a mozna tak zrobic ze przy kazdym przedmiocie pisze cos innego? bo chcem napisac np. "jeszcze nie mozesz tego nosic nie masz wymaganego 45 poziomu" a przy innym przedmiocie np. nie masz wymaganego 80 poziomu
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:32
Nie wiem... ale jak byś chciał to robić? Dla każdego przedmiotu osobny tekst? Może coś takiego Ci wystarczy?
Spoiler:
Kod:
#===================================================================
# Wymagania broni i pancerza [XP]
# by Ayene
# 26.03.2010 ver 1.3
# www.ultimateam.pl
#===================================================================
# Opis:
# Skrypt umożliwia ustawienie wymagań dla broni i pancerza.
# Na przykład ekwipowanie bohatera w topór dwuręczny byłoby możliwe
# dopiero po osiągnięciu konkretnego poziomu lub posiadaniu odpowiedniej
# statystyki.
#===================================================================
# ~~~~~~~~~~~~~~~~INFORMACJE~~~~~~~~~~~~~~~~
WEAPON_TEXT = "Nie możesz jeszcze nosić tej broni."
ARMOR_TEXT = "Nie możesz jeszcze nosić tego pancerza."
# Dodatkowy tekst informujący o wymaganym poziomie?
SPEC = true
SPEC_TEXT = "Nie masz %s poziomu."
end
class Scene_Equip
alias ayene_item_stats_sceq_main main
alias ayene_item_stats_sceq_update update
alias ayene_item_stats_sceq_update_item update_item
def main
@frame = 0
@frame_on = false
ayene_item_stats_sceq_main
end
def update
ayene_item_stats_sceq_update
if @frame_on
@frame += 1
end
if @frame > 40
@item_window.active = true
@frame = 0
@frame_on = false
end
end
def update_item
stat = nil
item = @item_window.item
case item
when RPG::Weapon
stat = AYENE::WEAPON[item.id]
text = AYENE::WEAPON_TEXT
when RPG::Armor
stat = AYENE::ARMOR[item.id]
text = AYENE::ARMOR_TEXT
end
unless stat == nil
if Input.trigger?(Input::C) &&
!(stat[0] <= @actor.level and stat[1] <= @actor.str and
stat[2] <= @actor.dex and stat[3] <= @actor.agi and
stat[4] <= @actor.int)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
@item_window.active = false
@frame_on = true
if AYENE::SPEC
tt = sprintf(AYENE::SPEC_TEXT, stat[0])
@help_window.set_text(text + " " + tt)
else
@help_window.set_text(text)
end
return
end
end
ayene_item_stats_sceq_update_item
end
end
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:39
Spróbuj tego:
Spoiler:
Kod:
#===================================================================
# Wymagania broni i pancerza [XP]
# by Ayene
# 26.03.2010 ver 1.3
# www.ultimateam.pl
#===================================================================
# Opis:
# Skrypt umożliwia ustawienie wymagań dla broni i pancerza.
# Na przykład ekwipowanie bohatera w topór dwuręczny byłoby możliwe
# dopiero po osiągnięciu konkretnego poziomu lub posiadaniu odpowiedniej
# statystyki.
#===================================================================
class Scene_Equip
alias ayene_item_stats_sceq_main main
alias ayene_item_stats_sceq_update update
alias ayene_item_stats_sceq_update_item update_item
def main
@frame = 0
@frame_on = false
ayene_item_stats_sceq_main
end
def update
ayene_item_stats_sceq_update
if @frame_on
@frame += 1
end
if @frame > 40
@item_window.active = true
@frame = 0
@frame_on = false
end
end
def update_item
stat = nil
item = @item_window.item
case item
when RPG::Weapon
stat = AYENE::WEAPON[item.id]
text = AYENE::WEAPON_TEXT[item.id]
when RPG::Armor
stat = AYENE::ARMOR[item.id]
text = AYENE::ARMOR_TEXT[item.id]
end
unless stat == nil
if Input.trigger?(Input::C) &&
!(stat[0] <= @actor.level and stat[1] <= @actor.str and
stat[2] <= @actor.dex and stat[3] <= @actor.agi and
stat[4] <= @actor.int)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
@item_window.active = false
@frame_on = true
unless text == nil
@help_window.set_text(text)
end
return
end
end
ayene_item_stats_sceq_update_item
end
end
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Czw 27 Sty, 2011 12:50
Jest na zielono, bo na początku linijki jest 'kratka', która sprawia, że program odczytuje tekst jako komentarz, czyli nieistotny dla niego fragment skryptu.
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012 16:26
Uwaga aktualizacja! Dodano wymóg posiadania umiejętności. Ponadto skrypt sprawdza, czy bohaterowi zmieniły się statsy i ewentualnie ściąga ekwipunek, którego bohater nie powinien mieć na sobie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 46 Skąd: Polska
Wysłany: Nie 18 Mar, 2012 13:37
Najlepiej byłoby ułożyć własnej roboty Bazę danych, gdzie ustawienia wymagań znajdują się bezpośrednio w klasie broni, jednak nie ma jeszcze skryptu wczytującego kody z plików spakowanych w archiwa bez wypakowywania ich.
________________________ Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum