Zamknięty przez: Nhadala Czw 01 Kwi, 2010 11:17 |
Blokada |
Autor |
Wiadomość |
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 14:58
|
|
Blokada
|
YO!!(?)
Mam pytanie...
Jak zrobić, że jak się dojedzie w menu do plecaka i da się do góry to, żeby nie przechodziło do dołu?
Mam nadzieję, że zrozumiałe...
Pzdr |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
R.I.P.
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 15:13
|
|
|
ja nie zrozumiałem , możesz bardziej wyjaśnić? |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 15:55
|
|
|
Ok.
W menu(ESC podczas gry) masz np. "Plecak". Czyli wszystkie itemki posiadane przez bohatera.
Jak dasz strzałkę do góry to przechodzi na ostatnią pozycję w menu(Koniec).
I jak zrobić, żeby nie przechodziło? |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
R.I.P.
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 16:15
|
|
|
To albo potrzeba pomajstrować ze skryptami lub z bazą RPGMAKER'a, albo nie zalecana opcja nie da się . |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 16:19
|
|
|
W Ruby da się wszystko |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
R.I.P.
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 16:20
|
|
|
;D to ta 1 opcja ;p. albo możesz poszukać jeszcze w necie na innych forach. |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Pon 29 Mar, 2010 16:32
|
|
|
Jedyne również dobre forum, które znam to www.rmxp.pl ale tam mnie zbanawali... |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 30 Mar, 2010 09:44
|
|
|
Wejdź w klasę Window_Selectable i znajdź w niej
Kod: | @index = (@index + @column_max) % @item_max |
po czym zamień na:
Kod: | @index = (@index + @column_max) % @item_max if @index < @item_max - 1 |
znajdź:
Kod: | @index = (@index - @column_max + @item_max) % @item_max |
i zamień na:
Kod: | @index = (@index - @column_max + @item_max) % @item_max if @index > 0 |
Ostrzegam jednak, że działa wszędzie. Jeśli będziesz chciał zastosować to tylko w którymś z menu, to trochę inaczej zadziałamy. |
________________________
|
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Wto 30 Mar, 2010 15:52
|
|
|
Cytat: | Jeśli będziesz chciał zastosować to tylko w którymś z menu |
...Tak...
Bo teraz mam we wszystkich oknach coś takiego... |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 31 Mar, 2010 08:16
|
|
|
No to najprostsze rozwiązanie, to skopiować Window_Selectable i Window_Command, nazwać je nieco inaczej, wprowadzić w nich zmiany (te u góry) i zmienić nazwy klas z których dziedziczą. Kolejno zmienić w Scene_Menu linijkę:
Kod: | @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6]) |
gdzie 'Window_Command' miałoby wspomnianą nową nazwę. |
________________________
|
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Czw 01 Kwi, 2010 11:07
|
|
|
Aha... Już ok.
Thx. |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
|