Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Nie 13 Cze, 2010 11:01
Pilnie poszukuję skryptu na kursor
Autor Wiadomość
Manioczekable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: z mojego komputera
  Wysłany: Pią 14 Maj, 2010 22:20
Pilnie poszukuję skryptu na kursor
Witam szanownych forumowiczów!

Z racji, że jest to mój pierwszy post na tym forum, krótko się wan przedstawię. Nazywam się Mariusz. Mam dwanaście wiosen na karku. Od dawna fascynuję się zabawą w RM. Najpierw korzystałem z XP, który jest moim zdaniem najwygodniejszym programem z serii RPG Maker, lecz ma jedną wadę: nie obsługuje formatów PNG. A że jest to duża wada, to postanowiłem przerzucić się na RM VX. Mam na swoim konie dużo fajnych, nieukończonych niestety, projektów. Ale nie będę ich teraz wymieniać

A teraz do rzeczy. Potrzebuję pilnie skryptu na normalny kursor. Taki kursor, że jak ruszamy myszką, to się ten kursor rusza. I żebym mógł sam ustawić sobie wygląda kursora (koniecznie w PNG!!!). Do tego potrzebna mi jest wskazówka, odnośnie wskazywania elementów, które da się kliknąć (zarówno na mapie, jak i w menu). W internecie nie udało mi się znaleźć. Może ktoś pokombinuje coś z podobnym skryptem na XP (bo takowy istnieje)... Bo bez tego skryptu kolejna wspaniała gierka (tym razem horror z komicznymi elementami) legnie w gruzach Bo chodzi mi tu konkretnie o taką "latarkę", której rolę spełniać będzie kursor. Ale nie! Nie chodzi mi o kursor w kształcie latarki, tylko o kursor w kształcie promienia światła.

P.S

Acha! I jeszcze chcę, żeby wraz z posuwaniem się kursora, posuwał się także gracz. Równorzędnie z kursorem. Tak, żeby postać gracza była w tym samym miejscu co kursor. Albo po prostu, żeby ruchem myszki sterowało się postacią gracza (ale wtedy postać musiałaby mieć taką samą szybkość, co myszka). Ale jeżeli już ktoś wykombinuje to w taki właśnie sposób, to trzeba będzie pomęczyć się z problemem menu głównego. Bo przecież w menu głównym postać gracza nie może się poruszać (chyba, że ktoś wykombinuje inaczej). W każdym razie, wierzę, że na tym forum macie tu wiele tęgich głów, które pomogą małemu chłopcu spełnić marzenie z dzieciństwa o grze (horrorowej, z wplecionym wątkiem komicznym).

Do odpisania!

P.S2

Albo jeszcze można zrobić tak, żeby wyznaczenie pozycji startowej gracza po prostu nie było potrzebne do uruchomienia gry. Ogólnie chodzi mi o jedno: Żeby ruszając myszką kula światła, która będzie robić za kursor przesuwała się po całej mapie (a nie zatrzymywała na krańcach zasięgu pola widzenia postaci gracza) i żeby w menu głównym i menu gry ten kursor funkcjonował. I oczywiście te wskazówki odnośnie zaznaczania miejsc, w które da się kliknąć. Chyba jaśniej się nie da. A teraz liczę na to, że wy również rzucicie na tę sprawę nieco światła (kursorowego :D).
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 09:34
Spróbuj skryptu Woratany. Zamieściłam go w demie. Tylko pamiętaj, że do poprawnego działania wymagane są trzy skrypty:



Obrazek PNG z kursorem jest już domyślnie w folderze Graphics/System. Możesz go zastąpić innym.

A co do XP. RPG Maker XP również obsługuje format PNG. Nie wiem, czemu myślałeś, że tak nie jest?!
________________________


 
 
 
Manioczekable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: z mojego komputera
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010 13:15
Tak... obsługuje format png. Źle się wysłowiłem. Raczej chodziło mi o to, że nie obsługuje tych wszystkich przezroczystości i bardziej złożonej palety kolorów. Możliwe, że i teraz się mylę, ale w każdym razie, gdy wgrywałem jakiś obrazek png do RMVX, był on strasznie zniekształcony, a miejsca przezroczyste... lepiej nie komentować. Musiałem zmieniać format do jpg, przy czym obrazek tracił dużo z jakości. Masz rację: png obsługuje, ale ni tak, jak powinno. I jeszcze WIELKIE DZIĘKI za pomoc. Jakoś sam nie mogłem się doszukać. A przy szukaniu natknąłem się na to forum ;).
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010 13:33
Wystarczy, że wgrasz obrazek png bez tła, czyli już z przezroczystością. Zobacz z resztą na ikonę myszki w demie, które powyżej zamieściłam. To jest obrazek png, który też będzie dobrze wyglądał w RMXP...
Przyznam się, że jeszcze ani razu nie skorzystałam z opcji usuwania tła bezpośrednio w programie. Zawsze używałam do tego programów graficznych. Usuwałam w nich tło, zapisywałam obrazek jako png i wrzucałam do odpowiedniego folderu. Zawsze obrazek był schludny i nie miał żadnych "buraków". Spróbuj ;-)
________________________


 
 
 
Manioczekable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: z mojego komputera
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010 20:12
Mam już ostatnią prośbę. Czy mogłabyś mi jeszcze zdradzić, jak zmienić położenie czubka kursora? Chciałbym, by znajdował się on na samym środku mojego kursora. Chodzi mi o ten punkcik, którym się klika. Bo w tej wersji skryptu, jak zdążyłem się zorientować, znajduje się on w lewym górnym rogu. Chciałbym by był na środku kursora.

P.S Bo chyba wiesz jak to zmienić, prawda...?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 19 Maj, 2010 07:32
Czubek kursora jest częścią obrazka png, więc wystarczy go zmienić w dowolnym programie graficznym (obsługującym png, czyli Paint odpada). Uważam jednak, że nie najlepszy to pomysł. Zazwyczaj kursory mają "czubki" w lewym górnym rogu, są wtedy bardziej intuicyjne. Niemniej jednak, jeżeli chodzi Tobie o przełożenie czubka w obrazku z liskiem, to proszę bardzo:
________________________


 
 
 
Manioczekable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: z mojego komputera
Wysłany: Sro 19 Maj, 2010 16:58
Chyba się nie zrozumieliśmy... Jeśli w samej graficzce zmienię czubek kursora, to i tak takim "prawdziwym" czubkiem kursora będzie punkcik w lewym górnym rogu. Jakbym wgrał tą twoją graficzkę liska z czubkiem po środku na górze, to nic bym nie "uklikał", gdybym za ten "klikający punkcik" wziął tę strzałeczkę przy głowie liska. Nadal punktem, którym będziemy klikali będzie lewy górny róg, bo tak jest napisane w skrypcie. Sama zobacz. Ustaw sobie strzałkę w prawym dolnym rogu i spróbuj zagadać do jakiegoś zdarzenia, sugerując się tą strzałeczką na kursorze w prawym dolnym rogu. Raczej nic z tego nie wyjdzie... Rozumiesz mnie teraz?

[ Dodano: Pią 21 Maj, 2010 15:44 ]
Chyba nikt już mi nie pomoże... (chcę tylko odświeżyć temat)

[ Dodano: Nie 23 Maj, 2010 13:47 ]
Hę...?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 11:47
W końcu znalazłam chwilę czasu, żeby do tego przysiąść. Zobacz teraz, czy o to Tobie chodziło?

________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene