Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Napisy końcowe
Autor Wiadomość
tobik312 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 33
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 14:51
Napisy końcowe
~Napisy końcowe~


Hejo !
Chciał bym zaprezentować mój skrypt Napisy końcowe
Skrypt może zawierać błedy !

Autor Skryptu
Tobik312(Ja)

Kompatybilność
Tylko XP

Skrypt
Spoiler:

Kod:
#---------------------------------------------Napisy Końcowe by tobik312---------------
#Konfiguracja
module Konfiguracja
  WYWOLANIE_POD_KONIEC = Scene_End.new
  ILOSC_LINIJEK = 5
end
  def konfiguracja_okna
      #Nagłowek(LINIJKA,TEKST)
  #Tekst(LINIJKA,TEKST)
  Nagłowek(1,"Autor")
  Tekst(2,"Autor")
end
#koniec
class Scene_Napisy
  def main
    @napisy = Window_Napisy.new
$game_system.bgm_stop
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @napisy.dispose
    if $scene.is_a?(Scene_Title)
      Graphics.transition
      Graphics.freeze
    end
    end
  def update
          speed =1
    if @napisy.y > -Konfiguracja::ILOSC_LINIJEK*32
  @napisy.y=[@napisy.y-speed, 480].min
else
    $scene = Konfiguracja::WYWOLANIE_POD_KONIEC
  end
end
end
class Window_Napisy < Window_Base
  def initialize
    super(0, 640, 640, Konfiguracja::ILOSC_LINIJEK*32)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.opacity = 0
    self.contents.font.size = 26
    self.contents.font.name = "Times New Roman"
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
  konfiguracja_okna
  end
end
class Window_Base < Window
  def Nagłowek(linia,tekst)
    self.contents.font.bold = true
    self.contents.font.size = 26
    self.contents.draw_text(0, 0, 600, linia*32+7, tekst, 1)
    self.contents.font.bold = false
  end
  def Tekst(linia,tekst)
    self.contents.font.size = 20
    self.contents.draw_text(0, 0, 600, linia*32+8, tekst, 1)
  end
  end


Wywołanie Skryptu
Kod:
$scene = Scene_Napisy.new


Screenshot
Spoiler:

brak



Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
________________________
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 15:05
tobik312 - wątpię żeby ktokolwiek ściągał na ślepo, możesz umieścić przynajmniej jednego screena? Toż to 2 minuty roboty.
 
 
tobik312 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 33
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 15:09
Proszę a oto scren
Spoiler:



________________________
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 15:26
Wygląda nieźle, myślę że skorzystam z tego skryptu. :D
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
  Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 15:57
...
Czy da się zrobić tak by Credity = napisy końcowe były wyświetlane na końcu gry?
czyli po ekranie Game Over? :mrgreen:
z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi :papa:
 
 
 
tobik312 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 33
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 16:27
Tak dało by się masz tu skrypt:
Spoiler:

Kod:


class Scene_Gameover
  def main
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = RPG::Cache.gameover($data_system.gameover_name)
    $game_system.bgm_play(nil)
    $game_system.bgs_play(nil)
    $game_system.me_play($data_system.gameover_me)
    Graphics.transition(120)
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @sprite.bitmap.dispose
    @sprite.dispose
    Graphics.transition(40)
    Graphics.freeze
    if $BTEST
      $scene = nil
    end
  end
  def update
    if Input.trigger?(Input::C)
      $scene = Scene_Napisy.new
    end
  end
end


Wklej nad Main
________________________
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 16:48
A po co skrypt na taką p.i.e.r.d.o.ł.ę (swoją drogą to co za %#?* wrzucił to do wulgaryzmów, jak to wylgaryzmem nie jest?)? Przecież to można zrobić na zwyczajnych obrazkach, a jako, że mapa wtedy nie jest wyświetlana, to nie będzie lagować. Szybciej to się zrobi właśnie na zdarzeniach, bo później się człowiek dziwi że laguje albo wywala z gry. A jak się spojrzy w edytor skryptor, to tam napaćkane p.i.e.r.d.o.ł.y typu oświetlenie (nie wystarczy odpowiedni fog, ew. obrazek?), cienie (a bo do charsetu to nie można podczepić?) czy właśnie takie napisy końcowe (tutaj raczej lagować nie będzie, ale może wywalić z powodu niekompatybilności z innymi skryptami). Ja rozumiem jeszcze takie skrypty, które dodają funkcjonalność którą trudno (a na pewno z lagami) osiągnąć innymi sposobami jak np. ABS, CMS czy AMS (XP bez AMS-a się do niczego nie nadaje), ale żeby każdą p.i.e.r.d.o.ł.ę znalezioną w sieci wkładać do projektu?

Trochę używałem XP, więc co nieco wiem na ten temat.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
overhill 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 55
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 20:24
tobik312 napisał/a:
Tak dało by się masz tu skrypt:
Spoiler:

Kod:


class Scene_Gameover
  def main
    @sprite = Sprite.new
    @sprite.bitmap = RPG::Cache.gameover($data_system.gameover_name)
    $game_system.bgm_play(nil)
    $game_system.bgs_play(nil)
    $game_system.me_play($data_system.gameover_me)
    Graphics.transition(120)
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @sprite.bitmap.dispose
    @sprite.dispose
    Graphics.transition(40)
    Graphics.freeze
    if $BTEST
      $scene = nil
    end
  end
  def update
    if Input.trigger?(Input::C)
      $scene = Scene_Napisy.new
    end
  end
end


Wklej nad Main


Co za idiotyzm.
Wystarczy po game overze wywołać skrypt. =O
 
 
 
Izaya 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 127
Skąd: z Netaa !
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 14:24
Dzięki Tobik321, serio mi pomogłeś :mrgreen:

[ Dodano: Pon 21 Cze, 2010 16:29 ]
Sorry, overhill ale w tych sprawach jesteś średniawy :-P nie przyszło mi to do głowy :mrgreen:
________________________
Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.

Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D

P.S.: Aga Organization rlz ! =>
 
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010 16:31
Dlaczego wyskakuje mi takie coś gdy chcę wyświetlić napisy??



________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Lis, 2010 16:50
Tylko że skrypt nie ma 89 linijek... podaj co masz w 89 linijce skryptu?
________________________


 
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Wto 02 Lis, 2010 12:03
@sprite.bitmap = Cache.system(@backgroundList[0])
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 02 Lis, 2010 13:02
Darkonix, co Ty masz za skrypt? To nie jest skrypt z tego tematu :!:
________________________


 
 
 
Moj 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 22
Wysłany: Czw 04 Lis, 2010 15:53
No ludzie wystarczy zrobić obrazek w Gimpie i po game over po prostu pokaż obrazek takie trudne ?
________________________
Hip Hop i tyle :-)
 
 
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Czw 04 Lis, 2010 16:20
Moj napisał/a:
No ludzie wystarczy zrobić obrazek w Gimpie i po game over po prostu pokaż obrazek takie trudne ?

Po co w ogóle to napisałeś :?: :!: jak to i tak nie działa. Zanim coś napiszesz to sprawdź to a nie pisz bezsensownych odpowiedzi :!: :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene