Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Nie 14 Mar, 2010 16:55
Skrypt - czasomierz XD
Autor Wiadomość
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 17:20
Skrypt - czasomierz XD
Potrzebuję skryptu, który działa tak jak stoper, tylko na zasadzie graficznej.
Chciałbym żeby istniał osobny pasek, który 'kurczyłby się' z każdą sekundą, według czasu.
Chodzi o taki graficzny miernik czasu, który przemija, tak żeby w pewnym momencie czas się skończył. Myślę że nie tylko mi się przyda.

Pasek powinien być gdzieś w rogu ekranu...i tak żeby dało go się usunąć jakimś zdarzeniem, lub sam znikał po czasie.

Polegam na tobie Ayene :roll:
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 13:29
Wklej nad Main:
Spoiler:

Kod:
# Zmiana Sprite_Timer z liczbowego na graficzny
# by Ayene
# www.ultimateam.pl

class Sprite_Timer < Sprite 
  def initialize
    super
    self.bitmap = Bitmap.new(600, 48)
    self.x = 20
    self.y = 0
    self.z = 500
    update
  end 
 
  def draw_timer_gauge(text, x, y)         
    self.bitmap.fill_rect(x, y + 24, text, 6, Color.new(252, 0, 0, 255))
  end
 
  def update
    super
    self.visible = $game_system.timer_working
    if $game_system.timer / Graphics.frame_rate != @total_sec
      self.bitmap.clear
      @total_sec = $game_system.timer / Graphics.frame_rate
      draw_timer_gauge(@total_sec, 0, 0)
    end
  end
end


Włączasz i wyłączasz tak jak zwykły stoper - polecenie Control Timer w zdarzeniach.
________________________


 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 16:15
Dziękuję Ayane, ale nie za bardzo wiem skąd ta grafika? :P
W końcu niczego nie dodawałem do folderu, więc skąd się weźmie ten pasek mierzący czas? :roll:
Z ciekawości pytam...
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 16:18
Cytat:
skąd się weźmie ten pasek mierzący czas?

System rysuje taki paseczek.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 16:19
Z kodu:
Kod:
self.bitmap.fill_rect()

który jest gotową zaimplementowaną definicją - powoduje narysowanie i wypełnienie kolorem prostokąta (fill_rect od angielskiego fill rectangle). W tym przypadku nie trzeba umieszczać żadnych dodatkowych grafik.
________________________


 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 16:54
Więc dziękuję bardzo, temat można zamknąć. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene