Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010 11:52
Menu Jednoosobowe [VX]
~ Menu Jednoosobowe [VX] ~
Krótki opis
Skrypt zmienia menu na jednoosobowe - wyświetlane są dane tylko pierwszej osoby w drużynie.
Autor skryptu
Matheus2
Poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]
Kompatybilność
Tylko VX.
Skrypt
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Menu Jednoosobowe [VX]
#==============================================================================
# Autor: Matheus2
# Poprawki by Ayene
# Skrypt zmienia menu na jednoosobowe - wyświetlane są dane tylko
# pierwszej osoby w drużynie.
#==============================================================================
module Ayene
# Wyświetla awatar postaci zamiast characters
AWATAR_ZAMIAST_CHARA = true
end
#------------------------------------------------------------------------------#
# Game_Party
#------------------------------------------------------------------------------#
class Game_Party < Game_Unit
MAX_MEMBERS = 1
end
#------------------------------------------------------------------------------#
# Game_Map
#------------------------------------------------------------------------------#
class Game_Map
attr_reader :map_id
def namemap
@name_map = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
@name_map[@map_id].name
end
end
#------------------------------------------------------------------------------#
# Window_Status
#------------------------------------------------------------------------------#
class Window_Stats < Window_Base
def initialize(actor)
super(250, 240, 294, 176)
@actor = actor
refresh
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@status_window.dispose
@map_window.dispose
@equips_window.dispose
@time_window.dispose
@stats_window.dispose
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
@gold_window.update
@status_window.update
@time_window.update
update_command_selection
end
def create_command_window
s1 = Vocab::item
s2 = Vocab::skill
s3 = Vocab::equip
s4 = Vocab::status
s5 = Vocab::save
s6 = Vocab::game_end
@command_window = Window_Command.new(544,[s1, s2, s3, s4, s5, s6],6,0,10)
@command_window.index = @menu_index
if $game_party.members.size == 0
@command_window.draw_item(0, false)
@command_window.draw_item(1, false)
@command_window.draw_item(2, false)
@command_window.draw_item(3, false)
end
if $game_system.save_disabled
@command_window.draw_item(4, false)
end
end
def update_command_selection
if Input.trigger?(Input::B)
Sound.play_cancel
$scene = Scene_Map.new
elsif Input.trigger?(Input::C)
if $game_party.members.size == 0 and @command_window.index < 4
Sound.play_buzzer
return
elsif $game_system.save_disabled and @command_window.index == 4
Sound.play_buzzer
return
end
Sound.play_decision
case @command_window.index
when 0
$scene = Scene_Item.new
when 1
$scene = Scene_Skill.new(0)
when 2
$scene = Scene_Equip.new(0)
when 3
$scene = Scene_Status.new(0)
when 4
$scene = Scene_File.new(true, false, false)
when 5
$scene = Scene_End.new
end
end
end
end
Demo
niepotrzebne
Screenshot
Spoiler:
Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.
Dzięki!
Zadziałało....ale czy mi się zdaję czy strona wygasła na parę dni??
[ Dodano: Sro 28 Kwi, 2010 19:04 ]
Mam prośbę.czy dało by się to samo zrobić(z charem zamiast awatara)w menu status.Nie używam żadnego skryptu na status window.
(Sorki że double postuje ale chciałem mieć pewność aby ktoś zauważył nowy wpis)
Dzięki Ayene jesteś Boska !!!
Wiem że to jest lamowate wystarczyło zmienić jeden napis i położenie
Ale może wiesz jakiś poradnik skryptowania zawsze chciałem tworzyć własne skrypty nie takie zaawansowane ale zawsze.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 136 Skąd: że znowu
Wysłany: Pią 29 Paź, 2010 18:49
Nie działa mi.Może być to spowodowane skryptem rozdawanie punktów co poziom lub błędami polskiego makera.W czystym projekcie działa.PS.Mam też skrypt "Nazwa lokacji w menu"
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sob 30 Paź, 2010 09:20
W skrypcie wmontowana jest już nazwa lokacji na mapie, więc niepotrzebny jest Tobie dodatkowy skrypt. A co do połączenia skryptu rozdawania punktów z menu, to złóż osobne zamówienie w odpowiednim dziale, a zobaczę, co da się zrobić.
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011 11:25
Odświeżę ten tamet, akurat kiedy mija rok od ostatniego postu. Potrzebuję aby skrypt był kompatybilny z Reqiem Upgrade(pkt. co poziom), bo dzieje się takie coś:
Spoiler:
POMOCY !
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011 12:00
Podmień skrypt na Menu na poniższy:
Spoiler:
Kod:
#==============================================================================
# Menu Jednoosobowe [VX]
#==============================================================================
# Autor: Matheus2
# Poprawki by Ayene
# Skrypt zmienia menu na jednoosobowe - wyświetlane są dane tylko
# pierwszej osoby w drużynie.
#==============================================================================
module Ayene
# Wyświetla awatar postaci zamiast characters
AWATAR_ZAMIAST_CHARA = true
end
#------------------------------------------------------------------------------#
# Game_Party
#------------------------------------------------------------------------------#
class Game_Party < Game_Unit
MAX_MEMBERS = 1
end
#------------------------------------------------------------------------------#
# Game_Map
#------------------------------------------------------------------------------#
class Game_Map
attr_reader :map_id
def namemap
@name_map = load_data("Data/MapInfos.rvdata")
@name_map[@map_id].name
end
end
#------------------------------------------------------------------------------#
# Window_Status
#------------------------------------------------------------------------------#
class Window_Stats < Window_Base
def initialize(actor)
super(250, 264, 294, 152)
@actor = actor
refresh
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@status_window.dispose
@map_window.dispose
@equips_window.dispose
@time_window.dispose
@stats_window.dispose
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
@gold_window.update
@status_window.update
@time_window.update
update_command_selection
end
def update_command_selection
if Input.trigger?(Input::B)
Sound.play_cancel
$scene = Scene_Map.new
elsif Input.trigger?(Input::C)
if $game_party.members.size == 0 and @command_window.index < 4
Sound.play_buzzer
return
elsif $game_system.save_disabled and @command_window.index == 4
Sound.play_buzzer
return
end
Sound.play_decision
case @command_window.index
when 0
$scene = Scene_Item.new
when 1
$scene = Scene_Skill.new(0)
when 2
$scene = Scene_Equip.new(0)
when 3
$scene = Scene_Status.new(0)
when 4
$scene = Scene_RequiemUpgrade.new(0, true)
when 5
$scene = Scene_File.new(true, false, false)
when 6
$scene = Scene_End.new
end
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Scene_File < Scene_Base
def return_scene
if @from_title
$scene = Scene_Title.new
elsif @from_event
$scene = Scene_Map.new
else
$scene = Scene_Menu.new(5)
end
end
end
#------------------------------------------------------------------------------
class Scene_End < Scene_Base
def return_scene
$scene = Scene_Menu.new(6)
end
end
W skrypcie na rozdawanie punktów znajdź:
Kod:
class Scene_Menu < Scene_Base
i usuń wszystko co jest poniżej łącznie z tą linijką.
Witajcie... Wiem, wiem... Miałem nie mieć problemów
Ale cóż... Wpadłem na pomysł i się pytam:
Czy nie można by, tam jak po prawej jest tyle miejsca, wstawić np. paska EXP (choć on by mógł być pod HP i MP), albo liczacza (wiem, że to niepoprawne...) kroków?
I tu moja prośba, drodzy skrypterzy, czy mógłby mi ktoś w tamto miejsce wstawić licznik kroków, lub inny bajer i pasek EXP pod HP i MP?
Z góry dzięki, jak będziecie mieli chwilę czasu, to może byście mogli się tym zająć. Sprawa nie jest pilna, ale po prostu uważam, że coś mogłoby tam być, a pasek EXP w menu, to coś co lubię
Więc, jakby ktoś miał chwilę czasu i zdolnośći, to gdyby mógł...
Z góry dzięki.
Wiem, że parę minut temu mówiłem, że postaram się nie mieć problemów...
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012 15:25
!!!!POMOCY!!!!
Mam problem z tym skryptem. Wszystko mi dobrze wyświetla, ale nie mogę dodać bohatera do drużyny. Mam skrypty odpowiadające za walkę w czasie rzeczywistym i bohater powinien wyświetlać się na mapie, a nie wyświetla.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum