i) > 0 && !Ayene::UKRYTA_BRON.include?(i)
          @data.push($data_weapons[i])
        end
      end
      for i in 1...$data_armors.size
        if $game_party.armor_number(i) > 0 && !Ayene::UKRYTY_PANCERZ.include?(i)
          @data.push($data_armors[i])
        end
      end
    end   
    @item_max = @data.size
    if @item_max > 0
      self.contents = Bitmap.new(width - 32, row_max * 32)
      for i in 0...@item_max
        draw_item(i)
      end
    end
  end
end

________________________


 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010 14:44
Dzięki Ayane :* z tego co widzę to dokładnie to, czego potrzebowałem!
Jeszcze przetestuję, ale wygląda obiecująco. :)

Działa!
Jeszcze raz ci dziękuję. :przytul:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene