Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Wto 06 Kwi, 2010 13:41
Włącz/Wyłącz
Autor Wiadomość
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 18:37
Włącz/Wyłącz
Helo!

Jak zrobić, żeby np. po wejściu do opcji(już zrobiłem) i po kliknięciu na np. Minimapa,
otworzyło się kolejne okienko z poleceniem "Włącz".
I jak kliknie się na "Włącz" to zamieni się na "Wyłącz" a mapka w grze się włączy.

Mam na myśli tą mapkę: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2828
Da się tak zrobić?

Pzdr
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 18:53
Jakie opcje? Zrobiłeś sam skrypt? W takim razie włączenie/wyłączenie mapy powinno być właśnie w treści takiego Scene. Wklej tutaj skrypt, który masz, zobaczymy czy da się coś zrobić.
________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 18:58
Trochę przerobiłem skrypcik... Tylko, że coś mi się to nie podoba...
Spoiler:

Kod:
#=============================================================================
# ■ Scene_Opcje_HUD_M
#------------------------------------------------------------------------------
#  ゲーム終了画面の処理を行うクラスです。
#==============================================================================

class Scene_Opcje_HUD_M
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● メイン処理
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main
    # コマンドウィンドウを作成
    s1 = "Wstecz"
    s2 = "Włącz"
    s3 = "Wyłącz"
    @command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3,])
    @command_window.x = 320 - @command_window.width / 2
    @command_window.y = 240 - @command_window.height / 2
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = RPG::Cache.title($data_system.title_name)
    @command_window.back_opacity = 160
    @command_window.x = 100 - @command_window.width / 2
    @command_window.y = 280
    # トランジション実行
    Graphics.transition
    # メインループ
    loop do
      if Input.trigger?(Input::F8)
        Screen.shot
      end
      # ゲーム画面を更新
      Graphics.update
      # 入力情報を更新
      Input.update
      # フレーム更新
      update
      # 画面が切り替わったらループを中断
      if $scene != self
        break
      end
    end
    # トランジション準備
    Graphics.freeze
    # ウィンドウを解放
    @command_window.dispose
    # タイトル画面に切り替え中の場合
    if $scene.is_a?(Scene_Title)
      # 画面をフェードアウト
      Graphics.transition
      Graphics.freeze
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● フレーム更新
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    # コマンドウィンドウを更新
    @command_window.update
    # B ボタンが押された場合
    if Input.trigger?(Input::B)
      # キャンセル SE を演奏
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      # メニュー画面に切り替え
      $scene = Scene_Opcje_HUD.new
      return
    end
    # C ボタンが押された場合
    if Input.trigger?(Input::C)
      # コマンドウィンドウのカーソル位置で分岐
      case @command_window.index
      when 0  # タイトルへ
        command_wstecz
      when 1  # シャットダウン
        command_wł
      when 2  # シャットダウン
        command_wył
      end
      return
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● コマンド [タイトルへ] 選択時の処理
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_wstecz
        # 決定 SE を演奏
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        # ゲーム終了画面に切り替え
        $scene = Scene_Opcje_HUD.new
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # ● コマンド [シャットダウン] 選択時の処理
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_wł
     $game_switches[189] = true
  end
  #-------------------------------------------------------------------------- 
  def command_wył
     $game_switches[189] = false
  end
  #--------------------------------------------------------------------------   
  def command_cansel
    # 決定 SE を演奏
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    # メニュー画面に切り替え
    $scene = Scene_Opcje_HUD.new
  end
end



A dokładnie co mam zrobić, aby minimapa w grze włączyła się po wybraniu opcji w menu.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 20:39
Sprawdź to:
Spoiler:

Kod:
class Scene_Opcje_HUD
 
  def initialize(menu_index = 0)
    @menu_index = menu_index
  end 

  def main         
    s1 = "Włącz"
    s2 = "Wyłącz"
    s3 = "Anuluj"
    @command_window = Window_Command.new(192, [s1, s2, s3])
    @command_window.back_opacity = 160   
    @window_help = Window_Help.new
    @window_help.set_text("Wyświetlanie HUD Mapy?",0)
    @command_window.x = 0
    @command_window.y = @window_help.height
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = RPG::Cache.title($data_system.title_name)
    if $game_switches[189] == true
      @command_window.disable_item(0)
    else
      @command_window.disable_item(1)
    end       
    Graphics.transition
    loop do
      if Input.trigger?(Input::F8)
        Screen.shot
      end
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @command_window.dispose
    @window_help.dispose
    if $scene.is_a?(Scene_Title)
      Graphics.transition
      Graphics.freeze
    end
  end
 
  def update
    @command_window.update
    if Input.trigger?(Input::B)
      command_cancel   
      return
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @command_window.index
      when 0 
        command_wł
      when 1 
        command_wył
      when 2 
        command_cancel
      end
      return
    end
  end

  def command_wł
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    $game_switches[189] = true   
    $scene = Scene_Map.new
  end
  def command_wył
     $game_system.se_play($data_system.decision_se)
     $game_switches[189] = false
     $scene = Scene_Map.new
  end
  def command_cancel
    $game_system.se_play($data_system.decision_se)
    $scene = Scene_Map.new
  end
end

________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 20:50
Wyświetla mi błąd, gdy wchodzę do tej klasy...

Cytat:
????'Scene_Opcje_HUD' 19??? NoMethodError ????????
undefined method `[]' for nil:NilClass
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 20:55
Coś źle robisz. Sprawdź demo:

________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sob 13 Mar, 2010 21:03
Działa. Dzięki!
Ale mam jeszcze jedno pytanko:
Jak zrobić, żeby ten HUD zmieniać z titla?
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 11:02
Nie zmienisz z ekranu tytułowego, gdyż póki nie uruchomisz gry, nie będzie zadeklarowanych przełączników. Innymi słowy nawet jeśli wstawiłoby się fragment, który zapisuje ustawienia przełączników (na podobieństwo zapisu gry) po wciśnięciu nowej gry i tak te przełączniki by się nie wczytały, tylko zastąpiono by je nową tablicą.
________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 11:05
Aha...
Trudno.
Tak czy inaczej DZIĘKI AYENE! :przytul:
Mam opcje w menu i jest git!
Temat można zamknąć.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene