Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Nie 14 Mar, 2010 20:01
Minigra strzałki
Autor Wiadomość
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:18
Minigra strzałki
znalazłem taki temat na rmxp.pl
[size=]Arrow Minigame[/size]
[size=]by Ferredingu[/size]

Minigierka, dosyć znana, pojawiają nam się strzałki na ekranie i my musimy je naciskać by zdobyć punkty.

Instrukcja
Spoiler:

# By wywołać skrypt, w zdarzeniu wywołaj skrypt "$scene = Scene_OZ.new(st, iz, sz, id)"
# Gdzie:
# st - ilość pkt jaką trzeba zdobyć by wygrać
# iz - ilość znaków jakie będą się wyświetlać
# sz - szybkość
# id - numer przełącznika który będzie ustawiony na ON po wygranej grze



Skrypt
Window_OZ
Spoiler:

class Window_OZ < Window_Base

def initialize(znaki=[])
super(0, 0, 640, 480)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.back_opacity = 0
@znaki = znaki
refresh(608)
end

def refresh(prze,wynik=0)
self.contents.clear
self.contents.blt(219, 170, RPG::Cache.picture("ramka"), Rect.new(0, 0, 170, 170))
for i in 0...@znaki.size
self.contents.blt(prze, 180, RPG::Cache.picture(@znaki), Rect.new(0, 0, 150, 150))
prze += 250
end
self.contents.draw_text(0, 340, 608, 32, wynik.to_s, 1)
end
end



Scene_OZ
Spoiler:

##################################
######### Arrow Minigame #########
######### by Ferredingu #########
##################################

# By wywołać skrypt, w zdarzeniu wywołaj skrypt "$scene = Scene_OZ.new(st, iz, sz, id)"
# Gdzie:
# st - ilość pkt jaką trzeba zdobyć by wygrać
# iz - ilość znaków jakie będą się wyświetlać
# sz - szybkość
# id - numer przełącznika który będzie ustawiony na ON po wygranej grze

class Scene_OZ

def initialize(sk=0, iz=0, sz=0, id=0)
$prze = 608
@sk = sk
@znaki = []
@sz = sz
@z1 = "dol"
@z2 = "gora"
@z3 = "lewo"
@z4 = "prawo"
for i in 1...iz
x = rand(4)+1
@znaki << @z1 if x == 1
@znaki << @z2 if x == 2
@znaki << @z3 if x == 3
@znaki << @z4 if x == 4
end
@iz = iz
@wynik = 0
@id = id
end

def main
@spriteset = Spriteset_Map.new
@oz = Window_OZ.new(@znaki)
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@spriteset.dispose
@oz.dispose
end

def update
if @wynik == @sk
$game_switches[@id] = 1
$game_map.need_refresh = true
$scene = Scene_Map.new
end
$prze -= @sz
$prze -= @sz
$prze -= @sz
@oz.refresh($prze,@wynik)
if Input.trigger?(Input::
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Scene_Map.new
return
end

if $prze <= 608 - 250 * (@iz+1)
$scene = Scene_Map.new
end

x = 245
y = 320
prze = $prze
for i in 0...@iz
if prze >= x and prze <= y
@wynik += 1 if Input.trigger?(Input::DOWN) and @znaki[(495 - prze)/250] == "dol"
@wynik += 1 if Input.trigger?(Input::UP) and @znaki[(495 - prze)/250] == "gora"
@wynik += 1 if Input.trigger?(Input::LEFT) and @znaki[(495 - prze)/250] == "lewo"
@wynik += 1 if Input.trigger?(Input::RIGHT) and @znaki[(495 - prze)/250] == "prawo"
end
x -= 250
y -= 250
end

end
end



Zrobiłem to wywołanie skryptu i jak podchodze do tego skryptu i klikam enter to mi wywala błąd 38
Kod:
   @oz = Window_OZ.new(@znaki)



Może mam gdzieś ten środkowy spoiler wsadzić? Po co wogole to srodkowe podal?
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:22
Nie rozumiem, to Ty dajesz skrypt, czy prosisz o pomoc, bo najwyraźniej nie umiesz czytać instrukcji. Skąd Ty wziąłeś '@oz = Window_OZ.new(@znaki)', przecież jest jasno napisane, że skrypt wywołuje się, że pomocą
Kod:
$scene = Scene_OZ.new(st, iz, sz, id)

Gdzie:
st - ilość pkt jaką trzeba zdobyć by wygrać
iz - ilość znaków jakie będą się wyświetlać
sz - szybkość
id - numer przełącznika który będzie ustawiony na ON po wygranej grze
________________________


 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:25
No tak wywołuje go - wchodze na niego klikam enter i mi wyskakuje błąd w 38 linijce gdzie pisze właśnie te oz=window....
________________________
Quantino
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:32
Wyświetla błąd, bo w linijce 38 jest urwany kod. Cała linijka powinna wyglądać:
Kod:
if Input.trigger?(Input::C)
________________________


 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:33
tak zapomniałem to dodać - było to w temacie, tylko że nie C tylko B ;p No ale i tak wylatuje błąd z tym oz...
Spoiler:


o tutaj masz zdjęcie

Ostatnio zmieniony przez Nhadala Nie 14 Mar, 2010 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:36
No to ja nie rozumiem, czego Ty oczekujesz? Zwróć się z pytaniem do Twórcy tego "Tutoriala"?! Do skryptu powinny być dołączone grafiki ramki i jakieś znaki. Poszukaj odpowiedzi na forum rmxp.pl.

Na to wygląda, że w ogóle nie zamieściłeś skryptu z oknem (drugi spoiler) :!:
________________________


 
 
 
artekwnc 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 110
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:40
http://rmxp.pl/index.php?topic=1841.0 masz tutaj ten temat, sama sobie zoabcz :)
________________________
Quantino
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 19:42
I tak nic nie zrobisz, bo do skryptów potrzebne są pliki graficzne, a demo jak widać nie działa. Nie ma sensu kontynuować tego tematu. Zamykam.
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene