Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Przesunięty przez: Nhadala Czw 08 Lip, 2010 11:17 |
Skrypt - pasek HP |
Autor |
Wiadomość |
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 16:43
|
|
Skrypt - pasek HP
|
Poszukuję skrypt, który wyświetlałby pasek HP wybranego chara/monstera na mapie, w wybranym momencie, żeby można było go włączać przełącznikiem, lub w dowolnym momencie wywołać tym skryptem. >_>
Skrypcik bardzo potrzebny ^^ |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 17:16
|
|
|
Wybranego? Ale na jakiej zasadzie? W skrypcie chcesz podać... ale co? ID potwora z bazy danych? |
________________________
|
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Wto 01 Cze, 2010 17:46
|
|
|
Chodzi głównie o to, że idąc przez mapę chcę ustalić to, NAD CZYM wyświetla się pasek HP, a nad czym nie. Nie chodzi mi o system walki, tylko o paski HP na mapie, nad postaciami(charsetami). >_>
Jest to zrozumiałe? xD
Bo sam nie jestem pewien. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 11:54
|
|
|
Widzisz i to jest częsty problem... sam nie za bardzo wiesz, o co Tobie chodzi, a skąd ja to mam wiedzieć?
A w jaki sposób ma spadać HP potworów? Chyba że mają to być zwykłe nieruchome paski? |
________________________
|
|
|
|
Izaya
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 127 Skąd: z Netaa !
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 14:28
|
|
|
Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale proszę, oto Skrypt:
Kod: | class Spriteset_Map
alias nk92_pasek_initialize initialize
alias nk92_pasek_update update
alias nk92_dispose dispose
def initialize
@pasek = Sprite.new
@pasek.bitmap = Bitmap.new(32,9)
@pasek.x = $game_player.screen_x - 16
@pasek.y = $game_player.screen_y - 64
@pasek.z = $game_player.screen_z + 1
rysuj_pasek
nk92_pasek_initialize
end
def update
nk92_pasek_update
@pasek.x = $game_player.screen_x - 16
@pasek.y = $game_player.screen_y - 64
@pasek.z = $game_player.screen_z + 1
rysuj_pasek
end
def dispose
nk92_dispose
@pasek.bitmap.dispose
@pasek.dispose
end
def rysuj_pasek
@pasek.bitmap.clear
@pasek.bitmap.fill_rect(0,0,32,9, Color.new(255,255,255))
@pasek.bitmap.fill_rect(1,1,30,3, Color.new(5,5,5))
@pasek.bitmap.fill_rect(1,5,30,3, Color.new(5,5,5))
zycie = 30 * $game_party.actors[0].hp / $game_party.actors[0].maxhp
@pasek.bitmap.fill_rect(1,1,zycie,3, Color.new(255,64,64))
magia = 30 * $game_party.actors[0].sp / $game_party.actors[0].maxsp
@pasek.bitmap.fill_rect(1,5,magia,3, Color.new(64,64,255))
end
end |
Wklej nad Main...
Skrypt pokazuje paski HP/SP nad Char'em na mapie...
Sam go używam |
________________________ Padł mi laptop ... wszystko, RPG Maker i projekty, wszystko się skończyło. Nie bawię się już w RPGM'a, Zmieniam wizerunek.
Nowa strona, szukam tłumaczy, edytorów, korektorów i HTMLowców ! :D
P.S.: Aga Organization rlz ! =>
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 14:34
|
|
|
sasuke_Taka, tylko że ten skrypt wyświetla HP nad bohaterem a Yoroiookami miał na myśli paski HP nad jakimiś zdarzeniami |
________________________
|
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 17:47
|
|
|
Ayene - do HP postaci to mam HUD'a i wiem czego chcę, ale nie wiem jak to ująć. XD
Chodzi właśnie o takiego "hud'a" wrogów, a że wrogowie to zdarzenia, to muszę to w jakiś sposób ustawić, żeby niewidzialne zdarzenie (bez grafiki) nie miało paska HP. Nie jestem za bardzo pewien jak to będzie wyglądało w skrypcie, bo chodzi o to, żeby wrogowie NA MAPIE mieli określone HP. Nie wiem tylko w jaki sposób to zrobić, bo zdarzenie jako takie nawet nie ma HP.
Zapewne jeszcze bardziej pomieszałem, chodzi o to, żeby wrogowie na mapie mieli HP, bo ja nieco wolę tryb walki bezpośrednio na mapie. >_>
Sam nie wiem czy da radę coś takiego zrobić, gdy zdarzenia nie mają tak naprawdę życia.
Jeżeli nie, to i tak sobie poradzę bez tego, wolałem jednak spytać czy to możliwe. xD |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 17:53
|
|
|
No dobrze: "mieli określone HP", ale ja się pytam, jak chcesz je określić? Przede wszystkim, w jaki sposób ma ono spadać? Na zasadzie zmiennych? Ale wówczas do każdego stwora na mapie (przynajmniej na tej samej) musiałbyś użyć osobnej zmiennej. |
________________________
|
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 18:13
|
|
|
<_< tu mnie masz.
Może to dlatego, że nigdy nie bawiłem się w system walki na mapie.
-------------------------------------
Nie myślałem za bardzo o tym, jak mam zamiar przeprowadzić system walki dla wielu stworów jednocześnie. xD
Myślę, że nie będzie to takie złe, stworów nie będzie tak dużo, a trochę pracy w projekt zawsze wkładam. Bardziej chodzi o to HP...jeżeli nie uda się tego zrobić, to po prostu zrobię to bez HP. Tyle że wtedy gracz będzie uderzał w ciemno.
Masz lepszy pomysł co do tej walki na mapie? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 18:38
|
|
|
Yoroiookami, a nie możesz skorzystać z jakichś gotowych ABS'ów. Najczęściej mają wbudowane paski HP?! |
________________________
|
|
|
|
Yoroiookami
Omnomnomnom
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 57 razy Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 751
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010 19:55
|
|
|
Może mógłbym, nigdy nie próbowałem, tak czy inaczej dziękuję za pomoc. XD
Wątek można zamknąć :p |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|