Potrzebuję skryptu, który działa tak jak stoper, tylko na zasadzie graficznej.
Chciałbym żeby istniał osobny pasek, który 'kurczyłby się' z każdą sekundą, według czasu.
Chodzi o taki graficzny miernik czasu, który przemija, tak żeby w pewnym momencie czas się skończył. Myślę że nie tylko mi się przyda.
Pasek powinien być gdzieś w rogu ekranu...i tak żeby dało go się usunąć jakimś zdarzeniem, lub sam znikał po czasie.
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 13:29
Wklej nad Main:
Spoiler:
Kod:
# Zmiana Sprite_Timer z liczbowego na graficzny
# by Ayene
# www.ultimateam.pl
class Sprite_Timer < Sprite
def initialize
super
self.bitmap = Bitmap.new(600, 48)
self.x = 20
self.y = 0
self.z = 500
update
end
def draw_timer_gauge(text, x, y)
self.bitmap.fill_rect(x, y + 24, text, 6, Color.new(252, 0, 0, 255))
end
def update
super
self.visible = $game_system.timer_working
if $game_system.timer / Graphics.frame_rate != @total_sec
self.bitmap.clear
@total_sec = $game_system.timer / Graphics.frame_rate
draw_timer_gauge(@total_sec, 0, 0)
end
end
end
Włączasz i wyłączasz tak jak zwykły stoper - polecenie Control Timer w zdarzeniach.
Dziękuję Ayane, ale nie za bardzo wiem skąd ta grafika? :P
W końcu niczego nie dodawałem do folderu, więc skąd się weźmie ten pasek mierzący czas?
Z ciekawości pytam...
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 16:19
Z kodu:
Kod:
self.bitmap.fill_rect()
który jest gotową zaimplementowaną definicją - powoduje narysowanie i wypełnienie kolorem prostokąta (fill_rect od angielskiego fill rectangle). W tym przypadku nie trzeba umieszczać żadnych dodatkowych grafik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum