Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ayene
Wto 06 Kwi, 2010 13:45
Scrypt na % Exp
Autor Wiadomość
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 14:53
Scrypt na % Exp
Czy mogę prosić o informacje czy jest taki Scrypt że:
Gdy naprzykład masz Amulet na sobie masz 50% większe Exp
czyli razy 50 np.
Za pszczołe 1 exp jednak mam amulet i dostaje za pszczołe 50

Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 17:37
Wejdź w Scene_Battle 2 i znajdź fragment:
Kod:
  for i in 0...$game_party.actors.size
      actor = $game_party.actors[i]
      if actor.cant_get_exp? == false
        last_level = actor.level
        if actor.level > last_level
          @status_window.level_up(i)
        end
      end
    end

zamień go na:
Kod:
   for i in 0...$game_party.actors.size
      actor = $game_party.actors[i]
      if actor.cant_get_exp? == false
        last_level = actor.level         
        if $game_party.actors[i].armor4_id == 25
          actor.exp += exp * 2
        else
          actor.exp += exp
        end         
        if actor.level > last_level
          @status_window.level_up(i)
        end
      end
    end

Najważniejszy fragment to ten:
Kod:
if $game_party.actors[i].armor4_id == 25

gdzie:
armor4 to akcesoria
a 25 to ID pancerza (bo akcesoria są jako pancerz).

Dlatego stwórz amulet w pancerzach i przyporządkuj mu ID.
________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 17:41
WOW!!
Aż krzyknąłem!

A to działa z ABS-em?

I czy z Multi-Slotem też działa?
Tzn jak bym wpisał np na rękawice?
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 18:19
Niedziała ;-( ;-( ;-( ;-( ;-(

Zrobiłem wszystko tak jak napisane i niedziała ;-( ;-( ;-( ;-(
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 19:29
songoxyz, gdybyś zrobił wszystko jak jest napisane, to by działało :!:

Wklej poniższy skrypt nad Main:
Spoiler:

Kod:
class Scene_Battle
 
  def start_phase5   
    @phase = 5   
    $game_system.me_play($game_system.battle_end_me)   
    $game_system.bgm_play($game_temp.map_bgm)   
    exp = 0
    gold = 0
    treasures = []   
    for enemy in $game_troop.enemies     
      unless enemy.hidden       
        exp += enemy.exp
        gold += enemy.gold       
        if rand(100) < enemy.treasure_prob
          if enemy.item_id > 0
            treasures.push($data_items[enemy.item_id])
          end
          if enemy.weapon_id > 0
            treasures.push($data_weapons[enemy.weapon_id])
          end
          if enemy.armor_id > 0
            treasures.push($data_armors[enemy.armor_id])
          end
        end
      end
    end   
    treasures = treasures[0..5]   
    for i in 0...$game_party.actors.size
      actor = $game_party.actors[i]
      if actor.cant_get_exp? == false
        last_level = actor.level       
        if $game_party.actors[i].armor4_id == 34
          actor.exp += exp * 2
        else
          actor.exp += exp
        end         
        if actor.level > last_level
          @status_window.level_up(i)
        end
      end
    end   
    $game_party.gain_gold(gold)   
    for item in treasures
      case item
      when RPG::Item
        $game_party.gain_item(item.id, 1)
      when RPG::Weapon
        $game_party.gain_weapon(item.id, 1)
      when RPG::Armor
        $game_party.gain_armor(item.id, 1)
      end
    end   
    @result_window = Window_BattleResult.new(exp, gold, treasures)   
    @phase5_wait_count = 100
  end
end


Stwórz pancerz w bazie danych (ID 34), ustaw rodzaj na Akcesoria, ustaw w klasie bohatera, że może z tego przedmiotu korzystać, ekwipuj ten amulet bohaterowi i wygraj z jakimś potworem. Normalnie drużyna dostanie X punktów doświadczenia, a osoba, która ma założony amulet otrzyma X*2.

Melvin, musiałbyś mi wkleić tego ABS'a. Najwyżej się go przerobi.
________________________


 
 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 19:44
?????'Amulet'? 38 ??? NoMethodError ?????????
undefinited method 'level_up'for nil:NilClass

Błagam was o pomoc bardzo mi na tym scrypcie zależy, i niechcem go stracić ;-(
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 19:45
No a masz jakieś inne skrypty, które ingerują w walkę?
________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 19:50
Cytat:
Melvin, musiałbyś mi wkleić tego ABS'a. Najwyżej się go przerobi.

Nie da rady... Nie da się... Za dużo znaków...
Poza tym to "Blizz-ABS by Blizzard".
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 20:01
Niemam innych scryptów z walką, a powinienem mieć??????
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 20:19
Melvin, to podaj link do skryptu.

songoxyz, sprawdź demo.
________________________


 
 
 
Flanagan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 181
Skąd: Ziemia
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 20:29
Wszystko działa niechcący wykasowałem w 38 linijce pare znaków :oops: :oops:
ale dzięki Ayene jesteś najlepsza :hura: :hura: :hura: :hura: :hura: :hura:
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Czw 25 Mar, 2010 21:25
Cytat:
Melvin, to podaj link do skryptu.

http://forum.chaos-projec...php?topic=106.0
:mrgreen:
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010 08:54
Melvin, powyższy skrypt powinien działać. Możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić, czy w którymś ze skryptów masz frazę:
Kod:
def start_phase5

Jeśli nie to oznacza, że Twoje dodatkowe skrypty nie zmieniają definicji, więc możesz bezproblemowo umieścić wcześniejszy nad Main.
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene