Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymagania broni i pancerza XP
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 15 Sty, 2011 20:10
rpgmigara, wystarczy przeczytać ze zrozumieniem mój wcześniejszy post.
________________________


 
 
 
mlynarz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: W RPGMAKER XP :]
Wysłany: Pon 17 Sty, 2011 09:26
no fajne wszystko działa jeśli ktos jie umie napisać do mnie na pw ;]]] :-P a ja pomoge ;] :przytul:
________________________
Aktualny projekt: AlkadiA - Gra Online

Wiencej info na PW :)
 
 
 
adoksz 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 23
Skąd: ;]
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:06
a mozna tak zrobic ze przy kazdym przedmiocie pisze cos innego? bo chcem napisac np. "jeszcze nie mozesz tego nosic nie masz wymaganego 45 poziomu" a przy innym przedmiocie np. nie masz wymaganego 80 poziomu :mrgreen:
________________________
Kod:
rpg xp

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:19
adoksz, ale to dotyczy tylko poziomu? A co jak do tego dojdzie jeszcze statystyka?
________________________


 
 
 
adoksz 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 23
Skąd: ;]
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:29
ja chcem tylko zeby przy kazdym przedmiocie mozna bylo wpisac cos innego
np cos takiiego:
Kod:
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~BRONIE~~~~~~~~~~~~~~~~
 
  # WEAPON [ID broni] = [lv, str, dex, agi, int]
   
  WEAPON[2] = [2, 0, 0, 0, 0]   
  WEAPON[3] = [3, 0, 0, 0, 0]     



i pod tym by byl tekst ;)
________________________
Kod:
rpg xp

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:32
Nie wiem... ale jak byś chciał to robić? Dla każdego przedmiotu osobny tekst? Może coś takiego Ci wystarczy?
Spoiler:

Kod:
#===================================================================
# Wymagania broni i pancerza [XP]
# by Ayene
# 26.03.2010 ver 1.3
# www.ultimateam.pl
#===================================================================
# Opis:
# Skrypt umożliwia ustawienie wymagań dla broni i pancerza.
# Na przykład ekwipowanie bohatera w topór dwuręczny byłoby możliwe
# dopiero po osiągnięciu konkretnego poziomu lub posiadaniu odpowiedniej
# statystyki.
#===================================================================

module AYENE     
   WEAPON = []
   ARMOR = []
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~BRONIE~~~~~~~~~~~~~~~~
 
  # WEAPON [ID broni] = [lv, str, dex, agi, int]
   
  WEAPON[2] = [2, 0, 0, 0, 0]   
  WEAPON[3] = [3, 0, 0, 0, 0]     
   
# ~~~~~~~~~~~~~~~~PANCERZE~~~~~~~~~~~~~~~~
   # ARMOR [ID pancerza] = [lv, str, dex, agi, int]   

   
  ARMOR[2] = [1, 0, 0, 0, 0]
  ARMOR[3] = [3, 0, 0, 0, 0]
   
# ~~~~~~~~~~~~~~~~INFORMACJE~~~~~~~~~~~~~~~~ 
  WEAPON_TEXT = "Nie możesz jeszcze nosić tej broni."
  ARMOR_TEXT = "Nie możesz jeszcze nosić tego pancerza."
 
  # Dodatkowy tekst informujący o wymaganym poziomie?
  SPEC = true
  SPEC_TEXT = "Nie masz %s poziomu."
end

 
class Scene_Equip
  alias ayene_item_stats_sceq_main main
  alias ayene_item_stats_sceq_update update
  alias ayene_item_stats_sceq_update_item update_item
   
  def main
    @frame = 0   
    @frame_on = false
    ayene_item_stats_sceq_main
  end
 
  def update       
    ayene_item_stats_sceq_update
    if @frame_on
      @frame += 1     
    end   
    if @frame > 40
      @item_window.active = true
      @frame = 0
      @frame_on = false
    end
  end
 
  def update_item
    stat = nil
    item = @item_window.item
    case item
    when RPG::Weapon
      stat = AYENE::WEAPON[item.id]
      text = AYENE::WEAPON_TEXT
    when RPG::Armor
      stat = AYENE::ARMOR[item.id]
      text = AYENE::ARMOR_TEXT
    end   
    unless stat == nil
      if Input.trigger?(Input::C) &&
        !(stat[0] <= @actor.level and stat[1] <= @actor.str and
        stat[2] <= @actor.dex and stat[3] <= @actor.agi and
        stat[4] <= @actor.int)
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)       
        @item_window.active = false
        @frame_on = true
        if AYENE::SPEC
          tt = sprintf(AYENE::SPEC_TEXT, stat[0])
          @help_window.set_text(text + " " + tt)
        else
          @help_window.set_text(text)
        end
        return
      end
    end
    ayene_item_stats_sceq_update_item
  end
end

________________________


 
 
 
adoksz 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 23
Skąd: ;]
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:34
takk wlasnie dla kazdego przedmiotu osobny tekst :->
________________________
Kod:
rpg xp

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:39
Spróbuj tego:
Spoiler:

Kod:
#===================================================================
# Wymagania broni i pancerza [XP]
# by Ayene
# 26.03.2010 ver 1.3
# www.ultimateam.pl
#===================================================================
# Opis:
# Skrypt umożliwia ustawienie wymagań dla broni i pancerza.
# Na przykład ekwipowanie bohatera w topór dwuręczny byłoby możliwe
# dopiero po osiągnięciu konkretnego poziomu lub posiadaniu odpowiedniej
# statystyki.
#===================================================================

module AYENE     
   WEAPON = []
   ARMOR = []
   WEAPON_TEXT = []
   ARMOR_TEXT = []
   
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~BRONIE~~~~~~~~~~~~~~~~
 
  # WEAPON [ID broni] = [lv, str, dex, agi, int]
   
  WEAPON[2] = [2, 0, 0, 0, 0]   
  WEAPON[3] = [3, 0, 0, 0, 0]
 
  WEAPON_TEXT[2] = "jakiś tekst"
  WEAPON_TEXT[3] = "jakiś tekst"
   
# ~~~~~~~~~~~~~~~~PANCERZE~~~~~~~~~~~~~~~~
   # ARMOR [ID pancerza] = [lv, str, dex, agi, int] 
   
  ARMOR[2] = [1, 0, 0, 0, 0]
  ARMOR[3] = [3, 0, 0, 0, 0]   

  ARMOR_TEXT[2] = "jakiś tekst"
  ARMOR_TEXT[3] = "jakiś tekst"

end

 
class Scene_Equip
  alias ayene_item_stats_sceq_main main
  alias ayene_item_stats_sceq_update update
  alias ayene_item_stats_sceq_update_item update_item
   
  def main
    @frame = 0   
    @frame_on = false
    ayene_item_stats_sceq_main
  end
 
  def update       
    ayene_item_stats_sceq_update
    if @frame_on
      @frame += 1     
    end   
    if @frame > 40
      @item_window.active = true
      @frame = 0
      @frame_on = false
    end
  end
 
  def update_item
    stat = nil
    item = @item_window.item
    case item
    when RPG::Weapon
      stat = AYENE::WEAPON[item.id]
      text = AYENE::WEAPON_TEXT[item.id]
    when RPG::Armor
      stat = AYENE::ARMOR[item.id]
      text = AYENE::ARMOR_TEXT[item.id]
    end   
    unless stat == nil
      if Input.trigger?(Input::C) &&
        !(stat[0] <= @actor.level and stat[1] <= @actor.str and
        stat[2] <= @actor.dex and stat[3] <= @actor.agi and
        stat[4] <= @actor.int)
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)       
        @item_window.active = false
        @frame_on = true       
        unless text == nil
          @help_window.set_text(text)
        end
        return
      end
    end
    ayene_item_stats_sceq_update_item
  end
end

________________________


 
 
 
adoksz 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 23
Skąd: ;]
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:46
juhuu dziala tylko mam pytanie czy to jest jakis błąd?:
Kod:
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~BRONIE~~~~~~~~~~~~~~~~
 
  # WEAPON [ID broni] = [lv, str, dex, agi, int]
   
  WEAPON[2] = [2, 0, 0, 0, 0]   
  WEAPON[3] = [3, 0, 0, 0, 0]
 
 # WEAPON_TEXT[2] = "jakiś tekst"
  WEAPON_TEXT[3] = "jakiś tekst"


a dokladniej ta # przed WEAPON_TEXT[2] = "jakiś tekst"

bo to jest na zielono: # WEAPON_TEXT[2] = "jakiś tekst"
________________________
Kod:
rpg xp

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:50
Jest na zielono, bo na początku linijki jest 'kratka', która sprawia, że program odczytuje tekst jako komentarz, czyli nieistotny dla niego fragment skryptu.
________________________


 
 
 
adoksz 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 23
Skąd: ;]
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:53
no tzn to błąd i tą 'kratkę' mam usunąć?
________________________
Kod:
rpg xp

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:55
adoksz, spróbuj, a się przekonasz, czy to błąd?!
________________________


 
 
 
Shlizer 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 138
Skąd: /var/tmp
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 13:34
Poczytaj sobie czym jest komentarz: http://pl.wikipedia.org/w...8informatyka%29 =)
________________________
Aversum Framework Demo
Aktualnie pracuję nad NSO =p
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012 16:26
Uwaga aktualizacja! Dodano wymóg posiadania umiejętności. Ponadto skrypt sprawdza, czy bohaterowi zmieniły się statsy i ewentualnie ściąga ekwipunek, którego bohater nie powinien mieć na sobie.
________________________


 
 
 
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 18 Mar, 2012 13:37
Najlepiej byłoby ułożyć własnej roboty Bazę danych, gdzie ustawienia wymagań znajdują się bezpośrednio w klasie broni, jednak nie ma jeszcze skryptu wczytującego kody z plików spakowanych w archiwa bez wypakowywania ich.
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene